Peesoperatie kat

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
TinaM
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2017 20:46

Peesoperatie kat

Bericht door TinaM »

Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een jong siamees kitten dat door een ongeluk zijn achillespees gescheurd heeft. Het ongeluk is afgelopen dinsdag gebeurd. De dierenarts heeft dinsdagavond de wond alleen maar gesloten maar aangegeven niet te kunnen opereren. Wel was een operatie onmiddelijk nodig omdat de gescheurde pees anders steeds korter wordt. En toen begon het drama. UIteindelijk kon onze Ziggy twee dagen later terecht voor zijn operatie. De operatie was in eerste instantie gelukt maar omdat men verzuimt heeft om een spalk en trechter aan te leggen heeft onze Ziggy in de nacht het verbandje afgetrokken en is dus te veel gaan bewegen waardoor de pees opnieuw is gescheurd. Op vrijdag kreeg is dus uiteindelijk te horen dat hij opnieuw geopereerd moest worden. Ik heb gevraagd wat dit nu doet voor de genezing. Niets werd mij verzekerd en in een stevige verband kreeg ik de kat weer terug. Vandaag kreeg ik het nieuws dat niet meer geopereerd kan worden. De pees was ondertussen te kort en ik kon kiezen om de poot af te laten nemen of een hele dure operatie met een slagngskans van 50%. Ik heb voo rhet tweede gekozen want kan het niet over mijn hart verkrijgen om een kitten van 4 maanden te laten amputeren. Wel vraag ik me af of dit niet het gevolg van grote nalatigheid van de dierenarts is. Hoe denken jullie hierover? Ik kreeg mijn kat trouwens vandaag zoder verband, ontzettend versuft door 4 narcoses in de afgelopen week terug. Wel kreeg ik hetgeld voor de operatie teruggestort. Ik denk erover na om de dierenarts aansprakelijk te stellen. Wie kan mij helpen om wat inzicht te verkrijgen?
Gebruikersavatar
Nicolette73
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2019 21:37

Re: Peesoperatie kat

Bericht door Nicolette73 »

Hoe is het af gelopen met je siamees? Is het nog goed gekomen Met zijn pootje.
Onze kat is 2 weken geleden geopereerd aan een af gescheurde pees. Gelukkig wel direct gespalkt. Maar dat ding zakt wel snel af. Nu na een week is het al 2 cm af gezakt. Voor de rest gaat hij er goed mee om. Fijne avond!
Plaats reactie