Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door flower1980 »

Gister zijn dierenverzekeringen onder de loep genomen in Kassa, hier is het betreffende stukje te zien. Op de site is ook een link naar een vergelijkingssite te vinden.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Cerna

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door Cerna »

Heb het gezien en bevestigde dat je beter zelf de maandpremie kunt sparen en wanneer je dit geld dan gebruikt voor werkelijk dure, onverwachte ingrepen (dus niet voor inenting of castratie), dan kun je hopelijk een flink potje sparen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door castratenkoor »

Mijn mening ook. Een eigen potje, waar je elke maand geld op stort werkt veel voordeliger.
Wij noemen dat de rampenrekening

Ik zie in mijn werk genoeg ellende met niet nader te noemen dierenverzekeraar. Mensen die krap zitten komen uiteindelijk duurder uit, doordat die verzekeraar werkt zonder betalingsregeling, zonder uitstel van betaling en bij niet tijdige betaling gaat alles zonder pardon naar de gerechtsdeurwaarder.

Ik heb wel een voorbeeld gezien van een bedrag van € 25 wat na een half jaar op die manier opliep naar € 302.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door Ikey »

Zo, dat is een behoorlijk bedrag! Dan zit je trouwens ook wel erg krap als je al niet eens 25 euro over hebt, of ergens op een spaarrekening hebt staan..

Wij hadden dat voornemen ook om geld opzij te leggen voor dure DA-bezoeken in de toekomst. Dat is een stuk voordeliger dan een dierenverzekering. Maar dan moetje het wel weg sparen ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door Dinky »

Wij hebben ook geld op spaarrekening maar niet aparte voor Dinky maar meer algemene calamiteiten pot. In geval van nood als we het niet redden (moet het heel raar gaan) dan kan ik altijd nog bij mijn ouders aankloppen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door flower1980 »

Ik was ook blij dat ik inderdaad een aparte spaarrekening heb. Ik heb me 2 jaar geleden al eens verdiept in de diverse verzekeringen en vond het erg ondoorzichtig en verwarrend. Na het zien van de uitzending is dat beeld bevestigd.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door Brittenbolletje »

Ik heb ze wel en ik ben er blij mee. in 1 jaar tijd heb ik geen 3000 euro op een spaarrekening en op deze manier krijg ik nog wel het 1 en ander vergoed... Maar ik heb eventjes eigen sores nu dus reageer misschien wel wat botter.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door castratenkoor »

Juist voor mensen die heel krap zitten is een dierenverzekering een slecht idee. In mijn voorbeeld van
€ 25 zou een dierenarts hoogstwaarschijnlijk een stuk milder met de onbetaalde nota om zijn gegaan.

Je moet het niet vergoede deel per direct ophoesten bij die verzekeraar en dat kunnen zulke mensen dan niet. Ik zie meer schrijnende gevallen langskomen, zoals iemand die de katten afstond aan het asiel, want geen geld meer voor de zorg. En dan een jaar aan het afbetalen voor het bedrag wat ze aan het asiel moeten betalen. Te triest voor woorden toch.......
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
bayou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 okt 2013 00:16

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door bayou »

Nou...ik heb niet gekeken maar ik kan je wel vertellen dat ik de afgelopen 4 maanden twee en een halfduizend euro heb uitgegeven aan dierenartskosten voor Gaap en mijn berner....
Gelukkig heb ik een soliede spaarrekening.
Dus overwoog ik voor de jongedames toch een verzekering af te sluiten.
Maar ik zie al dat het geen zin heeft.
De prijzen van dierenartsen en onderzoeken, dáár zou paal en perk aan gesteld moeten worden.
en aan speciaalvoer...
Het is buiten iedere proportie.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door Ms Maaike »

Bayou, dat laatste lijkt me een andere discussie (er zijn een aantal topics daarover). Misschien kun je daar je ei kwijt. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
bayou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 okt 2013 00:16

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door bayou »

Wat een onzin zeg, dit is gewoon mijn reactie, daar moet je het mee doen!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door Synemios »

Ik was heel blij met mijn verzekeringen, maar heb nu besloten om Luna en Lizzy's verzekering bij petplan op te zeggen.
Consultkosten worden niet meer geheel vergoed,
Bij ieder bezoek of opnamedag moet je 17.50 betalen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Eerder werden de consult kosten gewoon volledig vergoed, ook als je s'avonds of s'nachts met spoed naar een DA moest en betaalde je 35 euro per declaratie, dus als je een aantal rekeningen opspaarden was het ook 35 euro, nu betaal je voor elk dingetje gewoon 17.50.

Oscar laat ik nog zitten daar, want daar heb ik momenteel veel kosten aan, voor de rest we hebben een spaarrekening speciaal voor de katten geopend.

Ik heb het programma bekeken en dan wordt er gezegd om goed de voorwaarden te lezen bij afsluiten, nou dat hadden wij dus gedaan, maar petplan heeft in de loop der tijd van alles veranderd en niet in het voordeel van de klanten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door Dinky »

Hoor het inderdaad vaker dat er ieder jaar weer minder en minder wordt vergoed door de verzekeringen......
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door BillyJean »

Het eerste jaar was ik tevreden over Petplan, maar de regels werden steeds strenger en steeds meer zelf betalen. Nu spaar ik zelf, gebeurt er niets maken we over een jaar of tig een leuk reisje....petplan was trouwens met de aanvraag van Taffy heel incoulant, dat gaf de doorslag om op te zeggen
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Dierenverzekeringen onder de loep in Kassa

Bericht door Cari »

Petplan is inderdaad in rap tempo een stuk onaantrekkelijker geworden. Ze zijn bij mij tot nu toe altijd heel coulant geweest, maar toch heb ik opgezegd vanwege de veranderingen (meer premie/minder vergoed).
Voor elke verzekering moet je afwegen of het al dan niet zinvol is, dat blijft een gok. Ik kan met een uitkering ook geen verzekering betalen voor al mijn dieren (kan dat bedrag dus ook niet in een potje zetten), maar heb nu wel de meest risicovolle kat (een roekeloos kitten) verzekerd voor de eerstkomende tijd. "Met elke maand € 20,= opzij zetten, ben je goedkoper uit." is een uitspraak die je niet kan doen. Dat zou betekenen dat ik na een jaar voor mijn kitten € 240 heb gespaard. Als zij komend jaar een ongeval krijgt, is mijn verzekering een beter alternatief dan het spaarpotje, want dan sta je in één keer voor hoge kosten. Is je kat de eerste jaren kerngezond en doet ie geen rare dingen, ja, dan is een spaarpotje wellicht zinvoller.
Dat die vrouw in het filmpje zo 'de klos' is, is gewoon haar eigen schuld. Had ze maar beter moeten lezen....
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie