Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer, grit, etc.)

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

kattengrit inderdaad ;)
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
*iris*
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 sep 2007 00:35

Bericht door *iris* »

Goh, wat een goedkope dierenartsen hebben sommigen van jullie. Ik betaal voor een bijvoorbeeld voor een consult 28 euro, voor een inenting 46 (wel inclusief btw.). Ik heb een goede da hoor maar vind het eigenlijk wel veel geld als ik het vergelijk met de bedragen die anderen hier noemen.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

claudia schreef:Wat stom dat je voor 2 katten consult moet betalen! :???: Hier hoeft dat niet, ook al nemen we 3 katten mee, we betalen toch maar 1 keer consult! ;-)
Ik denk omdat het een herhalingsconsult en dus al goedkoper is gewoon twee keer wordt gerekend.
Gister tijdens de castraties is namelijk maar één consult gerekend.

€12,61 1 Consult
€43,70 1 Sterilisatie poes
€16,81 1 Chip implanteren

€14,29 1 Castratie kater
€16,81 1 Chip implanteren

= €104,22 (ex. BTW)
= €124,02 (incl. BTW)
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

14,29euro om een kater te castreren :shock: Jemig, ik heb daar 55euro voor betaald! En een kattin striliseren is hier NOG duurder! Daar betaal je denk ik iets van een 70euro voor!

Ook voor een consult betaal ik 23euro en aan huis 33euro! België is blijkbaar een pak duurder!

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

Mijn Da rekent voor consult aan huis 47 euro (ik zit in NL)

castratie 50,30
steralisatie 107,20
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

De laatste dierenartsrekening voor Metzli betrof haar spoedsterilisatie, een flink eind duurder dus dan een normale sterilisatie.

- Consult avond: € 41, 93.
- Sterilisatie poes: € 68, 91.
- Atraumatisch hechtmateriaal: € 7,98.
- Antibioticakuur Synulox 50 mg: € 11,42.

Daar komt nog bij: eenmaal BTW van 6% voor de Synulox-kuur á € 0,68.
En eenmaal BTW van 19% voor het consult, de sterilisatie zelf en het hechtmateriaal: € 22,58 (!!!).

In totaal dus € 153, 50. Is me eerlijk gezegd nog meegevallen, voor een sterilisatie 's avonds laat!!

Moest ook bij een andere dierenarts als die we normaal hebben, maar de sterilisatie is hier stukken goedkoper als bij onze eigen DA (die ruim 100 euro rekent voor een poes), dus bij evt. volgende katjes gaan we hier weer!!

Castratie van Tux krijgen we van het asiel! Kost ons dus niets.

Verder:
Voer
Één vier kilo zak Royal Canin Beauty & Fit, genoeg voor een maand: € 34,95.
Verder nog eens of tweemaal per week ieder een half kuipje Gourmet-vlees á € 0,50.

Krabpaal
We hebben een grote stevige, tot aan het plafond. Kostte ons € 150,-

Chippen en enten
Tux was al gechipt toen hij bij ons kwam, lekker goedkoop dus!
Metzli wordt a.s. vrijdag gechipt. Normaal kost dat bij onze DA rond de €40,-, afhankelijk van of hij het dier in kwestie een roesje moet geven of niet, maar wij kunnen Metzli bij het asiel waar Tux vandaan komt laten chippen. Superservice, Metzli komt er niet eens vandaan!! Dus zeker doen; die mensen kunnen elke cent gebruiken! Het kost ons dan € 22,-.

Entingen gaan we ons niet druk over maken, de eerste rits inentingen van Tux kregen we gratis van het asiel, tweede rits was € 20,-, plus € 20,- consult, rekening van € 40,-.
Metzli heeft haar entingen van dit jaar al gehad bij de fokster, dus die mag volgend jaar weer.

Als me nog iets te binnen schiet voeg ik het wel bij.

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Een roesje voor een chip ?? Nog nooit van gehoord.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Dat vind ik inderdaad ook vrij apart, het is 1 prikje zo'n chip plaatsen
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Bij onze dierenarts kostte de checkup+inenting+EUpaspoort iets van €110, inclusief consult. Da's wel ongeveer gemiddeld, geloof ik.
Binnenkort laten we ze chippen (€45 per kat) en steriliseren/castreren, maar ik weet even niet hoeveel dat kost.

Wat betreft voeding krijgen ze RC kitten, €35 voor 4 kilo waar ze ongeveer zes weken mee doen, en elke avond een eetlepel Whiskas natvoer uit van die zakjes. Dit kost €4,75 per 12 zakjes.
Rocal Canin zijn we héél tevreden over; ze kregen van ons eerst Whiskas brokjes (en bij hun eerste baasje alleen maar blikvoer van de Aldi......................... :???:), maar Malijn raakte hiervan aan de diarree. Toen zijn we overgestapt op RC, en sindsdien zijn ze een stuk fitter, ziet de ontlasting er goed uit, en hebben ze allebei een prachtige glanzende vacht gekregen. Ik stap nooit meer over op iets anders!

Kattengrind is van Biokat, hier zijn we wel tevreden over want het ruikt niet en de kittens vinden het fijn spul. De eerste paar dagen is het goed klontvormend, maar de laatste paar dagen (wij verschonen 1x per week) niet echt meer.

Goed, dit was mijn rijtje wel weer :smile:
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Oke, we zijn vorige week naar de dierenarts geweest en hebben de prijzen opgevraagd voor castreren/steriliseren.......... En volgens mij gaan we spontaan op zoek naar een andere DA!!!

Hou je vast:
-Castreren katertje €60 :shock:
-Steriliseren poesje €120 :shock:

Als ik de prijzen eens vergelijk met andere prijzen in dit topic, vallen me de schoenen uit! :???:
Gebruikersavatar
Grooming
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2008 10:07
Contacteer:

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer,

Bericht door Grooming »

Gelukkig heb ik een DA die meedenkt.
Hij geeft fokkerskorting wat enorm in de kosten scheelt.
Zo betaal ik voor b.v. enting katten-niesziekten 19,75 euro excl. btw. dit is dan incl. consult als ik met meerdere kittens kom.
SNAP test (FIV-FeLV) is niet zo goedkoop 39,70 euro.
Consult 12.45 euro excl. btw

Ik geef mijn perzen ook 2 verschillende soorten RC door elkaar gemengd en het bevalt mij heel goed.
De kittens krijgen RC baby en kittenbrokjes.
Wat is een leven zonder katten
Gebruikersavatar
Zilvertje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2008 12:50
Contacteer:

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer,

Bericht door Zilvertje »

Mijn dierenarts rekening is beduidend hoger als die van Grooming. Ik geef mijn katten I ams en Hills en een zak I ams 10 kg kost voor mij 51 euro en een zak Hills kost voor mij 57 euro.
Heb respect voor dieren
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer,

Bericht door jobey »

Het consult bij mij dierenarts is nog hoger dan het spuitje voor de niesziekte enzo. ik betaal €20 voor consult+€12 voor de niesziekte
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
mbloe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mar 2008 20:57

Re:

Bericht door mbloe »

Hier nog een paar: Royal Canine Sensible 10 kg 52,95
10 zakjes Waltham nierdieet 6,99
Hills Orale care 37,05
Royal canine nierdieet 2 kg 16 euro
Feliway starterspakket 20 euro en vulling 17 euro
Feiway sproeiflakon ook 17 euro.

Hoi Kattenbella,

Ik weet dat het al een oud berichtje van je geweest is, maar kun je mij vertellen waar je waltham nierdieet kopen kunt?
Dat van RCanin, is dat die Renal?

THX!!

Mariska
Knuffel, Tosca, Drabber, Tarzan en Lapke
Spinnekop
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2008 11:49
Locatie: Nootdorp

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer,

Bericht door Spinnekop »

Hey ik weet niet maar jullie hebben echt goedkope dierenartsen!!!

Spinner gaat donderdag naar de dierenarts voor de chip en sterelisatie. Kosten?

120 euro voor de sterelisatie
35 euro voor de chip

de chip kreeg ze niet eerder omdat ze al 3 keer uit de injectiespuit is gelopen voor haar entingen (49 euro per keer)
en de dierenarts wilde niet dat ze ook zo vaak moest prikken voor de chip. Daarom wordt dat nu meegenomen dat ze toch onder narcose is...

kosten voor spinner bij de Da dit jaar:
2x 49 euro voor haar entingen
35 euro voor de chip
120 voor sterelisatie

253 euro.....

Zal het er aan liggen dat de Da in een nieuwbouwwijk woont en een nieuw pand heeft?
Plaats reactie