Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer, grit, etc.)

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Henkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2011 13:29

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Henkie »

Ik vind mijn dierenarts nooit duur.
castratie + wond behandelen, incl. antibiotica pillen en een nachtje blijven, dus incl. voer en zorg, was ik 65 euro kwijt (hij zei je hebt mazzel, want de antibiotica zat al in de castratie, kon de wond mooi van 'mee profiteren')

Daarna voor vlooien, iets van 60 euro kwijt, consult met 2 prikken, waarvan 1 antijeukprik en 1 antibioticaprik. 2 weken later terug voor nogmaals een prik (herhaling antibiotica), hoefde k geen consult te betalen, iets van 30 euro kwijt.

Toen ik kwam voor de suikerziekte, bleef hij 2 dagen (hij wilde hem zelf in de gaten houden hoe hij 1e keer zou reageren op insuline), toen ik hem ophaalde kostte het maar iets van 45 euro. hij rekent geen kosten voor een nachtje blijven.
Verder kostte de insuline zo'n 8 euro (normale prijs volgens mij) en de spuitjes gratis.

heb niks te klagen volgens mij... en dan istie ook nog 'ns heel aardig voor mn katje en voor mij!
Karo
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2012 14:24

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Karo »

Ik ben gisteren met mijn twee kittens naar de dierenarts geweest voor hun tweede ronde vaccins. Ik heb in totaal € 66 betaald, inclusief BTW, vaccins, consultatie en ontworming. Ik vermoed wel dat hij de ontworming niet heeft aangerekend :-)

Hij heeft hen grondig gecheckt, gegniffeld met de namen en mij gerustgesteld dat de resterende niesziekte gaat verdwijnen (ze hadden het beide zitten en Oscar is er nog niet 100% vanaf).
Pootjes van Oscar & Dotje (02/06/2012)

In loving memory: Poes (24/02/2012)
mr frodo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2012 11:22

Re:

Bericht door mr frodo »

Kattenbella schreef:Hallo Roland,

Mooi gedaan! Jij hebt hierin dan ook een stuk meer ervaring dan mij.
Zal ik dan maar beginnen met wat dierenartskosten.
Twee castraties kostten 55 euro.
Twee tandsteenbehandelingen 83 euro.
Onze dierenarts heeft hier een dependance en neemt eventueel te opereren dieren de dag vantevoren mee en je kan ze dan vanuit de dependance weer ophalen. Kost niets meer, maar een hele nacht van huis is niet leuk Wel service !

Mijn voer en kattenbakprijzen zal ik nog opzoeken.

Groeten Kattenbella. :wink:
is het DA consult inbegrepen in bovengenoemde kosten?
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Sura »

Kittens (kater + poes) gekocht in het asiel voor € 90,00 per stuk.
hierin zit de castratie/ sterilistatie
chippen
inentingen
ontwormen/ontvlooien.

Voer: RC kitten 36 (10 kilo €60,00) 1 maand

kattengrind 14 kilo € 15,00 1 maand
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door xdenise »

ik begrijp dat er prijzen worden genoemd maar niet bijbehorende DA?

ben mij namelijk aan het oriënteren in de prijs/kwaliteit van sterilisaties voor mijn twee kittens..
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door eveline1982 »

Hoi Denise.
Ik weet niet waar je woont maar bij de ranzijn in mijn woonplaats Alkmaar sinds zit kort een dierenarts. Ik ben echt tevreden erover! De dierenartsen zijn duidelijk en denken heel veel mee, ze zijn ook eerlijk erover als ze iets niet kunnen of weten. Daarbij scheelt het in kosten ook, zo ben ik voor een inenting 20 euro kwijt voor zowel hond als kat. Van de zomer een compleet bloedonderzoek laten doen 85 euro! Ze zijn daar een stuk goedkoper als de andere dierenartsen in de buurt, wat ik vermelde ook gewoon goed!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door xdenise »

ik woon in Den Haag. Dus dat is wel een eindje rijden haha.

ben ook erg tevreden met mijn huidige DA (dierendokters), goede prijs/kwaliteit. Voor een sterilisatie betaal ik daar 90 euro. tegelijk laten chippen 120. Maar wil nog wel verder kijken natuurlijk.

oh en ik was daar trouwens rond de 300 euro kwijt toen mijn kitten een virus bleek te hebben. hier zat het volgende bij inbegrepen:
een bloedonderzoek,
lever/nier onderzoek,
2 overnachtingen,
krachtvoer,
antibiotica,
koortsremmers,
en twee consulten (voor en na, ter controle)

:)
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door eveline1982 »

Nou ik geloof dat jouw dierenarts een goede prijs handhaaft! Vind het heel eerlijk wat hij rekent :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Rosalie123 »

Ik woon in Rijswijk, en ik heb de dierenarts in Wateringen. Bagheera wordt over 2 weken gesteriliseerd, gechipt is ze al. Die mevrouw verwachtte dat het rond de 140 euro zou gaan kosten...
Nu zit ik dus te twijfelen, waar zat jouw dierenarts die het voor 90 euro doet?
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door kansarmedieren »

Ik zie hier alleen prijzen geen kwaliteit eisen, wat betreft sterilisatie heb je geïnformeerd wat er allemaal voor die prijs gedaan wordt. Wat voor soort narcose krijgen ze een infuus met vocht tijdens de operatie is er bewaking tijdens de operatie.Wordt het inwendig gehecht? Hier is een dierenarts waar de assistente kijkt of het dier nog adem haalt tijdens het opereren ipv bewaking apparatuur. Hebben ze goede hokken warmte lampen of warmte matjes na de operatie. Dat vind ik persoonlijk veel belangrijker dan de prijs.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door eveline1982 »

Hier idem dito! Onlangs een oudere poes laten steriliseren, die bij mij in de opvang zat. Super gedaan, wond was mooi van binnenuit gehecht en ze kijken naar het dier in kwestie voor ze besluiten wat voor middel ze gebruiken om te slapen. Pas toen ze goed wakker was kon ik haar ophalen, ze kreeg een antibiotica spuit om eventuele problemen uit te sluiten aangezien ze al ruim 9 jaar was (misschien nog wel ouder). De hokken zijn verwarmd. Daarbij blijft er een assistent bij de dierenarts tijdens de operatie om het dier in de gaten te houden. Ik was voor de sterilisatie zelf 90 euro kwijt en daar zat ook na controle bij. Dus pijs/kwaliteit vind ik super hier!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Dinky »

Nu ben ik mij eens aan het oriënteren op de prijs voor milbemax (grote kat).
Op internet heb ik het gevonden voor €5,50 per tablet + €2,95 verzendkosten.
Is dit nou duurder dan ik bij een DA betaal of juist goedkoper?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Robijn »

Bel even je dierenarts en je weet het Mirjam!
Ik heb laatst ook een pil Milbemax gekocht bij de dierenarts. Ik weet niet of alle dierenartsen dezelfde prijs hanteren, maar ik was iets van 7 euro zoveel kwijt, geloof ik.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door eveline1982 »

Geloof dat de pillen bij beide dierenartsen waar ik kom, 6,50 kosten voor een volwassen kat.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, v

Bericht door Dinky »

Klopt maar was het vergeten te vragen toen ik ze belde om te vragen welke ze hadden en vind het beetje raar om dan nog een keer te bellen om nog naar de prijs te vragen :oops:
Zal morgen nog wel keertje bellen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie