Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
EmirjamE
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2022 09:52

Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door EmirjamE »

Goedemorgen Mede Forummers,

Ik wil mijn nieuwe huisgenoot vandaag nog gaan verzekeren, maar het duizelt me nog 'waar'.

Ik ben heel benieuwd waar jullie katten verzekerd zijn en of jullie tevreden zijn....

Zo hoop ik wat meer namen van verzekeringsmaatschappijen te horen.
Ook hoop ik meer inzicht te krijgen hoe ik de verzekeringen moet vergelijken.

Alvast heel erg bedankt voor de input!!
*PS. Ik weet dat er nog wat oudere topics zijn over hetzelfde onderwerp - maar daar is al jaren geen input op geweest....
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.
Gelukkig heb ik geen verzekering nodig dus ik heb geen ervaringen daarmee.
Uit een oud topic zal ik toch nog even een klein stukje quoten (hoewel je dat wel al gevonden zal hebben).
Rik schreef: 18 sep 2017 16:11 Zie deze pagina en dan met pijltje naar rechts voor de andere verzekeringen:
http://www.112huisdier.nl/kattenverzeke ... ng-kitten/#
http://www.dierenverzekeringinfo.nl/
https://dierenverzekering-vergelijken.n ... entenbond/

Er zijn heel wat dierenverzekering-vergelijk sites. Maar die had je vast wel al gevonden :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door Dinky »

Zelf had ik geen verzekering voor mijn vorige poes Dinky. Zij kwam op 5 jarige leeftijd bij mij vanuit het asiel met blaasgruis waarbij zaken rondom blaasgruis worden gezien door de verzekeraar als bekend probleem en niet worden vergoed. Daarbij werd ze ook niet overal geaccepteerd vanwege haar leeftijd. Bovendien was de premie dusdanig hoog omdat ze geen kitten was dat ik toen heb gekozen niet te verzekeren maar te zorgen dat ik zelf genoeg geld had wanneer er iets zou gebeuren. Dat geld heb ik in de loop der jaren dat ze bij ons was ook zeker nodig gehad. Uiteindelijk driemaal zodanig bij de dierenarts geweest qua onderzoeken en operaties dat ik per keer snel richting de 1000 euro ging (dus die drie keer bij elkaar ruim 3000 euro).

Ook bij een verzekering moet je er rekening mee houden dat je het bedrag eerst voor moet schieten voordat je het uitgekeerd krijgt van de verzekering. Ook is het belangrijk om te kijken wat er is uitgesloten van een verzekering en wat je dus altijd zelf zal moeten betalen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door nellebel »

ik heb me toen ook verdiept in verzekeringen maar bleek al snel dat er bijna niets wordt vergoed. vaak addertjes onder het gras. bijv gijs heeft tandvleesontsteking chronisch en Guusje astma. die krijg ik dus al niet verzekerd of alles wat met gijs met gebit te maken heeft valt er niet onder, ook al heeft het niets te maken met zijn ontsteking die nu heel rustig en onder de knie is. ik heb besloten zelf te zorgen voor een reserve potje voor nood.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Baasje_van_Milo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 aug 2022 14:11

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door Baasje_van_Milo »

Ik zit met Milo bij Ohra. Heb je specifieke vragen?
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door MissMeow »

Ik ook bij OHRA. Goedkoper dan Petplan, vergoedt meer dan Petsecur. Er zijn handige vergelijkingssites te vinden via Google.

Met mijn hond was ik ook bij OHRA verzekerd en zij werd in de eerste 2 maanden van mijn contract bij hun zo ziek, dat ze moest worden opgenomen. In 2 maanden tijd joeg ik het hele potje van 5000 euro erdoorheen. Alles is betaald tot 80%, nauwelijks iets afgewezen. En na 2 maanden in het contract overleed ze evengoed en ging ik weer weg bij OHRA. Zonder problemen kon ik de kittens verzekeren.

Lees reviews op Internet, kies wat bij jouw wensen en behoeften past, volg je gevoel.

Succes!
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door MissMeow »

En even voor Nellebel: alles wat je kat al mankeert op moment van verzekering afsluiten, wordt uitgesloten. Dat is overal zo, en logisch. Daarom gooi ik ze zo jong mogelijk en direct in de verzekering (leeftijd mits mogelijk). Het meeste wordt dan vergoed en de premies zijn lager.

Met veel DA's zijn wel afspraken te maken over eerst de factuur insturen naar de verzekering en bij uitbetaling de DA betalen.
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
EmirjamE
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2022 09:52

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door EmirjamE »

Bedankt voor al jullie reacties. Het is voor mijn kat uiteindelijk ook Ohra geworden. Redenen - ik wilde dat er een hoog percentage vergoed zou worden + ik wilde ook een goede tand-verzekering afsluiten. Heb er voor dit eerste jaar ook het extra pakket voor castratie, gedragstherapie etc. bijgedaan. Als ik het eerste jaar door ben ga ik overleggen of dat gedeelte er weer af kan.
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door MissMeow »

Dat is het fijne van OHRA; je kan elk jaar weer wijzigen, ook als dat betekent dat je vergoedingen wilt weglaten en minder gaat betalen.
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Lau92
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 sep 2022 23:21

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door Lau92 »

Hoe zit het met aangeboren of erfelijke afwijkingen?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door Rik »

Lau92 schreef: 22 okt 2022 18:06 Hoe zit het met aangeboren of erfelijke afwijkingen?
Erfelijke aandoeningen worden niet bij alle verzekerd.
(Bij Inshared bv niet en bij andere weer wel).

Lees dus in ieder geval de kleine lettertjes.
PS. Lees ALTIJD de kleine lettertjes. Vertrouw niet op vergelijkingssites zoals hieronder. De voorwaarde van de verzekering zijn degene die gelden. Vergelijkingssites kunnen het wel eens mis hebben of voorwaardes kunnen gewijzigd zijn.

Zie bv.
https://www.goedkopedierenverzekering.n ... rzekering/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door Synemios »

Aangeboren/ erfelijke afwijkingen worden ook bij Ohra en petplan niet verzekerd.
Nu ligt het er ook aan waar het om gaat, sommige aandoeningen zijn bij voorbaat uitgesloten en anderen niet, en als die niet aangetoond zijn in de periode dat ze verzekerd zijn en de wachttijd dan krijg je het wel vergoed.

Ik zit bij ohra en krijg trouwens bijna alles vergoed en de dingen die niet vergoed werden ( radiojood behandeling) dat wist ik van tevoren.
De kosten die wij hebben voor Luna en Lizzy daar is echt niet tegen aan te sparen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door Asse-Poes »

Mijn katten zijn te oud voor zo'n verzekering :-(
Maar ik ben nu uit nieuwsgierigheid gaan kijken wat dat kost en wat de dekking is.
Een Siamees is gelukkig niet duurder dan een HTK kat. Een 6 jarige kost 15,39 per maand bij het pluspakket , een 2 maand oude 15,45.
Met vaccinaties en gebit erbij (siams hebben geen beste gebitjes) een kleine 20 euro per maand.

Dat valt me erg mee.
Als de kat 15 wordt, kost dat 3600 euro.
Als er op termijn een kat gaat hemelen en er komt een nieuwe, is dat een heel goed plan.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 sep 2022 08:39
Locatie: Amstelhoek

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door MissMeow »

Ik kreeg onlangs de vraag waarom ik 2 kittens verzekerd heb. Want stel nou dat er de eerste jaren niets met ze aan de hand is, dan ben ik 2x 24 euro kwijt. Zit wel wat in, natuurlijk. Mijn idee is dat een oudere kat verzekeren duurder is, dus dan maar beter vroeg beginnen en zo langer van een goedkopere premie gebruik kunnen maken. Hoe denken jullie hierover?
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Vandaag wil ik mijn kat gaan verzekeren.... maar het duizelt me nog waar....

Bericht door Rik »

MissMeow schreef: 24 okt 2022 15:37 Ik kreeg onlangs de vraag waarom ik 2 kittens verzekerd heb. Want stel nou dat er de eerste jaren niets met ze aan de hand is, dan ben ik 2x 24 euro kwijt. Zit wel wat in, natuurlijk. Mijn idee is dat een oudere kat verzekeren duurder is, dus dan maar beter vroeg beginnen en zo langer van een goedkopere premie gebruik kunnen maken. Hoe denken jullie hierover?
Nee, een oudere kat verzekeren is dus niet duurder (zie vorige post).

Maar als je een verzekering nodig hebt moet je ook niet zo denken. Dan is het niet voor niets als ze de eerste jaren niets krijgen. Het is een verzekering voor dat moment. Ja, als ze het eerste jaar niets krijgen dan ben je het kwijt. Maar daar is het een verzekering nu juist voor. Als er wel wat zou zijn geweest dan kon je het niet betalen.

Kun je het wel betalen dan kun je kijken of je zelf een buffer op zou willen bouwen. Ik heb Bowy 20 jaar gehad zonder verzekering en Yuna en Bono nu 6 jaar (20x12x€16 + 2*6*12*€16 = €6144), Maar ok, ik heb daar wel al een paar duizend vanaf moeten snoepen voor het nierfalen voor Bowy (hoewel er geen verzekering zou zijn die alles uit betaald zou hebben). Overigens heb ik geen aparte spaarpot maar komt het gewoon uit mijn eigen vermogen/spaargeld.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie