Dierenarts wil kat van 28 herplaatsen om financiële reden

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Dierenarts wil kat van 28 herplaatsen om financiële rede

Bericht door Rik »

Ook even het stukje gezien. Het is inderdaad wat genuanceerder dan in eerste instantie bleek. Sowieso denk ik dat er qua communicatie behoorlijk wat misgegaan is, aan beide kanten. Die had natuurlijk veel beter en openlijker gekund. Uiteindelijk is het ook de vraag of de kat bij mevrouw goed verzorgd kan worden. Ik verwacht wel dat er de komende tijd medicatie en controle nodig is en die kan iemand in schuldsanering niet betalen, hoe triest dat ook is. Wat als de dierenarts had gezegd dat er niets kon gebeuren zonder betaling? Wat had mevrouw dan gedaan? (waarschijnlijk zou dat niet gunstig zijn voor de kat) Uiteindelijk blijven er gewoon weinig mogelijkheden over als iemand het niet kan betalen. Overigens kan het verkassen van de kat wel meevallen. Iedere kat op leeftijd is weer anders en er zijn zelfs katten van 30 geweest waaraan je niet kon zien dat ze ouder dan 15 waren. Dat hangt dus echt van de kat af. Dat zal bij de stichting goed beoordeeld kunnen worden. Wellicht is het een idee om een brief te schrijven aan de stichting om te kijken of ze willen praten (bezoek regeling?) Terugplaatsing bij volledige gezondheid met begeleiding zou misschien mogelijk zijn maar zolang ze in de schuldsanering zit moet er nauwkeurige begeleiding voor de kat blijven. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de stichting zegt dat ze de kat, indien mogelijk met de gesteldheid), het liefst ergens anders plaatsen maar dat zullen ze in ieder geval altijd doen met het oog op de beste keuze voor de kat zelf. Leeftijd van de kat (als die verder goed is en ergens anders kan aarden) en iemand die eraan gehecht is spelen dan geen rol. De stichting kan dit ook goed beoordelen want als de kat vrolijk en goed kan aarden bij haar, dan is het ergens anders plaatsen ook mogelijk.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dorien66

Re: Dierenarts wil kat van 28 herplaatsen om financiële rede

Bericht door Dorien66 »

Voor degenen die het ook willen zien: http://www.rtvoost.nl/tv/uitzending.aspx?uid=378375 en dan vanaf de 13e minuut zo'n beetje.
Felis
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2015 16:16

Re: Dierenarts wil kat van 28 herplaatsen om financiële rede

Bericht door Felis »

Bedankt voor de feedback, ook Rick en Adriana, en de anderen die ik nog niet had genoemd. En sorry dat ik niet eerder deze week wat had laten horen; 'k had de griep aardig te pakken.
Veel goede tips hier en zelfs een link naar 't programma.
Ik heb de info eens even laten zakken, want verschillende kanten van de zaak worden belicht, wat ik heel waardevol vind. Het enige waar ik zelf moeite mee zou hebben, zou zijn, een dier laten euthanaseren wegens zijn leeftijd, tenzij het ziek of ernstig aftakelend was en dan nog zou ik eerst proberen te 'vragen' of dat dier het zelf ook wil ( hoe new age dat ook klinken moge...)
Ja, ik heb ook sterk de indruk dat er miscommunicatie is geweest en dat er van te voren betere afspraken gemaakt hadden moeten worden. Ook jammer dat de mevr. juist naar deze d.a. is gegaan, want er zijn in die buurt ook goede artsen die minder duur en meer flexibel zijn. Maar dat is achteraf praten.
In mijn ervaring zal het ook weinig uithalen om te proberen te onderhandelen met de d.a. of er niet nog iets van de prijs af kan.
Goed om te lezen dat voor een oude kat een andere omgeving niet per sé desastreus hoeft te zijn; ik hoop uiteraard dat Mickey voorspoedig herstelt, en ik blijf met de zaak bezig.
Fijne Kerstdagen gewenst aan tweevoeters en viervoeters.
Groetjes van het personeel van Olly en You
Gebruikersavatar
Captain Jack Sparrow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 jan 2015 21:54

Re: Dierenarts wil kat van 28 herplaatsen om financiële rede

Bericht door Captain Jack Sparrow »

Bij het zien van dat filmpje bevestigd het wel mijn vermoeden dat er meer was dan in eerste instantie gezegd... Een kat zó mager en onder de vlooien wordt niet goed verzorgd, hoe goed bedoeld ook van de eigenaresse...

Ik denk dat deze dierenarts goed gehandeld heeft, en aan het filmpje te zien heeft dit dier het nu totaal niet slecht :)
Dorien66

Re: Dierenarts wil kat van 28 herplaatsen om financiële rede

Bericht door Dorien66 »

Vergeet de ontsteking in het mondje niet. Drie ernstige problemen waarvan er twee zeker niet nodig waren geweest. De derde (het vermageren) is waarschijnlijk een gevolg daarvan en was dus ook niet nodig.

Hoe erg ik het ook vind voor die mevrouw, het is duidelijk dat het haar niet meer lukt om voor een kat te zorgen. Ik denk dat het beste is voor Mickey om zijn laatste dagen bij die mevrouw van de stichting te slijten of inderdaad teruggebracht wordt met zeer intensieve begeleiding.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Dierenarts wil kat van 28 herplaatsen om financiële rede

Bericht door Dinky »

Filmpje net ook gezien en komt duidelijk in naar voren dat ze gaan kijken wat het beste is voor Mickey wanneer die is hersteld. Er wordt niet in gezegd dat hij niet meer naar mevrouw terug gaat maar kan me voorstellen dat ze twijfels hebben. Zij geeft zelf aan dat hij jaar terug al slechter ging eten en dan ook nog onder de vlooien waardoor logischer wijs de vraag wordt gesteld of mevrouw er nog wel goed voor kan zorgen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Nuit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jul 2017 14:00

Re: Dierenarts wil kat van 28 herplaatsen om financiële rede

Bericht door Nuit »

Met het besef dat dit al een oud topic is wil ik er toch graag aan toevoegen dat ook ik vind dat de dierenarts in kwestie goed gehandeld heeft. De liefde van de oude dame voor de kat daargelaten kon ze er gewoon niet (langer) goed (genoeg) voor zorgen en de da heeft het welzijn van de kat prioriteit gegeven.

Persoonlijk zou ik overigens liever hebben dat mijn kat het goed bij een ander zou hebben ten overstaan van een gebrekkige verzorging wanneer ik zelf niet meer zou kunnen voldoen.

Ik ben overigens heel erg benieuwd hoe dit verhaal uiteindelijk is afgelopen. Jammer dat Felis er niet meer op teruggekomen is na zijn laatste bijdrage aan het topic.
Plaats reactie