Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer, grit, etc.)

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Anne87

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Anne87 »

Ik rook ook buiten. Ik vind het heerlijk om even met een sigaret op het balkon te staan. Nooit binnen, onze katten en ratten worden geen meerokers. En daarnaast stinkt alles dan. Maar de eerste reden is hoofdreden. Als Flo op het balkon is aan een tuigje rook ik ook niet. Dan is ze te dichtbij. Liever overdreven beschermend dan een kat die rook inademt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door castratenkoor »

Er komt nu een discussie op gang over roken en gezondheid. Ik noemde het roken in mijn post alleen als voorbeeld. Ik val niemand aan op het feit dat men rookt. Wel is het zo dat het verstandiger is dat buiten te doen. Zoals velen ook omschrijven. Katten ontwikkelen makkelijk astma door meeroken. Ik ken daar voorbeelden van, waar beide katten nu dagelijk gepuft moeten worden.

Het voorbeeld van die ouders/schoonouders is een voorbeeld van bewust keuzes maken. Geen auto, geen nieuwe kat en wel roken. Ik heb daar respect voor.

En nee ik onderschat de moeilijkheid van stoppen met roken niet. Een goede vriend van me zit in dat proces. Ik hoop dat hij het gaat redden!
Ik ben zelf wel eens afgekickt van kalmeringspillen (Oxazepam) dus ik weet wat afkickverschijnselen zijn. Ik vloog bij wijze van spreken bij de muren op.
Dus ja dat dat moeilijk is - stoppen met roken - dat snap ik maar al te goed.

Zolang je het financiële plaatje duidelijk voor ogen houdt en altijd genoeg achter de hand hebt voor de nodige (medische) zorg voor je levende have is het prima toch?!?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Chiquita98 »

Ik denk dat nog steeds heel veel mensen zich vergissen in het financiële plaatje als je huisdieren aanschaft. Ik heb straks 5 katten en heb eerst financieel wel goed bekeken of dit haalbaar is. En dan ga ik dit jaar zelfs ook nog 2x op vakantie(als het goed is). Ik koop voor mezelf weinig luxe zaken. De katten gaan hier echt voor alles. Vorig jaar nauwelijks nieuwe kleren gekocht. Gelukkig verdien ik nu weer veel meer dan vorig jaar. En ik heb gelukkig ook altijd gespaard en heb best een aardig zakcentje achter de hand. En dan nog een speciaal potje voor de katten.
Ik beknibbel wel op mijn eigen spullen, maar als het op de katten aankomt dan wil ik gerust wat meer betalen. Ik koop goede middelen en ik kijk dan eigenlijk niet naar de prijs. Via internet is het vaak wel goedkoper dan in een winkel.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Anne87

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Anne87 »

Ik denk dat het ook een kwestie is van goed zoeken. Ik wil de katten absoluut het beste geven wat ik ze kan bieden, maar het is ook een beetje een sport om daar geld op te besparen. Bijvoorbeeld een grotere zak voer, want voordeliger per kilo. Of meerdere zakken grit tegelijk, want voordeliger per kilo. Snap je? Ze krijgen nog steeds hetzelfde, goede, merk, maar ik probeer het wel goedkoop te vinden. Dat vind ik stiekem zelf ook leuk om te doen en om uit te zoeken. En het geld wat ik ermee uitspaar, gaat weer naar andere dingen voor de katten toe. Een speeltje, een nieuw krabding erbij, noem maar op.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Chiquita98 »

Maar dat doe ik ook wel Anne. Ik koop grootverpakkingen, maar ik ga niet allerlei sites af om te kijken waar het net een eurootje goedkoper is. Datzelfde geld bijv voor ontwormingsmiddelen. Ik koop iets omdat het goed is en niet omdat het goedkoop is. Dat wilde ik ermee zeggen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Cerna »

Mijn katten zijn groot tegenstander van grootverpakkingen (en dan heb ik het over zakken van 2 kilo, groter komt niet eens in me op). Wanneer een zak langer dan 3 weken openstaat (luchtdicht verpakt), eten ze het niet meer en aangezien de verwende dames (de heer eet alles) ook nog elk hun eigen voorkeur hebben, "dwingen" ze vrouwtje om zakjes van 400 gram te kopen. Dat is iets duurder dan een zak van 2 kilo, maar wanneer je de helft van de zak naar het asiel moet brengen, is nog duurder (al vindt het asiel dit natuurlijk prima :smile: ).

Gelukkig rook ik niet (zelfs nog nooit geprobeerd), dus ik kan wat missen want wat is dat een dure hobby! Ik kan me er ook absoluut geen voorstelling van maken dat het moeilijk is om te stoppen. Ik vind chocolade lekker en wanneer ik het in huis heb, moet het op en dus koop ik het niet.
Dus, denk ik met mijn simpele verstand: koop geen sigaretten meer en het probleem is opgelost. Ja, je krijgt ontwenningsverschijnselen, maar dat gaat voorbij (zo'n tegel hangt bij mijn tandarts: "Ook dit gaat voorbij". :lol: ) en je gaat echt niet dood (al schijn je dat wel te denken, geloof ik ;-) ).
Maar goed: :offtopic:

Enne Thea.........Britjes zijn zééér kieskeurige eters. Ben benieuwd of je grootverpakkingen kunt blijven kopen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Chiquita98 »

Met 5 katten gaat dat behoorlijk snel hoor. We zullen het zien. Ik bewaar mijn voer luchtdicht en ik geef ze het via een ander opbergbakje. Tja hij zal zich toch aan moeten gaan passen hoor. Ik heb hier altijd verschillende soorten voer staan dus keuze genoeg.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door artemis »

In België kan je alle dierenmedicatie ook bij de apotheker kopen, incl. producten om te ontvlooien, ontwormen, dieetvoer, etc.
Hier is een databank van een apotheekketen waarop je de prijzen van de meeste producten kan terugvinden.
Het maakt niet uit bij welke apotheek je gaat want de prijzen liggen hier gelijk bij alle apotheken.
Wel moet je de meeste producten bestellen want zijn niet op voorraad, maar dat gaat erg snel. Soms heb je ze al later op de dag of de dag erna.

http://www.surplusapotheken.be/surplus- ... sp?taal=nl

Ik had de indruk dat bv Felimzole in België redelijk wat goedkoper is dan in NL.
26,44€ voor een potje 2,5mg
44,42€ voor een potje 5mg
Je kan bij het zoekresultaat zien of een product voorschriftplichtig is, dan staat er onder VS - ja of nee.

Weet iemand de huidige prijs van Felimazole in NL?
Cerna

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Cerna »

Chiquita98 schreef:Met 5 katten gaat dat behoorlijk snel hoor. We zullen het zien. Ik bewaar mijn voer luchtdicht en ik geef ze het via een ander opbergbakje. Tja hij zal zich toch aan moeten gaan passen hoor. Ik heb hier altijd verschillende soorten voer staan dus keuze genoeg.
Ik heb er ook 5 :eshifty:

En over dat aanpassen: ben benieuwd wie dat het langst volhoudt wanneer de kat in hongerstaking gaat. Maar misschien is hij helemaal niet kieskeurig? Over een weekje zullen we het weten
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Chiquita98 »

Nou er zit altijd wel een voer bij wat ie gaat lusten. En ik ga me inderdaad echt niet van te voren al zorgen maken om dat soort dingen ;-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door castratenkoor »

Groot verpakking b.v. 10 kg zakken kopen voor b.v. 2 katten is onverstandig. Niet alleen de smaak gaat achteruit, zoals Annet haar katten duidelijk aangeven. Ook de kwaliteit gaat per week dat het langer open is hard achteruit.

Ik heb besloten geen kleine blikken meer te kopen. Scheelt enorm 400 gram blikken en dat is hier immers in een dag op. 's Ochtends 200 gram, de andere 200 gram in tupperware in de koelkast voor de avond. En deel twee dan mengen met carnibest. ik denk meer dat het tussen mijn oren zit dat katten 's ochtends wat anders zouden moeten eten dan de avond. Dus voortaan een groot blik voor de hele dag.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Brittenbolletje »

Ik koop ook groot in, maar ja heb 7 katten waarvan 2 nog onder de jaar en nu 4 kittens. Ik koop alijtf rond de 30 a 40 kilo brokken in 1 keer. en dat is meestal gemixt volwassen met kitten aangezien ik dus vaak jonge katten heb lopen. Kaatengrit kopen wij meestal 3 zakken te gelijk a 30 kilo. vaak niet klonterend vanwege kittens. Als ze klein zijn zoals ze bij mij nu zijn eten ze kattengrit. dan ben je niet blij als het zou klonteren en dat in hun buikje en darmpjes. Daar gaan ze dood van.

Ik rook niet, ook niet verstandig heb astmatische bronchitis. :). als we bezoek krijgen die wel roken moeten die buiten roken. geen problemen gehad daarmee nog.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Robijn »

Ik heb nu via Zooplus.nl 3 zakken van 4 kilo gekocht (van Happy Cat), ipv 1 zak van 10 kg.
Voorheen had ik een zak van 10 kilo; maar dat is inderdaad, zoals Dinie het zegt, net te veel als je zoals ik maar 2 katten hebt. Mijn katten hebben hier bijna 4 maanden (!) lang van gegeten. Er is toch zuurstof bijgekomen, dus vanaf dat moment gaat de kwaliteit toch achteruit, ook al verdeel ik alles over tig dieetsuikerpotten. Eet zelf ook liever niet van een aangebroken zak chips die er al 2 maanden ligt....

Over kieskeurige Britten gesproken.... Mijn Robijntje lust alléén brokken (natvoer, vers vlees en kattenmelk laat ze staan); maar welk merk (koop steeds een ander merk en/of andere variant); dat maakt haar niets uit (Sem trouwens ook niet; die eet ook alles) dus qua brokken is mijn Brittenpoesje Robijntje (gelukkig) helemááal niet kieskeurig!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Brittenbolletje »

Ik moet er wel bij vermelden dat al mijn katten verzekerd zijn. :)
Cerna

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Cerna »

artemis schreef:Ik had de indruk dat bv Felimzole in België redelijk wat goedkoper is dan in NL.
26,44€ voor een potje 2,5mg
44,42€ voor een potje 5mg
Weet iemand de huidige prijs van Felimazole in NL?
Potje van 5 mg kost bij onze dierenarts € 42,95. Goedkoper dus.
Plaats reactie