Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer, grit, etc.)

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door mittenslief »

ik ben voor een doosje milbamax 8,70 kwijt (4 pillen voor 2-8 kg) misschien is het voordeliger als je er meer tegelijk koopt?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Robijn »

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE????????!!!! :geenidee: :geenidee:
€8,70 voor VIER pillen???
Bij mijn dierenarts in Tilburg (net nog even gebeld) betaal ik €7,10 !!
Ja, voor één pil dan he! Ze verkopen geen doosjes van 4 tabletten, je betaalt per tablet.
Da's wel een stukje duurder....

Heb nog een andere dierenarts in Tilburg gebeld. Daar kost 1 tablet Milbemax €8,30, en 4 tabletten €24,90.

Bij een andere dierenarts (in Bergen op Zoom) kosten ze €6,90 per stuk, en bij weer een andere dierenarts in dezelfde stad kosten ze €6,19 per stuk.
Zo, nu heb ik wel genoeg telefoontjes gepleegd. :lol:

Vreemd... :eeh:
Dan is jouw dierenartst wel heeeeel goedkoop, Mittenslief. Waar (welke plaats) zit deze dierenarts dan?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Adriana »

http://www.medpets.nl/milbemax+kat/
komen nog verzendkosten bij en dierenartsen zullen daar nog wel wat bovenop leggen omdat de praktijk ook moet draaien..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Dinky »

Heb zo het vermoeden dat Mittenslief de variant heeft voor de kleine kat ipv grote kat ;)

DA gebeld en één pil kost daar €9,40 (dierenkliniek eikenlaan groningen) maar wanneer je er 4 koopt betaal je voor 3 dus dan is het €7,05 per stuk.

DA paterswoldseweg Groningen: €6,50 per stuk en ook 4 halen 3 betalen. Dan komt het uit op €4,88 per stuk.

Dierenziekenhuis vechtstraat Groningen: €7,65 per tablet en ook 4 halen 3 betalen. Dan is het €5,74 per stuk.

Via internet was dit de goedkoopste die ik kon vinden met €5,50 per pil en 2,95 verzendkosten (goedkoper dan medpets) en 5 stuks voor €25,50.

Hangt dus sterk van de DA af of je via internet goedkoper uit bent (wat mijn vriend dacht). Ik had er al zo mijn vraagtekens bij omdat het met voer ook niet uitmaakte qua prijs (soms iets goedkoper maar door verzendkosten weer duurder).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door DeTut »

misschien heb ik het hier al eerder bij een of ander onderwerp genoemd, maar wordt het niet tijd dat ALLE dieren=betrokkenen de handen ineen slaan om de politiek te overtuigen dat die 21% BTW voor dierenarts en dieetvoer terug moet naar de 6%?!!!! Ik begrijp maar niet waarom ik daar zo weinig over hoor, bv van de dierenbescherming. de partij vd dieren heeft het een jaar geleden geprobeerd met een voorstel, ze kregen alleen de SP en GroenLinks mee en dus afgewezen! en nu de BTW weer is verhoogd, hoor ik ze niet...
hoeveel dieren zullen nodige medische hulp ontberen hierdoor (worden gedumpt vanwege kosten) en hoeveel mensen kunnen hun huisdier nu niet meer voldoende helpen of moeten ze weg doen of willen niet aan een (asiel)dier beginnen?
Denk aan bejaarden waar een dier zo belangrijk voor kan zijn...En dan te bedenken dat voor slachtdieren wel de 6% geldt...
wie kan me uitleggen waarom in Nederland hier geen massaal protest voor op gang komt?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Ms Maaike »

Ik vind het ook heel krom dat op voer 21% staat en heb er wel eens over gepraat met L. Maar bij mijn weten is voer voor huisdieren nooit 6% geweest. Alleen voor nutsdieren zoals konijnen en vissen (en ja, dat vind ik ook een rare redenering). Een BTW van 19% naar 21% vind ik niet de moeite waard om tegen te protesteren, kan me ook niet voorstellen dat iemand daardoor over de kop gaat. Dan zijn er wel meer dingen mis, dat zal echt niet van die 2% afhangen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door DeTut »

hiephoi, 1 reactie, dank...
maar nog niet een steunbetuiging zie ik. voor de duidelijkheid; mijn protest gaat in feite over het feit dat d.a. en dieetvoer nooit naar 19 (en dus nu naar 21)% had mogen gaan, niet over die 2% erbij. het voorstel van de PvdD ging ook over die 19%. en het betreft dus dieet-voer, voer op medische indicatie voor bv. nierfalen. als reden voor dat hoge btw-tarief wordt genoemd dat huisdieren 'luxe goederen' zijn.
Ja; luxe om een verwaarloosde of afgedankte hond uit het asiel op te nemen
ja; luxe als je als eenzame oudere nog een beetje warmte mag ontvangen door de liefde van en zorg voor een dier
ja; luxe als je een zwerfdier opneemt, waardoor (ook) overlast en onnodig dierlijden verminderd wordt
kun je je wel voorstellen dat mensen 'over de kop gaan' van een verschil van 6 naar 21 %...?
Ik spreek niet voor mezelf; als het nodig zou zijn doe ik luxe voor mezelf weg als ik alleen daardoor mijn dieren de nodige medicatie zou kunnen geven. Ik denk aan anderen die hiermee te maken hebben en waardoor ook de zwerfdieren en de asieldrukte enorm toenemen, in deze crisistijd.
met als onvermijdelijk gevolg: dierenleed en dierenmoord.
does anyone care...?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Adriana »

Tut: wat had je aan reacties verwacht? bovendien lijkt me dit geen topic voor uitgebreide discussie hierover.. ;-)
DeTut schreef:hiephoi, 1 reactie, dank... maar nog niet een steunbetuiging zie ik. .

met als onvermijdelijk gevolg: dierenleed en dierenmoord.
does anyone care...?
enne 'does anyone care'? .. het schrijvende deel van het kattenforum doet dagelijks niet anders....

iedereen die vlees eet doet mee aan dierenmoord op grote schaal, als eens over nagedacht? :-(
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door castratenkoor »

De Tut inkomens gaan om laag en prijzen omhoog. Is vaak een kwestie van keuzes maken.
Als men niet meer dieren aanschaft dan men de financiën voor heeft. En elke maand een vast bedrag apart zet, komt men een heel eind.
Schrijnende gevallen zijn toch vaak een kwestie van foute keuzes maken. Men kiest b.v. voor 3 x per jaar met vakantie gaan in plaats van de juiste zorg voor het dier.
En ja ik weet waar ik het over heb - ik heb op mijn werk dagelijks te maken met dierenartsnota's die bij incassobureau's en deurwaarders terecht komen.
En dan vraagt de deurwaarder, ok u mag een betalingsregeling afsluiten voor een lager maandbedrag, maar dan moet u wel binnen een week een inkomsten- en uitgavenformulier naar ons opsturen.
En dan komt het verbazingwekkende antwoord. Dat kan ik niet binnen een week opsturen want ik ga morgen voor 3 weken op vakantie.........

En daar krijg IK nou meer grijze haren van dan van een prijsverhoging door belasting van 19 naar 21 procent.

Ik heb 8 katten en ik ga nooit op vakantie, ik zorg dat ik altijd een buffer heb, genoeg voor als de helft in zou storten zeg maar. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een kat een broodnodige medische zorg zou moeten ontzeggen omdat er geen geld voor is.

Dus nee mij krijg je niet mee voor massaal protest. Het leven is zo duur als je het zelf maakt ipv een design-bank van 8000 euro kun je een bank bij de kringloop kopen voor een paar tientjes.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Ms Maaike »

Van 6% naar 19% is wel een grotere stijging, maar toch... Reken eens over 100 euro uit wat dat meer kost; met 6% belasting over het hele bedrag betaal je 6 euro meer, met 19% dus 19 euro meer. Als ik bedenk dat ik ongeveer 800 euro (inclusief 6 en 21% BTW) per jaar uitgeef aan twee katten (en daar zit dan echt écht álles bij plus onvoorziene uitgaven), dan maakt het voor mij (zeker per maand!) niet uit welk percentage aan belasting er wordt geheven. Natuurlijk scheelt het wel geld, maar op maandelijkse basis stelt dat weinig voor. En nee, ik kan me niet echt voorstellen dat iemand over de kop gaat van een stijging van 6 naar 19% omdat je relatief geen exorbitant veel geld aan katten uitgeeft. Naar mijn mening zit er toch echt iets niet goed in je financiële huishouding als je dat beetje extra niet op kan brengen. Er is toch wel iets waar je op kunt bezuinigen qua luxe? 't Is maar net wat je er voor over hebt. Dus het argument dat het niet te betalen is heb ik in ieder geval voor mezelf weerlegt. :-P

Neemt overigens niet weg dat ik het krom blijf vinden dat op kunst nog steeds 6% BTW geheven wordt hoor. Maar goed, het is maar net wie wat onder luxe schaart kennelijk.

Overigens, heb je een link naar informatie over die belastingdifferentiatie? En vooral wanneer en wat van 6% naar 19% is gegaan? Want volgens mij is dat al lange tijd zo.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Dinky »

Kwam vandaag een mooi stukje tegen over de totstandkoming van de prijs van een DA:
De kostprijs die een dierenarts berekent is verder afhankelijk van een groot aantal factoren:

Kennisniveau: zowel de dierenarts als de assistentes moeten hun kennis bijhouden en opfrissen door regelmatig nascholingen te volgen.
Wanneer de dierenarts nog teert op zijn kennis van 30 jaar oud, en de assistentes niet gediplomeerd 'Paraveterinair' zijn, kunnen de tarieven lager zijn.

Operatie- en behandeltechnieken: wordt er gebruik gemaakt van modernere (en veiligere) narcosemethoden, welke hechtmaterialen worden gebruikt, is er een operatie-assistente aanwezig tijdens de de operatie, wat wordt er aan pijnstilling gedaan, hoe is de bewaking in de recovery, worden meerdere dieren geopereerd met dezelfde operatieset, wordt er snel en grof geopereerd, of juist fijn en nauwkeurig; veel verschillen zijn mogelijk, en dus ook veel verschillende tarieven.

Locatie en grootte van de praktijk: afhankelijk van de locatie van de praktijk zal het pand goedkoper of duurder zijn. Ook de grootte van het pand is van invloed: een dierenarts met een aparte operatiekamer zal andere tarieven rekenen dan een praktijk waar na afloop van de spreekuren de dieren op de behandeltafel geopereerd worden.

Personeel: een dierenartsenpraktijk die 7 dagen per week 24 uur beschikbaar is, heeft meer personeelskosten dan een praktijk die alleen tijdens kantooruren werkt. Het stand-by houden van personeel kost veel geld.

Uitrusting: een praktijk met moderne apparatuur (narcosebewaking, echografie, ECG etc) heeft hogere tarieven dan een praktijk met slechts een behandeltafel.
Bij een routine-ingreep zal het verschil u niet of nauwelijks opvallen, wel is het een plezierig idee dat uw huisdier met moderne apparatuur onder narcose gebracht, bewaakt en geopereerd wordt, waardoor er minder kans is op complicaties.

Behandeltijd: neemt de dierenarts ruim de tijd voor u en uw huisdier, of wordt er zonder nauwkeurig onderzoek een vaccinatie of zelfs een narcose toegediend? Deze laatste dierenarts kan waarschijnlijk veel goedkoper werken, omdat die veel meer dieren in dezelfde tijd kan behandelen.

Tenslotte: de kosten hangen sterk af van het probleem. We kunnen vooraf op verzoek een kostenraming maken. Afwijkingen van deze schatting kunnen voorkomen wanneer een ingreep meer of minder gecompliceerd blijkt te zijn dan in eerste instantie ingeschat, wij werken immers met levende dieren!
bron
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door DeTut »

Ik ben best wel verbaasd over de heftige reacties. het zal wel niet zo bedoeld zijn maar het lijkt of jullie denken dat ík iemand ben die niet veel geld overheeft voor de dieren en luxe zou laten voorgaan. het tegendeel is waar, maar uiteraard kunnen forumlezers dat niet over mij weten. Voorbeeldje:
het bedrag van 800 euro komt me bekend voor; grofweg heb ik dat (minimaal) uitgegeven aan medische kosten (dus uitgezonderd dieetvoer voor misschien 100 euro) voor 1 kat, in een periode van 3 maanden. daar zat dan wel een echo en een euthanasie in hoor (en ik had het dubbele uitgegeven als dat mijn kat in leven had kunnen houden...). s kijken wat die btw dan scheelt op 6% of 21%: ongeveer 110 euro=3 consulten of 2 zakken dieetvoer of 5 maanden fortekor-pillen.
Ik heb dit echter niet geschreven over mezelf; misschien is dat niet helder overgekomen? Ik weet en zie en hoor dat (een bepaalde groep) mensen steeds meer terugschrikken voor de kosten en daarom of een dier niet de noodzakelijke zorg geven of een dier dumpen of een (asiel) dier aanschaffen. en dat effect is alleen maar groter door de crisis. Natuurlijk kun je bepaalde mensen -terecht- veroordelen ('doe dan maar geen 2e vakantie'); maar ook: voor sommige mensen is een 'simpel' consult van 35 euro écht een hoop geld (en dan wordt een verdere behandeling van de kat zeker een probleem). het gaat mij om de gevolgen hiervan: minder zorg voor dieren. dan kun je wel die mensen veroordelen maar intussen loopt die kat op straat en blijven asielkatten zitten. Ik weet waar ik over praat, heb in een asiel gewerkt en het gezien en gehoord, inclusief huilende oudjes die hun kat kwamen afstaan.
en of dat verschil van 15 % dat álles oplost? tuurlijk niet, maar er zijn echt (steeds meer) mensen voor wie elke cent telt en dan maken ze keuzes en het dier is de dupe. En ik blijf erbij dat medische zorg aan dieren (en vooral voor dieren die gedumpt zijn en waarvoor nieuwe eigenaars dus helpen om een maatschappelijk probleem op te lossen) niet belast zou mogen worden volgens het luxe-tarief van een tv, net zo min als dat medicijnkuurtje voor de griep...

mw maaike: die overgang van 6 naar 19% voor d.a. is inderdaad al jaren geleden gebeurd. is het daarom dan geen reden voor protest meer?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Ms Maaike »

Even voor de duidelijkheid: ik gebruikte het woord 'je' in de algemene vorm, was niet persoonlijk naar wie dan ook bedoeld. Dus mijn excuses als dat zo overkomt. Verder blijf ik wel bij mijn standpunt.

Dat het jaren geleden is gebeurd is geen reden om dan maar niks te zeggen, maar 't verbaast me een beetje dat ik er nu pas over lees. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Dinky »

Tja nu krijg je inderdaad shoppen zoals mijn voorbeeld met de milbemax. Schrok wel van de toch grote prijsverschillen daarin, zeker procentueel.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Brittenbolletje »

Alleen de btw van 19% is verhoogd naar 21% sommige dingen waar je 6% voor betaald, betaal je nog steeds 6% voor. OOk als je boodschappen doet... Maar zal me verder niet mengen in deze discussie.
Plaats reactie