Pootamputatie kitten..

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Sahar qader
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2017 17:26

Pootamputatie kitten..

Bericht door Sahar qader »

Beste allemaal,

Ik ben een nieuwe lid hier. Ik dacht ik kijk even rond op het internet naar een pootamputatie van een kitten. Mijn kitten van 9 maanden speelt altijd leuk in de tuin, alleen de laatste keer is het blijkbaar niet goed afgelopen ik denk dat hij van te hoog is afgesprongen. hij bleef maar mank lopen dus maar naar de DA gebracht. DA foto's gemaakt en geconstateerd dat z'n pootje is gebroken. Nou de kosten van de operatie waren 900/1500 euro. Dit is voor ons natuurlijk veel te duur aangezien mijn vader geen inkomen heeft. Nu zijn we dus 1,5 week later en loopt het beestje nog steeds zo rond, hij springt en speelt als normaal en laat geen pijn zien, maar dat heeft die natuurlijk wel. Wij vinden het vreselijk om het beestje zo te moeten zien lijden. Nu hebben we met de DA gebeld en die heeft gezegd het enige wat we kunnen doen een pootamputatie is. Ik vind het zo zielig voor het beestje om met 3 pootjes te leven, maar het is beter dan met pijn te leven. De kosten van de pootamputatie zijn 400 euro. Dit is ook nog steeds veel te duur, ondanks dat we alles voor het beestje over hebben. Ik heb proberen te zoeken naar betalingsregelingen om een tegemoetkoming te krijgen. Nu willen we het beestje zo snel mogelijk helpen en ben ik al dagen op zoek om te kijken wat we het beste kunnen doen.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand ervaring met een pootamputatie en dan gaat het om het achterpootje?
En wat zijn de normale kosten van zo een operatie, want komt er ook nog kosten na de operatie en dan denk ik aan antibiotica en pijnstillers?
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Pootamputatie kitten..

Bericht door Anne87 »

Kun je de operatie om het pootje te laten herstellen niet op afbetaling regelen?
Sahar qader
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2017 17:26

Re: Pootamputatie kitten..

Bericht door Sahar qader »

hoe bedoel je Anne87?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pootamputatie kitten..

Bericht door Rik »

Als je een betalingsregeling voor 400 gevonden hebt, kun je die dan ook niet voor 900 afsluiten? Ik vind 900 tot 1500 overigens nogal een brede schatting. Kon de DA dat niet wat nauwkeuriger bepalen? Ik neem ook aan dat je aan de DA gevraagd hebt wat de mogelijkheden zijn.

Je moet sowieso voor beide gevallen even een precieze schatting opvragen, ook met betrekking tot medicijnen en complicaties achteraf e.d.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sahar qader
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2017 17:26

Re: Pootamputatie kitten..

Bericht door Sahar qader »

de pootamputatie is 400 euro. Ik heb al bij verschillende DA gekeken voor een operatie en in Gornichem kwam ik uit op 900 euro en in Eindhoven kwam ik uit op 1500 euro. Maar voor een operatie is het nu blijkbaar te laat omdat de poot te lang niet behandeld is. Enige oplossing is dan om een pootamputatie te ondergaan. Maar ook met 400 euro kan ik dat echt niet betalen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pootamputatie kitten..

Bericht door Rik »

Jammer dat het pootje niet meer te redden is :cry:

Dan zul je toch naar een DA moeten gaan die een betalingsregeling heeft of het geld moeten lenen (bij familie ofzo). Een laatste oplossing zou nog afstand doen zijn. Het is natuurlijk achteraf, maar een bedrag van 400,- zou geen probleem mogen zijn of er had over een verzekering nagedacht moeten worden. Sorry dat ik dat zo zeg. Niet verkeerd bedoeld hoor maar een kat hebben is meer dan alleen het schattige en met zulke onvoorziene kosten had eigenlijk rekening gehouden moeten worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Pootamputatie kitten..

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Totaal geen begrip voor deze vraag. Als je niet voor een dier kan zorgen en niet de financiele verantwoordelijkheid kan dragen en dan niet je verantwoordelijkheid neemt het beestje te verzekeren, verdien je in mijn ogen geen huisdier. Triest voor het beestje !

Ik hoop dat je/jullie dan nu de verantwoordelijkheid nemen door in je omgeving voor financiele hulp te zorgen en of informeert bij je dierenarts of ze iemand kennen die de zorg voor dit katje willen overnemen.

Uiteraard is dit niet aardig om te zeggen, maar ga er geen doekjes erom heen winden.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pootamputatie kitten..

Bericht door Anne »

Is het puur om de financien dat jullie voor een amputatie kiezen?
Als het pootje nog te redden is zou ik proberen het toch te laten zetten
Onze Hobbel heeft ook een pootamputatie ondergaan, ik was daar zelf niet bij, ze was nog een week of 9 toen dat is gebeurt. Ze is gevonden met haar poot op drie plaatsen gebroken, volgens de da niet meer te zetten en toen is gekozen voor amputatie. Omdat zij nog jong was, is het genezingsproces ook heel snel gegaan, ze heeft maar een halve week pijnstiller nodig gehad. Toen Hobbel drie maanden was (en helemaal genezen) heb ik haar geadopteerd via het asiel, dit omdat ik speciaal op zoek was naar een driepoot dit uit respect na het overlijden van Destin* die op traumatische manier zijn poot kwijt raakte en dit niet te boven kwam.
Hobbel redt zich prima op drie pootjes, het enige wat moeilijk is dat ze niet kan krabben met haar gemiste achterpoot, soms heeft ze jeuk in haar nek en dan gedraagt ze zich net of ze vier pootjes heeft en wil met haar gemist pootje jeuken en dat gaat dus niet. Ook klimmen gaat niet zo rap
Verder redt ze zich prima
Ik zou als ik jou was je heel goed laten voorlichten en als het eventueel maar kan, het pootje laten zetten

edit: ik zeg wel dat het prima gaat maar ik heb zelf geen idee of Hobbel fantoompijn heeft.
dat is ook iets om rekening mee te houden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pootamputatie kitten..

Bericht door Dinky »

@Anne: hierboven staat al dat amputatie nog de enige optie is omdat er te lang mee doorgelopen is.....

@Sahar qader: Je zou kunnen kijken of er nog mogelijkheden zijn met betrekking tot de minimax dierenarts: http://www.minimax-dierendokter.nl/dier ... arden.html
Wellicht dat zij ook advies kunnen geven voor opties die jullie kunnen ondernemen met betrekking tot de amputatie.

Daarnaast zou ik met klem adviseren om een verzekering af te sluiten! Wanneer jullie al moeite hebben met 400 euro dan vrees ik voor de kosten die in de toekomst nog kunnen gaan ontstaan.....
Bij de aanschaf van een kat hoort nou eenmaal ook de verzorging van de kat en dat is meer dan beetje voer en kattenbakgrit.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pootamputatie kitten..

Bericht door Anne »

Als dat het geval is, zou je inplaats van een amputatie ook aan pijnstillers kunnen denken
Nou weet ik niet of dat mogelijk is in jouw geval.
Een van onze eerste katten, Tommie, geadopteerd uit het asiel, liep ook altijd een beetje mank
Bij een controle bij de da constateerde deze dat hij ooit zijn voorpoot had gebroken maar dit op een natuurlijke wijze weer was aangegroeid. Ik denk dat dat in de periode is gebeurt toen Tommie nog aan het zwerven was. Het is dus uit zich zelf weer aangegroeid, en het enige waar hij last van had is dat hij een beetje mank liep.
Als je het met pijnstillers kan oplossen zou ik dat doen, een amputatie is niet niks
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie