Dierenarts Den Bosch

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Hallo!

Ik zal me eerst even snel voorstellen: ik ben Susanne en over een paar weken komt kitten Saar hier wonen. Nu ben ik me aan het oriënteren op dierenartsen hier in Den Bosch. Het zijn er nogal wat! Kan iemand mij er misschien een aanraden?
Ik kan kiezen tussen:
dierenkliniek noord
dierendokters graafseweg
dierenkliniek maaspoort

De rest zit iets te ver weg, maar mocht daar nu een hele goede arts tussen zitten dan is daar wel een mouw aan te passen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
k weet niet uit mijn hoofd of er forumleden zijn met ervaringen maar dat kun je zelf via de zoekfunctie vrij snel uitvinden. rechtsboven en eerst zoeken op Den Bosch en dan dierenarts Den Bosch..
blijft Saartje alleen? als je toch aan het zoeken bent, kijk dan ook ff naar onze topics over solokittens.. zo sneu en toch niet zo goed voor haar ontwikkeling als ze geen maatje heeft..
wil je daar eens over nadenken? ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Dank je wel voor je antwoord!
Saar komt alleen, ik heb hier goed over nagedacht. Ik heb in mijn omgeving verschillende mensen met katten, sommigen die 1 kitten hadden, sommigen met meer. Bij allemaal ging het prima. Ik begrijp dat er verschillende meningen zijn over wat goed zou zijn, ik heb het hier ook over gehad met andere kattenbezitters. Maar dit is de keuze die ik heb gemaakt, ik heb alle tijd voor haar en ik denk dat ze zich hier net zo goed zal voelen als met een andere kitten erbij...het blijft een onderwerp met verschillende meningen.
Ik ga eens aan de slag met die zoekfunctie, bedankt!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Adriana »

het is geen kwestie van meningen maar van feiten en ervaringen. ;-)

kittens kunnen ernstige gedragsproblemen krijgen als ze solo blijven het eerste anderhalf jaar en ik noem wildplassen, bijten en aanvallen en overmatig aandacht vragen/slopen..
mensen spreken geen kattentaal, een kitten leert van een ander kitten en van voorbeeldfunctie.
en het maakt verder niet uit of jij alle tijd voor haar hebt, je bent juist meer tijd kwijt met één kitten dan met twee want die slopen elkaar en houden elkaar bezig.
en je denkt toch hopelijk niet dat je een kitten kunt of moet gaan 'opvoeden' hè..?
en als je dan toch éen katzel wilt, waarom dan geen jong volwassen solo katzel uit het asiel?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Tja, feit is ook dat vrienden en kennissen die ook 1 kitten hadden, nooit problemen hebben gehad en een tevreden kater of poes hebben grootgebracht. Problemen kunnen altijd voorkomen, ook als er 2 kittens zijn. Over het 'opvoeden': een kitten heeft toch een eigen persoonlijkheid, maar ik wil haar wel vertrouwd maken met dingen als oppakken, aaien, verschillende mensen over de vloer...of dat opvoeden is?
Ik vind het jammer dat ik hier bij voorbaat al op veroordeeld word, eigenlijk. Ik geloof dat jij het beste met je katten voor hebt en daar heb ik respect voor, maar ik hoop dat je dan ook respect hebt voor de manier waarop ik de kitten ga grootbrengen. Liefde en aandacht vind ik het belangrijkste, dat ze zich veilig en tevreden voelt. De manier waarop je reageert komt op mij nogal vervelend over, als ik eerlijk ben. Nogmaals, laten we gewoon respect hebben voor elkaar manier van het zorgen voor katten.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Dinky »

Feit hier op het forum is dat wanneer kittens agressief zijn naar mensen dit altijd solo kittens zijn en het met een maatje van zelfde leeftijd is opgelost.
Zag gister op België nog mooie docu over leeuwen waar het welpje alleen met moeder vele malen minder zelfvertrouwen had dan de welpen uit de groep waar hij en zijn moeder uit verstoten waren ;-) juist omdat deze welpen ook elkaar opvoeden en leren dat tanden en nagels pijn doen wat een kitten alleen niet kan leren (en mede daardoor hardhandig kan worden en baasje 'aanvalt'.

Aaien, oppakken en vreemde mensen over de vloer valt niet onder opvoeden dat Adriana bedoeld. Opvoeden is kat straffen ;-) werkt vaak averechts.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Adriana »

saartje2013 schreef: Ik vind het jammer dat ik hier bij voorbaat al op veroordeeld word, eigenlijk. Ik geloof dat jij het beste met je katten voor hebt en daar heb ik respect voor, maar ik hoop dat je dan ook respect hebt voor de manier waarop ik de kitten ga grootbrengen. Liefde en aandacht vind ik het belangrijkste, dat ze zich veilig en tevreden voelt. De manier waarop je reageert komt op mij nogal vervelend over, als ik eerlijk ben. Nogmaals, laten we gewoon respect hebben voor elkaar manier van het zorgen voor katten.
grote woorden zoals veroordelen en gebrek aan respect... en het slaat helemaal nergens op!

we komen hier op voor het welzijn van katten en ik wijs je alleen maar op feiten en onze ervaringen (en lees alle topics en hulp vragen als het fout loopt..). heb onder je aandacht willen brengen dat het leven van kittens die een maatje hebben en daar het meeste van leren, zo heel veel beter is.
en je loopt risico op gedragsproblemen!
kittens leren van voorbeeldgedrag van kittenmaatjes en mensen spreken die taal niet.
en dat heeft dus niks te maken met jouw liefde en aandacht en het zou van liefde voor je toekomstige kitten getuigen als je daar nog eens rustig over nadenkt in plaats van gelijk in de aanval te gaan.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Naar mijn weten ga ik helemaal niet in de aanval, ik probeer alleen duidelijk te maken hoe het op mij overkomt. In de aanval gaan levert niks op. Maar hoe je dat interpreteert is jouw keuze. En ja, het meteen al sneu noemen dat ze alleen komt zonder verder nog iets van mij of mijn omgeving af te weten, vind ik veroordelend. Ik waardeer je mening en je zorgen, ik houd de risico's in mijn achterhoofd, ik neem alle tips ter harte. Maar naar mijn idee heerst er een bepaald beeld van hoe je een katje verzorgt, terwijl er verschillende manieren zijn die alle goeds met de kat voor hebben en ook zorgen voor een gelukkige kat. In mijn omgeving heb ik hier genoeg voorbeelden van gezien. De opmerking dat een agressieve kitten altijd een solokitten is, is niet waar, dat heb ik met eigen ogen gezien.
Maar volgens mij heb ik die 'discussie' bij voorbaat al verloren. Het zou mooi zijn om een beetje met elkaar mee te kunnen denken, zonder iets meteen als fout of niet slim te bestempelen (mijn woorden)
Nogmaals, bedankt voor de reacties en tips, ik ga op mijn gevoel af en ik ga verder zoeken naar kattenbezitters.
Een fijne dag!
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Anne87 »

Om je een hart onder de riem te steken, een van mijn huidige katten was ook een solo kitten en de kat van mijn ouders vroeger ook. Dat is prima gegaan. Ik raad je wel aan om dan echt te investeren in een goede krabpaal en dergelijke. :)
Ik weet niet of je overdag vaak van huis bent, maar als je kat vaak alleen zit, is het mogelijk een idee hem naar buiten te laten. Anders gaat hij zich mogelijk enorm vervelen binnen en dingen slopen. Wel eerst castreren uiteraard. ;)
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Dank je voor je reactie Anne. Ik haal sowieso een krabpaal in huis, mijn vorige kat was er gek op! Ik ben nu nog veel thuis en kan na een tijdje samen met de kat de tuin in. Ik wil haar eigenlijk niet buiten de tuin laten, dus dat is nog even kijken hoe ik dat het beste aan kan pakken. Ik probeer verveling in ieder geval tegen te gaan door haar genoeg afleiding en interessante dingen te bieden.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door eveline1982 »

Hier op het forum zijn veel voorbeelden te vinden van je tuin catproof maken, kunnen ze heerlijk naar buiten zonder gevaar :) . En je vraag over een goede dierenarts, tik is op google, recensies dierenarts denbosch in, ws krijg je veel sites waarop ervaringen staan :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Anne87 »

Prima! Als ze ook in de tuin kan als jij er dan niet bent, kan ze vogeltjes kijken, op blaadjes jagen, noem maar op.
En inderdaad, bied uitdagingen en afleiding. Flo had allemaal verschillende verstopplekjes, speelgoed dat afgewisseld werd zodat alles spannend en nieuw bleef, en we investeerden zelf enorm veel tijd in met haar spelen.
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Eveline, bedankt voor de tip! Aan recensies zoeken heb ik nog niet gedacht, ik zal eens googlen. Ik ga zeker tips zoeken om de tuin catproof te maken!

Anne, ik wil haar proberen te leren om in de tuin te blijven, ik hoop dat dat lukt haha, ik ga denk ik maar eens zoeken naar tips. Ook wat het spelen betreft, misschien vind ik nog leuke spelletjes die kittens leuk vinden.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Anne87 »

Ik denk niet dat je dat kan leren. Dan moet je echt de tuin afzetten. Flo qas gek op verstopspelletjes met brokjes, hengels, muisjes en balletjes...
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Oke, daar moet ik dan maar even over nadenken.. Bedankt voor de tips wtb spelletjes! Mijn vorige kat was helemaal gek van sliertjes, die schoof muisjes altijd onder de bank, haha.
Plaats reactie