Kosten amputatie (poot)

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Kosten amputatie (poot)

Bericht door loek »

Hoeveel kost een amputatie van de achterpoot? Wie ervaring?

De DA stelde voor kosten wat te reduceren van de pootamputatie die vanmiddag is uitgevoerd bij 1 van mijn katten. Toen ik vroeg om een richtlijn noemde hij 4 a 500 euro. Nu kan ik helaas nergens vinden wat normaal is. ( ergens op het net wordt 400 euro genoemd , ergens 300) En aangezien ik het niet onterecht vind als ik niet ' de volle mep' hoef te betalen ( gezien toch wel mogelijk verwijtbare zaken? Het is allemaal vers voor mij, wil geen grote uitspraken doen nu) wil ik graag weten of ik echt een beetje ' gematst' wordt of juist extra 'bij de neus genomen'.

Het gaat me niet om het geld maar om het 'gevoel' ... Een DA is ook maar een mens.... Maar het gaat er ook om hoe daar verder in te handelen ....
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kosten amputatie (poot)

Bericht door Adriana »

je zou even moeten navragen hoe duur de operatietijd per kwartier is
en hoe lang de operatie heeft geduurd (minus inleiding)
dat moet op de specificatie staat, dat willen zeggen zo ben ik het gewend..

en je kunt het vragen aan personeel van een andere recente driepoter...
probeer uit te zoeken wie dat ook al weer was...
dat was ciro met een bottumor bij dierenziekenhuis Dordrecht
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ie#p635736
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kosten amputatie (poot)

Bericht door Dinky »

Wat ook optie zou kunnen zijn is telefoon pakken en vragen wat het bij andere dierenartsen kost?

Tevens kan je uit de specificatie halen wat er precies voor dat geld is gedaan (is mijn ervaring met da-rekeningen). Dan zou je kosten kunnen vergelijken met de specificatie van de eerdere operatie. Prijs is namelijk afhankelijk van meerdere factoren (denk daarbij ook aan bijscholing van de da, wijze van narcose, kosten van vestiging waardoor prijs van andere da afwijkend kan zijn. Dit is zelfs terug te zien in prijs van ontwormtabletten).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kosten amputatie (poot)

Bericht door Kattebeest »

De beslissing tot amputatie is toch snel gevallen.
Heeft de da nog iets gezegd over het andere achterpootje met patella luxatie en hoe het in de toekomst gaat?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kosten amputatie (poot)

Bericht door loek »

Wat betreft de kosten, voor als iemand hier ooit naar zoekt, kwam ik uit op 775,65. Ik heb hier een coulance korting van 375,00 euro op gehad. Een goed gespecificeerde rekening gekregen.

Maar dit is incl alles, dus ook foto's ( en o.a. Een foto van haar heupen die normaal niet gemaakt wordt op dit moment maar die ik heel graag wilde hebben om uit te sluiten dat er niet ook wat mis was met haar heupen.....aangezien ze het toch al met een zwakke knie zou moeten gaan doen)

Ik denk trouwens dat deze kliniek vrij duur is. Dus zal vast meestal goedkoper zijn. ( de patella luxatie operatie koste me ook 800,00 euro... En die zag ik op internet vaak voor minder)

Bedankt voor meedenken en zoeken!

Ik zal in het andere topic je vraag nog beantwoorden 'kattenbeest' http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 29&t=19841
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie