Verzekering ja of nee.

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Rik »

castratenkoor schreef:Volgens mij klopt je rekensom niet ;-) Het is meer dan 2000 per jaar.
Uh? €150/maand (die jij zelf aangeeft) maal 12 maanden is toch echt €1800/jaar en niet meer dan €2000. Hoe zie jij 150x12 dan?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door castratenkoor »

Ach ja sorry je hebt gelijk. Het is wel meer dan 2000 omdat er nog tussendoor extra's op gestort worden. Ik heb nou eenmaal een glazig hoofd tegenwoordig.....
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Yola »

castratenkoor schreef:Ik heb een spaarrekening voor de katten, daar gaat € 150 per maand naartoe. Voor 9 katten is het sowieso niet te doen, verzekeren. Maar ik leg ook liever zelf mijn potje aan voor ze. Staat altijd een paar duizend op. We hebben in 2014 een heel duur kattenjaar gehad, toen was de pot bijna leeg, maar dat gebeurt normaal zelden. Ik heb nog nooit een behandeling niet laten doen vanwege het geld.
Ja met zoveel katten is een spaarrekening openen inderdaad een betere oplossing!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door pinguin »

Hier is Simba niet te verzekeren die is als kitten ziek geweest en dus is er veel uit gesloten. Ik spaar gewoon verder op de rekening die er al was voor Snabbel en Sproet. Zorg dat daar per kat zn 1000 euro op staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Cyamytha »

Ik heb Karel en Beer verzekerd. Ik kom uit een financieel lastige situatie en dan ik 20€ totaal voor de verzekering wel op te brengen. Enten a 90€ per keer niet (2katten)...

Ondertussen redelijk m’n spaarrekening aan t aanvullen, maar laat t toch nog even doorlopen.

E. En ik hebben spaarrekeningen nog gescheiden, die van hem is aanzienlijk groter en voor de hond is het dus niet nodig.

We zien wel wat de toekomst ons brengt, komt vast goed en denk ook dat ik de verzekering volgend jaar niet meer nodig heb.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Dinky »

Wij hebben de spaarrekeningen ook gescheiden hoor Ankie. Wel hebben we een gezamenlijke rekening waar we geld op storten voor het huishouden en gezamenlijke kosten.
Met operatie van dinky zijn de kosten dus ook van die rekening betaald en hebben we daar beide extra op gestort.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
AiMoJhu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2017 14:14

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door AiMoJhu »

Ik heb geen verzekering, wel heb ik een spaarrekening met minimaal €500,- voor de katten.
Onder die €500,- mag ik niet komen als ik geld opneem voor bijv vervanging van de wasmachine of een nieuwe krabpaal oid.
Wel ga ik binnenkort een tweede spaarrekening openen zodat 'dieren' en 'overige' gescheiden worden en daardoor overzichtelijker.

Ik heb in 2010 met mijn eerste kat wel een verzekering overwogen maar omdat ze 17 jaar was moest ik €50,- per maand aftikken en het enige wat vergoed werd waren entingen en consulten.
Betekende dus €600,- betalen voor max €300,- aan dierenartskosten.
Heb toen besloten om die €50 op mijn spaarrekening te storten en zo een dierenartspotje op te bouwen en dat doe ik nu nog steeds.
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Eertje »

Ik ben eruit gaan toch zelf sparen voor de kittens.

Had het er al over gehad hier dat het er eerst 1 werd maar toch mijn man kunnen overtuigen dat 2 kittens beter is.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Smurffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jan 2018 20:58

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Smurffie »

Wij hebben nooit problemen gehad met de katten tot een week geleden. Nala is 3 dagen in het weekend opgenomen geweest en dat kostte me 800 euro. Ze is 7 jaar oud dus even grofweg uitgerekend zou ik dan nu 840 betaald hebben aan de verzekering en waarschijnlijk niet alles vergoed hebben gekregen.

We konden het gelukkig betalen in 3 termijnen en vanaf nu ga ik hard aan het sparen voor beide katten. Lesje dus wel geleerd :) Anders had ik het geld gewoon geleend van iemand...no way dat ik om financiële reden m'n schatjes in zou moeten laten slapen.

Maar het hangt dus wel van de dierenarts af, ik zie soms bedragen voorbij komen dat ik denk van; is 1 beachhouse niet genoeg?🤔
Ik ben daarentegen erg blij met onze dierenarts, ook qua verzorging, behandeling, omgang met je huisdier en elke dag werd ik gebeld of mocht ik zelf bellen als het te lang duurde, met een update. Ik ben ook op bezoek geweest bij Nala en daar deden ze ook helemaal niet moeilijk over. 😃
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5082
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Verzekering ja of nee.

Bericht door Synemios »

Oud topic, maar ik heb zowel een spaarrekening voor de katten als verzekering.
En ik ben erg blij met de verzekering, de premie voor Lizzy en Luna haal ik er makkelijk uit.
Die mankeren zoveel daar is niet tegenop te sparen, ( potje is dan zo leeg)
Van de andere 3 niet en hopelijk blijft dat zo.
Maar ik vind het een heel prettig idee dat als er meerdere tegelijk ziek worden ik me nergens zorgen om hoef te maken wat de financiën betreft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie