Verkeerde operatie.

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Verkeerde operatie.

Bericht door doryn »

Laatst had ik een topic geopend over de rotte tandjes van Fiona.
Ik heb toen een afspraak gemaakt voor een gebitsreiniging.
Nu heb ik Fiona daar vanochtend naar toe gebracht.
In mijn pauze heb ik gebeld om te vragen hoe het met haar was, blijkt dat ze zonder mijn toestemming gesteriliseerd is :evil:
Ik was helemaal beduusd en wilde haar zo snel mogelijk weer mee naar huis nemen.
Maar wat vinden jullie hier nu van, dit mag toch helemaal niet???
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Schandalig! Waar halen ze het lef en het recht vandaan :shock:
Dat zou ik niet zomaar laten gaan Doryn :evil:
Niets mag gedaan worden zonder jouw toestemming!
Als je er voor betaald hebzou ik proberen dat terug te krijgen en anders ze aangeven bij de juiste instantie.
Maar niet zomaar laten gaan hoor!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Ik zou hier zeker werk van maken. En als je verstandig bent ook niet betalen. Als er namelijk een zaak van gemaakt wordt sta je er dan sterker voor. Dit kunnen ze echt niet maken. :evil:
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
mvlokven
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2005 13:50
Locatie: Oss

Bericht door mvlokven »

Echt belachelijk!! :-x
Inderdaad wat Sandy en Ilse ook zeiden: ik zou hier zeker werk van maken (en ook niet betalen!)
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Ja dat is juist het stomme van mij. Ik heb betaald, ik was zo stomverbaasd en ik had al zo'n rotdag dat ik zo snel mogelijk weer met haar naar huis wilde. Maar ik heb er nu zo'n ontzettend rotgevoel over!
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Nou, daar kan ik me alles bij voorstellen Doryn :shock: . Dit kan echt niet hoor, maar evengoed kan ik me voorstellen dat je betaald hebt en nu pas goed het gevoel krijgt dat dit stomweg onmogelijk is :shock: . Het moet niet gekker worden, je brengt je poezel voor een gebitsreiniging en je krijgt haar gesteriliseerd terug.... Nah :eeek: .
Is haar gebit eigenlijk wel schoongemaakt? Het zou me niet verbazen als dit niet eens gebeurd is.
Ik zou denk ik wel mijn geld terug vragen, want je hebt hier niet om gevraagd en op eigen houtje mag zoiets natuurlijk never nooit gedaan worden. Jeetje.... je heb wel pech zeg :???:
Laatst gewijzigd door daantje op 23 sep 2005 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

De gebitsreiniging was niet nodig, ik belde hiervoor maandag om een afspraak te maken voor een consult. Na mijn verhaal gedaan te hebben zei de assistente dat het het beste was om gelijk een afspraak te maken voor een gebitsreiniging.
Dat was dus niet nodig. Haar gebit was in orde.
Maar als ze me nu hadden gebeld met de vraag: Met haar gebit is niets aan de hand, maar ze is nu toch onder narcose, zullen we haar gelijk steriliseren. Dan was er niks aan de hand geweest en had ik daar denk ik ook mee ingestemd.
Maar nu hebben ze maar gewoon wat gedaan.
En daar voel ik me nu ontzettend rot over.

Ik heb ze net een mail gestuurd, want ik vind dit echt niet kloppen.
Het nadeel is ook dat ze ontzettend lief voor Odin waren toen hij zo ziek was. Dat is zo dubbel.
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, ik snap wel dat het heel dubbel moet voelen voor je. Juist omdat je zo'n goede ervaring ook hebt met Odin.
Maar toch blijf ik vinden dat het niet had gemoeten, Doryn. Je hebt hier niet om gevraagd :???: . Hoe rot het ook is, het klopt niet.
Was dit gewoon een foutje van je dierenarts omdat hij dacht dat hij moest steriliseren, of was het echt uit voorzorg (wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen)?
Ik zou enorm pissed off zijn, maar nog meer teleurgesteld zijn in mijn dierenarts :???:. En dat ben jij overduidelijk ook. Logisch hoor ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Ik begrijp dat het heel dubbel voor je is, omdat ze zo goed voor Odin hebben gezorgd toen hij ziek was.
Maar hier moet je je niet schuldig over voelen. Wat je al zei, ze hadden je moeten bellen toen ze er achter kwamen dat een gebitsreiniging niet nodig was en het aan je moeten vragen. Ik zou echt je geld terug vragen.
Hebben ze hun excuses al aangeboden ?
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Ze heeft wel een excuses aangeboden maar niet op een leuke manier. Ze praatte het nog goed met het verhaal dat dit de perfecte leeftijd was om te steriliseren. Dan kan ze nog tien keer gelijk hebben maar ze had me gewoon moeten vragen.

Ze zei dat ze dacht dat het een foutje van de assistente was omdat die gebitsreiniging niet nodig was. Ook zei ze nog: we stonden nog op het punt om je te bellen maar hebben toch maar besloten dat niet nodig was :???: .
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Belachelijk! Voor hetzelfde geld had je al een nestje met haar gepland, dan is het niet aan hun om voor jou zomaar even te beslissen dat dit niet kan/mag. En je moet er nog voor betalen ook, dat zijn toch aardige kosten waar je ook niet op gerekend had. Goed dat je nog een mailtje gestuurd hebt.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Ik sla echt steil achterover hier. Wat een raar verhaal. Dat doe je toch zomaar niet!! En het dan ook goed praten door te vertellen dat dit de juiste leeftijd was.

Ik sluit me aan bij al het voorgaande. ik kan me voorstellen dat je in alle commotie betaald hebt, maar ik zou het terug vragen/eisen(principekwestie) en inderdaad de juiste instanties benaderen.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik moet zeggen dat ik het niet zo raar vind. Het enige dat ze fout hebben gedaan, is dat ze niet gebeld hebben.
Als een katje al onder narcose is, is het beter om dan wel te opereren, omdat de narcose best een wissel trekt op het lichaam.

Wat er in mijn ogen misgegaan is (heb ik trouwens ook met Doryn besproken ;-) ), is dat ze het katje met het idee van een gebitsreiniging onder narcose hebben gebracht, daarna zagen dat dat onnodig was, en toen hebben besloten te steriliseren. Nu is Fiona een Stamgast (dus sterilisatie is verplicht; een nestje is niet toegestaan), alleen had dat even overlegd moeten worden met Doryn. En dat is niet gebeurd.

Afijn, de tandjes zijn goed en Fiona is gesteriliseerd. Ik denk dat het mailtje van Doryn terecht was, en dat je het er verder beter bij kunt laten, ook omdat je anders toch over een maand of twee voor sterilisatie had gemoeten ;-)
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Ik had er vannacht ook nog over nagedacht, waar je 's nacht al niet aan kan denken :shock: , en vond ook dat ik misschien wat overdreven gereageerd had. Ik weet dat narcose helemaal niet goed is en dat daarom het besluit van de dierenarts wel goed was. Hij had alleen even moeten bellen....
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Mja maar dat is dezelfde reactie die ik toen kreeg van SOK Mar, al was het dan een andere situatie.
Jessie had toch gesteriliseerd moeten worden alleen gebeurde dat nu gelijk met de abortus.
Dus waarom zeuren erover.
Ik vind dat niet opgaan, Doryn had niet gevraagd om een sterilisatie dus heeft de dierenarts ook dat recht niet om voor zichzelf te beslissen om daartoe over te gaan ongeacht de beweegredenen.
Ik zou het dus zeker niet over me heen laten gaan.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten