Goede internist gezocht: Nederland, België of Duitsland

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Lodewijk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 okt 2012 18:53

Goede internist gezocht: Nederland, België of Duitsland

Bericht door Lodewijk »

Hallo allemaal,

Mijn kat heeft al maanden klachten die lijken op een voedselintolerantie of zelfs allergie. Nadat hij eindelijk een goed dieet had gevonden, ging het goed met hem, totdat me opviel dat hij steeds minder at. Hij heeft een echo gekregen en een bloedonderzoek. De echo zag er goed uit, alleen een wat geïrriteerde darm, maar uit het bloedonderzoek kwam dat zijn nieren nog ongeveer 50% werken. Aangezien hij veel verschillende soorten diëten ofwel afwijst ofwel niet kan verdragen, heeft de dierenarts aangegeven ons door te willen verwijzen naar een internist. Ik wil namelijk ook graag de oorzaak vinden en erachter komen of dit allemaal verband houdt met elkaar.

Nu dacht ik meteen aan MC voor Dieren in Amsterdam, maar ik heb daar net hele vervelende recensies over gelezen, hetzelfde geldt voor het Universitair Ziekenhuis in Utrecht. Nu vroeg ik me af of iemand hier goede ervaringen heeft met een internist/dierenziekenhuis. We wonen in Zuid-Limburg, dus uitwijken naar Duitsland of België is zeker ook een optie.

Alvast bedankt!

P.s. Dit is overigens niet de kat waarover ik een paar jaar terug in andere topics berichtte.
Cerna

Re: Goede internist gezocht: Nederland, België of Duitsland

Bericht door Cerna »

Niet naast de deur voor jou (maar dat zijn Amsterdam en Utrecht ook niet :smile: ): ik heb goede ervaringen met Paul Mandigers van de Wagenrenk in Wageningen.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Goede internist gezocht: Nederland, België of Duitsland

Bericht door Admin »

Wij hebben zeer goede ervaringen met Arno Roos en Jurgen Tan van Dierenkliniek Korte Akkeren. Zeer kundig, nemen goed de tijd voor je en verdiepen zich in de klachten en het dier. Omdat je er niet naast de deur woont, zou ik ze zeker eerst telefonisch polsen en de klachten van je kat uitleggen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie