Verzekering ja of nee.

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Verzekering ja of nee.

Bericht door Eertje »

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar zo snel niks kunnen vinden.

Wij willen binnenkort een kitten in huis nemen, de kitten zal voornamelijk binnen blijven en uiteindelijk in een afgeschermde tuin mogen als wij ook buiten zijn. Ik heb zitten kijken naar een verzekering maar wat is nu wijsheid wel of geen verzekering nemen. Ik hoop dat jullie mij daar misschien verder mee kunnen helpen.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door castratenkoor »

Daar zijn wel topics over. De meningen lopen uiteen. Persoonlijk kies ik voor niet verzekeren. Ik heb een aparte spaarrekening voor de katten en daar stort ik elke maand een vast bedrag op. En dat bevalt tot nu toe erg goed.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Rik »

Het hangt er een beetje vanaf hoeveel je zelf op kan vangen met je eigen vermogen. Als je bijvoorbeeld plots voor een dierenarts uitgave staat van zeg €500,- (of hoger), kun je dat dan betalen?

Verder zou je kunnen kijken wat je uit zou sparen op een verzekering en dat inderdaad in een apart spaarpotje (of spaarrekening) doen. Indien je niet goed kan sparen kan een verzekering wel verstandig zijn. Bekijk dan echter wel goed welke handelingen verzekerd zijn en tegen hoeveel want dat is lang niet volledig.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door pinguin »

Hier ook naar gegeken om Simba in de verzekering te doen maar als je goed kijkt krijg je veel standaard dingen niet vergoed zoals castratie tenzij je een dure verzekering neemt. Ik zou goed kijken naar wat er allemaal vergoed word en wat jezelf moet bij betalen. Ik ga het niet doen en gebruik de bestaande katten spaar rekening om er nu ook voor Simba op te sparen. Daar staat al een kleine buffer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Hawk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jun 2017 09:24

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Hawk »

Voor mijn 2 kitten heb ik een vrij standaard verzekering van Proteq. Van wat ik heb gezien ben je met de duurdere verzekeringen meer geld kwijt dan dat er eigenlijk wordt gedekt. Natuurlijk, dan krijg je bijvoorbeeld de castratie van je kat(ten) vergoed... echter, je betaald dan meer premie aan de verzekeringsmaatschappij dan dat je onverzekerd aan de castratie kwijt bent.
De standaardpakketten echter... die zijn bij vele verzekeringen goed in geval van calamiteiten. Dat lijkt mij ook het doel van een verzekering.
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Dinky »

Ik zou ook eens nadenken over twee kittens ipv 1 kitten ;-)

Qua verzekering ja/nee, stel jezelf de vraag of je in geval van nood kan beschikken over 1500 euro.
Zelf ruim 1000 euro kwijt geweest aan onderzoeken + operatie. Op dat moment baalde ik dat ik geen verzekering had, maar dat was geen optie met poes van 5,5 jaar en blaasgruis uit asiel ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Eertje »

Dat maakt het ook wat lastiger een rekening van €100 kan ik prima betalen maar als het meer dan €500 gaat worden is het een ander verhaal. Heb nu meerdere verzekeringen bekeken pet plan, ohra proteq ik kom er even niet meer uit ;)

Dinky die discussie ben ik al aangegaan met mijn man maar die is heel stellig 1 kitten in huis of geen. We gaan dus maar voor 1 kitten, voordeel ik werk maar 1 dag in de week en dan is mijn man thuis. Wij kunnen genoeg aandacht geven en de 2 kids ook :)
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Rik »

Aandacht van mensen is heel anders dan aandacht van een ander kitten. Het kan op den duur ook tot gedragsproblemen leiden. Maar goed... het kan. Het is geen zekerheid. En als je andere helft heel erg stellig tegen is dan is er verder weinig te beslissen (en het is altijd een eigen persoonlijke beslissing). Ik laat meestal ook even deze pagina lezen (maar nogmaals... uiteindelijk dus jullie eigen beslissing).
Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Als een grote uitgave een probleem kan worden dan is en verzekering wel verstandig. Misschien kun je daarnaast toch nog langzaam een extra spaarpotje opbouwen van bijvoorbeeld €1000 tot €1500. Als je eenmaal een spaarpotje hebt dan zou je de verzekering op kunnen zeggen en dat geld bij het spaarpotje doen.

Petplan heeft wel een eigen risico van 250,- (vrijwillig). Wat ik onder "vrijwillig" moet verstaan weet ik niet. En je betaald nog steeds 20% zelf per bezoek (ook bij Ohra).

Zie deze pagina en dan met pijltje naar rechts voor de andere verzekeringen:
http://www.112huisdier.nl/kattenverzeke ... ng-kitten/#
http://www.dierenverzekeringinfo.nl/
https://dierenverzekering-vergelijken.n ... entenbond/

Er zijn heel wat dierenverzekering-vergelijk sites. Maar die had je vast wel al gevonden :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Eertje »

Rik bedankt voor de links ik ga ze eens doorlezen. Zelf had ik er nog geen eens aan gedacht om een verzekering te nemen en daarnaast een potje opbouwen bedankt voor de tip :)
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Yola »

Ik kan (nog) enkel praten over mijn honden, mijn vorige hond had ik in de verzekering en was ik op het laatst €1500,- mer maand!! kwijt aan dierenarts kosten!
Enkel de Metacam iedere maand was al meer dan mijn verzekering.

Ik redeneer zo:
Als er ineens iets is kan de dierenarts al gauw oplopen tot €800,- voor onderzoeken/operatie.
Heb je dat zo liggen? Dan kan je zonder verzekering af.
Kan je sparen dan zou ik beginnen met een potje van €800,- en daar maandelijks geld op storten.
Voor mezelf redeneer ik zo:
Ik wil NOOIT een behandeling niet uit kunnen laten voeren vanwege geld!
Al mijn dieren zitten dus in de verzekering en ook mijn toekomstige kittens komen daarbij.
Zelf zit ik bij Proteq.
goofy1506
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2017 19:16

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door goofy1506 »

Is inderdaad persoonlijk of je er wel of niet voor kiest.

Wij vonden onze kitten met 6 weken. Gedumpt, ondervoed en verkleumd. Voordat ik ook maar aan een verzekering kon denken was ze al ziek. Door misdiagnose door een dierenarts veel te lang doorgelopen met 't probleem met alle kosten van dien. Uiteindelijk zelf hulp gaan zoeken en gelukkig is 't probleem inmiddels opgelost! Maar ik denk dat 't eerste half jaar inclusief sterilisatie ruim 1000 euro gekost heeft. Een een kitten vinden ;-)
Helaas zijn dingen die ze gehad heeft dan uitgesloten. En is besloten om 't niet te doen!

Overigens hebben wij ook maar 1 poes. Veel te vroeg bij de moeder weg. Maar door veel te lezen over eventuele problemen en heel veel tijd en aandacht hebben we nu een voorbeeldige poes van 16 maanden zonder 1 enkel probleem! 't kan dus wel, maar kost denk ik veel tijd, energie en een stukje geluk!
goofy1506
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2017 19:16

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door goofy1506 »

Is inderdaad persoonlijk of je er wel of niet voor kiest.

Wij vonden onze kitten met 6 weken. Gedumpt, ondervoed en verkleumd. Voordat ik ook maar aan een verzekering kon denken was ze al ziek. Door misdiagnose door een dierenarts veel te lang doorgelopen met 't probleem met alle kosten van dien. Uiteindelijk zelf hulp gaan zoeken en gelukkig is 't probleem inmiddels opgelost! Maar ik denk dat 't eerste half jaar inclusief sterilisatie ruim 1000 euro gekost heeft. Een een kitten vinden ;-)
Helaas zijn dingen die ze gehad heeft dan uitgesloten. En is besloten om 't niet te doen!

Overigens hebben wij ook maar 1 poes. Veel te vroeg bij de moeder weg. Maar door veel te lezen over eventuele problemen en heel veel tijd en aandacht hebben we nu een voorbeeldige poes van 16 maanden zonder 1 enkel probleem! 't kan dus wel, maar kost denk ik veel tijd, energie en een stukje geluk!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een spaarrekening voor de katten, daar gaat € 150 per maand naartoe. Voor 9 katten is het sowieso niet te doen, verzekeren. Maar ik leg ook liever zelf mijn potje aan voor ze. Staat altijd een paar duizend op. We hebben in 2014 een heel duur kattenjaar gehad, toen was de pot bijna leeg, maar dat gebeurt normaal zelden. Ik heb nog nooit een behandeling niet laten doen vanwege het geld.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Rik »

Hihi, met €150/maand (€1800/jaar) heb je zo'n potje wel snel vol :) Maar ja, met 9 katten moet je daar ook rekening mee houden. Met zoveel katten speel je eigenlijk voor je eigen verzekering. Dan is het eigenlijk al heel snel voordeliger om het zelf te doen. Wel is de buffer/potje dan nog steeds van groot belang want met twee chronisch zieke katten zit je ook al aan dat bedrag (en dan groeit het potje niet meer zo hard).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door castratenkoor »

Volgens mij klopt je rekensom niet ;-) Het is meer dan 2000 per jaar. Tot nu toe altijd genoeg buffer. Een ongeluk komt nooit alleen. En als er een crisis is, dan uiteraard altijd op zon- en feestdagen. Ik ben ook van plan na een goede tip om b.v. met Bob, Teske en Rik de dierenarts aan huis te laten komen. Daar valt niet mee te slepen of mee te dokteren. Dat kost meer geld maar dan heb ikzelf ook een stuk minder stress. Alleen de gedachte al, maakt me rustig.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie