Gezondheidscheck kosten

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
AnitaVenlo
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mei 2013 09:17

Gezondheidscheck kosten

Bericht door AnitaVenlo »

Hallo ik vroeg me af of iemand mij ongeveer kan vertellen wat een gezondheidsonderzoek bij een dierenarts gaat kosten?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Gezondheidscheck kosten

Bericht door eveline1982 »

Dat is overal verschillend, gewoon even de dierenarts bellen. Is helemaal geen rare vraag om te stellen daar hoor :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
AnitaVenlo
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mei 2013 09:17

Re: Gezondheidscheck kosten

Bericht door AnitaVenlo »

Klopt inderdaad...maar k zat me af te vragen of het echt over de pakweg 100eur zou zijn of nog redelijk daar beneden. Zit momenteel met 50 euro per week dus echt geen vetpot....wil daarom ook vaak dingen evt kunnen plannen
Cerna

Re: Gezondheidscheck kosten

Bericht door Cerna »

Is erg afhankelijk van waar je woont. Dierenartsen in het westen zijn een stuk duurder dan in de rest van het land. Het hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt laten doen. Bij 10+-katten laat ik jaarlijks een seniorenonderzoek doen, dat is een erg uitgebreid bloedonderzoek wat opgestuurd moet worden naar Utrecht en dat kost rond de 140 euro.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Gezondheidscheck kosten

Bericht door Ms Maaike »

Dat hangt ervan af wat je wil laten checken. :) Een gewone gezondheidscheck voor katten onder de tien jaar bestaat vaak uit de kosten van een consult (rond de dertig euro meestal). Dan worden de oren, ogen, neus, gebit en vacht bekeken. Ook wordt er naar de longen en het hart geluisterd. Wanneer je kat ouder dan tien is wordt er vaak een bloedanalyse geadviseerd. Ik weet niet precies hoe duur dat is, maar toen ik bij mijn senior het bloed liet controleren heb ik ook de schildklierwaardes laten meenemen en dat kostte in totaal een euro of zeventig.

Je kan het beste even de dierenarts bellen om te overleggen wat je allemaal wil laten checken. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gezondheidscheck kosten

Bericht door Dinky »

Ik zou gewoon eens dierenartsen in de buurt bellen en een offerte aanvragen (een inschatting van de kosten) en ook wat er dan wordt gedaan voor die prijs ;)

Prijzen verschillen namelijk per dierenarts (ook wat betreft ontwormingspillen die toch overal dezelfde werking hebben). Hangt over het algemeen ook samen met de apparatuur die ze in huis hebben en onderhoudsopleiding van de dierenartsen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Gezondheidscheck kosten

Bericht door Brittenbolletje »

Als je maar 50 euro in de week heb voor je zelf? Word het dan niet krapjes met een huisdier?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezondheidscheck kosten

Bericht door Adriana »

er zijn redelijk goedkope tot gratis checks, die je zelf kunt uitvoeren,
bijv. wangen/lippen optillen en naar gebit kijken, alles schoon en wit en tandvlees mooi roze?
gewicht, kun je de heupen zien, loopt het van voor->achter recht of bol?
drinken en plassen
leeftijd en vorige kwalen
paar foto's maken en plaatsen zodat we mee kunnen kijken?
voeding, wat geef je en hoe is de ontlasting? ruikt sterk/stinkt?
hele dagen slapen of redelijk actief en betrokken bij de omgeving.. en zo voorts..

..en je geeft vrij weinig info over waar je naar wilt laten kijken, dat denkt beetje lastig mee..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
rymcke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:19
Locatie: Steijl
Contacteer:

Re: Gezondheidscheck kosten

Bericht door rymcke »

Ik woon ook in dezelfde regio als jij.
En volgens mij is een gewone check up iets van 35 euro.
Meestal doe ik die in combi met de jaarlijkse inenting en betaal ik 48.50
Maar wat er al gezegd is, kijk zelf goed naar je poes.
Kun je al veel uithalen.
Wil je verder onderzoek doen, bloed, urine ed ben je al snel 50 - 100 euro kwijt.
Maar dan zou je meer info moeten geven of wat jij wilt.
Een kopje van Sophie, Fleur, Kika, Lasse, Giz & Noa
En een stevige poot van Mars maakt mijn hele dag goed
Plaats reactie