Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer, grit, etc.)

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Net naar de DA geweest:

Enting volwassen kat: 28.02
Enting kitten: 32.43
Wormentablet (Drontal): 3.49

BTW erboven op, was t in totaal: 75.64 euro
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ook net naar de DA geweest...

consult 19.00
vaccins 25.00
Flubenol ontwormingspasta (ook nog meegekregen voor morgen) 6.64
zakje iams voer om te checken op voedselintolerantie 3.00

dus totaal: 53.64

en dat voor twee katten. valt dus heel erg mee (vind ik)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Toen ik met Barreltje voor de tweede enting ging heb ik gelijk even gekeken wat een sterilisatie kost........ ehhh...... dat was 77 euro. Over een maand of zes zijn beide poezen aan de beurt dus dat wordt sparen!!!!! Enne...... sKatje, dat is inderdaad niet heel erg duur voor twee katten.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mijn bezoek aan de dierenarts:

Vaccin kitten (Kattenziekte en niesziekte): 29.60
Vaccin volwassen (niesziekte): 26.18
Vitaminthe (10 ml): 11.67

Bij het enten van elke 2e kat of meer een groepskorting van 8.30

Dat kwam voor mij dus op:
29.60 + 26.18 + 26.18 - 8.30 - 8.30 + 11.76 = 77 euro

Vond ik wel mee vallen voor 3 katten en een uitgebreid bezoek van een half uur!
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb kattenbakvulling van het Groenrijk Tuincentrum, het heet Multifit, kost 5.99 voor 19liter en het is SUPER spul. Ik heb 5 poezen rondlopen, en ik ruik NOOIT de kattenbak als ik binnenkom. Verder qua droogvoer krijgen ze alleen de brokjes van Purina One. Ik geloof dat dit 3.20 per 800g kost, best prijzig, maar ze doen het er echt heel erg goed op. Een van mijn poezen eet niks anders dan dit, en zij is echt het schoolvoorbeeld van blakende gezondheid!!!
En verder wat kuipjes, blikjes etc betreft: vanalles....Maar de kuipjes van de Aldi vinden ze zaaaalig. Ze eten dat veel beter dan bijvoorbeeld de kuipjes van de Sheba.

De dierenarts bij mij geeft groepskorting op het enten: Normaal 24.50 per poes nu voor 4 poezen 21.50 en GEEN consult.
Steriliseren per poes all in: 65.00
Dus erg goed te doen. Ik zat voorheen altijd bij een dierenkliniek maar heb het idee dat ze daar puur en alleen uit winstbejag aan het werk waren. Als je een "traject"inging met een poes, en je moest na een week terug komen voor hercontrole moest je altijd consult betalen. Bij het enten: altijd consult betalen. Bij de nazorg van sterilisatie (hechtingen verwijderen) wederom consult betalen. Plus dat ik het altijd als zeer naar heb ervaren dat je altijd een andere dierenarts had, en dat ze niet zozeer met je huisdier bezig waren. Nu heb ik een hele goede dierenarts gevonden. Hij praat tegen de poezen, en aait ze eerst voordat ie ze gaat enten. Ze zijn helemaal op hun gemak bij ze. Echt geweldig......


Nog even wat prijzen van de DierenKliniek waar ik voorheen zat:
Consult: 18.50
Een prijsopgave voor het doen van een bloedtest op Fip/Fiv/Felv:
Afname bloed: 19.00
Screening op Fip: 45.55
Test Fiv/Felv : 40.19
CONSULT : 18.50
En dit pretpakket ex b.t.w. Inclusief: 145 euri!

Een secondopinion bij de nieuwe dierenarts: 0.00 (inderdaad, niks)
De diagnose van mijn vorige dierenarts werd de grond ingeboort, en ook deze kosten schijnen belachelijk hoog te zijn...
Dus pas op als de liefde voor je dier de maag van je dierenarts gaat vullen!! Bij twijfel: Doe altijd een second opinion!!!
Laatst gewijzigd door Gast op 28 nov 2003 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Chanou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jul 2003 18:45
Locatie: zuidholland

Bericht door Chanou »

Net met Chanou geweest naar de dierenarts, hij had last van bloed bij z'n ontlasting en da denkt aan een virusje, heb antibiotica meegehad en ik moest totaal € 30,-- betalen....
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb kattenvoer van Proplan ( seniorbrok) en betaal voor 3 kilo € 18,95.
Blikvoer heb ik altijd wisselend:
Whiskas € 0,85 400 grams blik
Eigen merk Super de Boer € 0,49 400 gram blik
Gourmet 400 gram blik € 0,85
Bij 1 dierenspeciaalzaak koop ik vaak een voorraad voer, ook voor de hond, en dan krijg ik over het algemeen 10% korting.
Sinds Smocky Leukose heeft gehad, krijgen de katten en de hond in ieder geval hoogwaardige brokken.
Af en toe voor Smocky A/D blik van de dierenarts ong. € 1,80 175 gram

Nu nog een overzicht van diverse dierenartskosten:
Frontline Pipet 6 stuks € 22,30
Wormtabletten Drontal per stuk € 3,65
Enting katte/niesziekte € 28,81
Enting Leucogen ( Infectieuze leukemie) € 16,92
Entin niesziekte € 27,57
Ik kom altijd met alle drie de katten gelijk, dan krijg ik nog € 4,94
entingskorting per kat.

Onlangs nog met Smocky op spreekuur geweest:
Consult € 20,93
Bloedafname ongeveer € 5,00
3 verschillende bloedonderzoekjes ongeveer € 20,00

Ja, beesten zijn niet goedkoop, maar je krijgt er wel een heleboel liefde voor terug.

Groetjes Wendela,
Smocky, Muis en Pebbles
Gebruikersavatar
Broekrok
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 dec 2003 11:48

Bericht door Broekrok »

Grappig om te lezen zeg! Volgens mij hebben wij een aardig dure dierenarts (maar hopelijk wel een goede!):

Dierenarts:
Eerste consult:
2 dierenpaspoorten 5,- Euro
2 Katte- en niesziekte enting, voor poes 29,45 voor katertje 36,60 Euro
2 Stronghold losse pipetten 15 Euro
Totaal dus 86,05 Euro

Tweede consult:
Chippen+tweede enting+wormen- en vlooienmiddel, rond de 50Euro geloof ik, het precieze bedrag zal ik nog opzoeken.

Castratie poes 63,- Excl. Btw
Castratie kater 26,89 Excl. BTW
+Injectie pijnstiller voor beide katten en operatie navelbreukjes in totaal 148,- Euro

Eten:
Royal Canin Kitten 2 KG 16,95 Euro
Hill's Science Plan Kitten 2 KG 17,50 Euro
Whiskas Maaltijdzakjes (krijgen ze af en toe, samen 1) per doosje a 12 zakjes 4,95 Euro
En dan nog de nodige snoepjes + kattengras+kattenmelk (Whiskas).

Kattenbakgrit
Biokat Fresh 20 KG rond de 10 Euro

Hoe lang we met het voer en het kattenbakgrit doen weet ik eigenlijk niet; als het op is kopen we gewoon weer nieuw. :lol: Ik denk met het eten (twee 2 KG zakken) een maand en twee weken ofzo.
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Mijn kosten...

Bericht door Vanessa »

Okee, hier mijn lijstje:

Voedsel:
RC Indoor (2 kilo): € 17,50 (doe ik iets meer dan een maand mee)
RC Kitten 34 (2 kilo): € 16,65 (doe ik krap een maand mee)

Kattenbakvulling:
Witte Molen Topfresh 25L (houtkorrels). Mag bij het GFT afval en je tilt je er geen breuk aan. Haal ik altijd bij Ranzijn voor € 5,90 per zak. Ik verschoon de bak 2x per week a 5 liter per keer, dus doe ik 2,5 week met 1 zak. In totaal dus iets minder dan 2 zakken per maand.

Dierenarts:
Inentingen:€ 36,50 per kat (per 2 katten korting).
Consult:€ 17,99
Vervolgconsult: € 4,99
Castratie: Geen idee, wordt betaald door het asiel.
Medicijnen worden apart berekend en dat maakt het duur. Per consult ben ik gemiddeld € 35,-- kwijt.

Een dierenverzekering heb ik niet. Wel een spaarpot waar per maand € 15,-- in gaat. Hieruit worden de jaarlijkse entingen etc betaald.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gast

Bericht door Gast »

wij hebben een kennel dus gelukkig redelijk wat korting
enting kat 12 euro
cateratie kater 22 euro
voeding
fokker 3 mix 10 killo voor 13.50 euro bij fokker zelf afnemen minimaal 300 kg(honden & kattenvoer ) daar zitten we wel aan in de 14 weken :wink:
Rc blaasgruis voer dacht voor 6 killo 36 euro ?
Gast

Bericht door Gast »

da kapitalen aangezien er 4 de niesziekte hebben gehad door verwaarlozing en dit een half jaar lang bijna iedere week medicijnen gehaald.
proplan 3 kilo a 18,95 en nog een andere zak van 15 kilo en 15,00 hier doen 6 katten een maand mee.
2 blikjes zachte kattenbrokken per dag

groetjes helma, 6 katten en 6 caafjes
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Ik moet wel zeggen dat er veel Da's zijn met hoge prijzen. Die van ons rekende de volgende prijzen voor ons:

Inenting (Katten- en niesziekte) : 30 euro
Chippen: 30 euro
Enten+chippen tegelijk: 48.50

consult: 16.50 euro

Voor de rest heb ik nog niet veel prijzen voor jullie, maar het moge nu al duidelijk zijn dat het consult en entingen goedkoper zijn dan de meeste Da's.

Ik ben met mijn katten trouwens bij Dierenkliniek Goeree-Overflakkee in Sommelsdijk en een van de dierenassistentes daar is 2 maanden geleden 2de in de wedstrijd voor beste DA-assistente van het jaar geworden.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Wij hebben net rond gebeld voor de kosten van een castratie. We kwamen op bedragen uit tussen de 30 en de 51 (!) euro!
Dus een tip voor iedereen; Bel eerst eens een keertje rond voordat je je kat/poes laat castreren!

Groetjes, muis
viri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2004 18:32

Bericht door viri »

Petra5 schreef:Sterilisatie kost hier in Purmerend 78 euro naar mijn idee toch een heel stuk duurder dan een paar jaar geleden toen mij andere kat gesteriliseerd werd.

groetjes Peta
mijn poes wordt volgende week gesteriliseerd en dat gaat me €85,- kosten,bij de da in bovenkarspel.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Bij ons koste het ook rond de prijs van € 80-90. Dit was een twee jaar geleden. (voor een sterillisatie)
Kostelijk maar ik vond het wel nodig.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Plaats reactie