DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
jorrick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2011 21:59

DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door jorrick »

Hoi, ik kwam er zondag midden in de nacht achter dat mijn (europeese korthaar kater) Puma moet meer kon plassen.
Ik had al het idee dat er iets niet helemaal 100% was en ik zag hem in 10 minuten tijd 3 x op de bak, kwam niks uit en ging gepaard met miauwen en z'n dingetje likken vanwege pijn/irritatie.
Ik mijn DA gebeld (Dierenarts Meulenberg in Haren) maar die was op vakantie, een bandje vertelde me dat ik maar met een collega dierenarts in Groningen contact moest opnemen.

Aangezien ik inmiddels ook verhuist ben naar Groningen belde ik maar degene die hier 2 straten vandaan zit: Diergeneeskundig Centrum aan de Paterswoldseweg.
Ik voelde me nogal schuldig want ik belde de beste man midden in de nacht wakker (uur of half 2 gok ik) Hij zei kom maar naar de kliniek dan kijk ik er even naar.
Inmiddels weet ik dat er blaasgruis is geconstateerd, dat er een katheter? in heeft gezeten die er vandaag weer uit was gehaald en nu moet hij uit zichzelf gaan plassen. Helaas deed hij dat vandaag niet dus ze wouden hem net zo lang houden tot hij wel uit zichzelf heeft geplast.

Nu begin ik hem een beetje te knijpen want ik vraag me af wat dit allemaal wel niet gaat kosten aangezien ik geen kattenverzekering heb.
- Midden in de nacht de DA uit bed gebeld,
- Blaasgruis,
- Katheter,
- Diverse spuitjes, verdovingen enz,
- Inmiddels al 2,5/3 dagen bij de DA.

Ik gaf hem altijd relatief goed voedsel (smilla) maar dat maakt dus totaal niks uit.
De Dierenassistent zei dat hij nu z'n hele leven op speciaal dieet moet.

Wie heeft ervaringen met het Diergeneeskundig Centrum aan de Paterswoldseweg? En wat mag ik verwachten qua kosten?
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door Mickey_Mouse »

kosten kunnen enigszins oplopen. Waarom niet de dierenarts zelf even bellen er over?
Schuldig voelen moet je niet meer doen, dat helpt geen sier. Hij is dierenarts met nacht en weekeinddienst.

Kijk het even aan met dat blaasgruis, ja hij zal eerst op een speciaal dieet moeten om dat gruis af te breken. Na een tijdje kom je iets goedkoper uit op onderhoudsvoer. Ook dat hoeft geen ellende te zijn. Als ze het maar eten. Soms is het even zoeken naar een juiste balans.
Ik had er zelf 1 op een zakje onderhoudsvoer hills per dag, gecombineerd met purina one brokken. Puur omdat ze anders niks at.

Eurologist schijnt het ook goed te doen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Sterkte met je kat
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door Dinky »

Ik zou gewoon bellen voor prijsopgave.
Ik heb het toen vooraf gevraagd toen daar grasspriet uit neus van loulou* zou worden gehaald. Prijsopgave was toen zo'n 90 euro (narcose, operatie tijd, consult) en was uiteindelijk geloof ik 84 euro kwijt ;-)

Mijn ervaring met assistent daar is dat die erg panisch is met levenslang dieetvoer, vond dat ze daar bij dieren ziekenhuis (vecht straat, ongeveer 2 straten verder) wat minder panisch over waren dus overgestapt ;-)
Ook kan je bij dieren ziekenhuis met dieetvoer om stempelkaart vragen en krijg je na 10 zakken de 11e gratis ;-) trovet asd (onderhoudsvoer) viel hier in de smaak maar inmiddels al meer dan jaar met succes op normaal voer (wat volgens assistente paterswoldseweg niet mogelijk was).

Paterswoldseweg zal niet duurste zijn, ook asiel Zuidwolde komt daar namelijk wanneer ze het zelf niet kunnen ;-)
Los urineonderzoek was volgens mij 30 euro (bij mij werden de blaas gruis kosten betaald uit nazorg asiel dus dat weet ik niet)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
jorrick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2011 21:59

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door jorrick »

Ik heb vandaag gebeld en ik zit inmiddels al op 300euro en hij moest vandaag ook nog blijven.
De eerste katheter schijnt hij er uitgetrokken te hebben terwijl hij een nekkapje om had.

Nu heeft hij een groter kapje en weer een katheter is omdat hij vannacht niet heeft geplast.

Ik ben er vandaag even langs geweest, hij zag er wat triest uit maar was gelukkig wel blij om mij te zien.
jorrick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2011 21:59

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door jorrick »

Vandaag ook nog weer niet geplast
man man man wat een drama.


Duurde het bij jullie ook allemaal zo lang?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door Dinky »

Wat vervelend dat het zo enorm moeizaam gaat bij Puma :-(

Ik heb een poes waarbij de blaasgruis in asiel al was vastgesteld. Daar was geen sprake van verstopping. Bij katers komt verstopping vaker voor dan bij poezen omdat de plasbuis van katers smaller is.
Duim voor je dat Puma snel wel weer zelfstandig gaat plassen!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
jorrick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2011 21:59

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door jorrick »

Ik mocht hem vandaag mee naar huis nemen maar hij had nog steeds niet geplast.
De redenatie was dat hij op z'n eigen bak misschien wel wou plassen.

Hij zat binnen 20 minuten 2 keer op de bak en er kwam een heel klein beetje plas uit. 1 of 1.5 vierkante centimeter was nat.

na een uur zat hij er weer op, het duurde lang en hij zat te grommen en te miauwen en er kwam verder niks uit.

Hij zit ook extreem veel te wassen ook bij z'n piemeltje.

Great, een gepeperde rekening van 380euro gekregen en voor mijn gevoel ben ik er niets mee opgeschoten.


edit: oh even belangrijk om er bij te zeggen, de DA zei dat als hij niet zou plassen tot morgenvroeg dan moest ik direct weer contact opnemen met de DA.

Nu heeft hij 2x bijna niets geplast en de 3e keer mislukte. Dus ik weet niet zo goed of het nu goed is of niet. (bel sowieso morgenvroeg maar om te vragen)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door Adriana »

euro 380,- verder en niks opgeschoten, ik denk dat je gelijk hebt.

als ik het goed lees dan zit je kat te persen, er komt heel klein beetje urine uit en hij heeft voorgaande dagen niet geplast....??

ben heel erg bang dat dit niet goed gaat, vrijwel verstopt, blaasgruis en dit is nog steeds een spoedgeval. ben bang dat dit je nog meer geld gaat kosten maar voor het belang van je kat zul je vanavond nog - missch avondspreekuur - andere dierenarts moeten raadplegen.
katers zitten sneller verstopt ivm smallere plasbuis.

rapido goeie dierenarts in Groningen zoeken en met hem langsgaan want dit mag niet al te lang meer duren!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
jorrick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2011 21:59

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door jorrick »

Tja en wat zou dan een goede dierenarts in groningen moeten zijn?
Ben bang dat ik dan weer zoveel geld kwijt ben.

Het koste trouwens 135 euro dat in midden in de nacht de DA naar zn werk heb laten komen.
Catheteriseren kater kost 45 euro en hebben ze 2 keer gedaan.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door Dinky »

Zou zelf ik denk ik second opinion vragen aan vechtstraat. Help zelf alleen ervaring met de vorige da aan paterswoldseweg maar die zit er niet meer. Assistentes aan vecht straat bevallen mij beter, staan meer open voor meedenken ;-)
Da zelf kan ik niets over zeggen omdat ik met geen enkele ervaring heb ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
jorrick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2011 21:59

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door jorrick »

Dinky schreef:Zou zelf ik denk ik second opinion vragen aan vechtstraat. Help zelf alleen ervaring met de vorige da aan paterswoldseweg maar die zit er niet meer. Assistentes aan vecht straat bevallen mij beter, staan meer open voor meedenken ;-)
Da zelf kan ik niets over zeggen omdat ik met geen enkele ervaring heb ;-)
Dat is het dierenziekenhuis? Die heb ik vanochtend gebeld en mijn situatie uitgelegd.
Ze gingen dan eerst hem opnieuw onderzoeken en opnieuw een katheter plaatsen, daarna foto's maken en hij zou daar dan het hele weekend moeten blijven.
Ik vroeg wat dat dan ging kosten en ze zei ongeveer 500euro.

Ik heb Hopmans in Hoogkerk ook gebeld en die wou foto's maken van 140euro en ook opnieuw een katheter plaatsen.

Ik heb hem weer naar het diergeneeskundig centrum gebracht. Omdat ik daar nu al een rekening van 400euro heb en hoop dat ze uit coulance dan de prijs wat kunnen drukken.

Daar hebben ze ook foto's gemaakt en kwamen er achter dat hij 3 stenen in z'n blaas had. 2 kleine en 1 grote die de plasbuis af kan dichten als die er voor/in komt. Verder heeft hij een geïrriteerde plasbuis en als ze de stenen operatief hebben verwijdert kan het alsnog dat hij niet kan plassen vanwege die geïrriteerde plasbuis.

Anyway ze gaan hem eerst opereren.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door Dinky »

Misschien ook eens kijken bij cystease en/of eurologist van huisdierendokter voor als de verstopping is opgelost?

Vechtstraat is inderdaad dierenziekenhuis ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
jorrick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2011 21:59

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door jorrick »

Ik zal even een update geven.

Vrijdag kreeg ik puma weer terug na z'n operatie.
Ze hadden 3 steentjes uit z'n blaas gehaald en hem leeg gespoeld (als in het gruis verwijdert).

Vrijdag avond ging het redelijk maar zaterdag ging het mis, ik moest hem 2 pijnstillers geven en een pilletje om ontstekingen enz tegen te gaan maar die hadden als bijwerkingen braken en misselijkheid en die had puma volop.
Hij kotste alles uit en hij had al de hele week bijna niks gehad. Op den duur lag hij op de grond en reageerde nergens meer op, ook niet op aanrakingen.

Toen dacht ik dat hij was overleden. Maar gelukkig krabbelde hij weer overeind.

Ik heb maandagochtend bij de DA 3 spuitjes laten zetten, 1 penicillinekuur en 2 pijnstillers.
Hier kon hij wel tegen en hij begon heel langzaam aan weer te eten.

Momenteel gaat het heel langzaam steeds wat beter. Hij plast kleine beetjes waar hij trouwens nog wel heel lang over doet en hij eet ook kleine beetje.
Hopelijk gaat het steeds weer wat beter.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door Nikki2309 »

Beterschap Puma! Hopelijk is hij snel weer op de been
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: DA Groningen - Kosten Blaasgruis

Bericht door Mickey_Mouse »

zolang hij dan in ieder geval maar blijft plassen. Wat een ellende met Puma. Arme beest
Plaats reactie