Dierenarts Den Bosch

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Dinky »

Voedselverrijking kan ook erg leuk zijn :-) typ het maar eens in bij de zoekfunctie ;-)
Een kat alleen is zeker niet per definitie een ongelukkige kat, heb zelf namelijk een volwassen solo poes uit het asiel die juist helemaal niets van andere katten moet hebben omdat ze bij vorige baasjes alleen is opgegroeid en niet met andere katten om heeft leren gaan. Hier kan ik dan ook geen andere kat bij nemen (in asiel zat ze daarom ook apart van de rest).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Dinky »

[quote="saartje2013]Anne, ik wil haar proberen te leren om in de tuin te blijven, ik hoop dat dat lukt haha, ik ga denk ik maar eens zoeken naar tips. Ook wat het spelen betreft, misschien vind ik nog leuke spelletjes die kittens leuk vinden.[/quote]

Misschien dat je haar tuig training kan geven maar dat kan alleen als je erbij blijft ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Voedselverrijking ziet er leuk uit! Je verstopt dus brokjes/snoepjes op allerlei plekken als ik het goed begrijp?

Ik hen zelf ook zitten denken aan een tuigje. ik zou er dan ook bijblijven, maar dan ben ik er toch iets geruster op. Dat zal sowieso nog even duren omdat kittens geen tuigje mogen (toch?). Eerst maar eens zorgen dat ze zich binnen op haar gemak voelt :)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Sifra »

Als ze alle entingen heeft gehad kun je haar wel meenemen naar buiten in een kittentuigje. Stel je van het idee wandelen met een kat niet zoiets voor als wandelen met een hond. Alles moet bekeken en besnuffeld worden en je schiet geen meter op. :grin:
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Haha, dat zal best! Gaan jullie ook echt de straat op met je kat in het tuigje? Dat zie ik hier wel eens. Of alleen in de tuin?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Sifra »

Nee hoor, ik wandelde alleen met mijn kitten achter mijn huis in een kerktuin en op een stil paadje, zonder verkeer en honden. Het doel was indertijd haar leren wat "ons" territorium was en dat is gelukt. Ze blijft als volwassen kat keurig in dat gebied. Ze loopt allang niet meer in een tuigje, maar we wandelen nog steeds ons rondje en zitten samen op een bankje. :grin:
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Oh oke, wat slim om haar zo te leren wat haar territorium is! Dat ga ik onthouden.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door Sifra »

Als je haar niet los gaat laten en je tuin catproof maakt, is dat niet nodig. Dan is de afgesloten tuin gewoon haar eigen terrein.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Oke, bedankt!
Ik kreeg gisteren nog een bericht dat alles goed met haar gaat, ze eet al wat brokjes en poept en plast al op de bak.
saartje2013
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mei 2013 14:30

Re: Dierenarts Den Bosch

Bericht door saartje2013 »

Update: Ik heb Saar gisteren opgehaald en ze doet het hartstikke goed. De autoreis vond ze niet zo leuk, haha. Eenmaal thuis ging ze meteen op onderzoek uit, deed ze een plas op de bak en ging ze eten. Ze is heel aanhankelijk en ondeugend, echt een kroelkip! Ook de nacht is prima gegaan, na een wild speeluurtje werd ze rustig en heb ik haar niet meer gehoord. Ik ben blij!
Plaats reactie