Div. tarieven inentingen; welke dierenarts Groningen ?

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zonnig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:31

Div. tarieven inentingen; welke dierenarts Groningen ?

Bericht door Zonnig »

Dag allemaal,

Ik heb 2 dingen.
Ten eerste heb ik het gevoel dat mijn kat last heeft van oormijt. Ze zit veel te krabben aan haar oren en doet haar oortjes af en toe schuin + haar kopje schuin.
Vorige week was het ineens veel minder en al een paar dagen vernam ik niks. Achteraf natuurlijk, omdat ik het schoon had gemaakt.
Het leek alsof haar oortjes vrij schoon waren.

Toch sinds gisteren wordt het fors erger. Gisteravond ging ze zich ook afzonderen, maar gelukkig is ze nu weer vrolijk en heeft ze weer minder last. Toch kon ik in het daglicht nu zien, dat het best heftig was, zat helemaal vol rotzooi. Kennelijk maakt het licht veel uit.

Toch besloten dat er iets moest gebeuren. Ik wilde medicijnen tegen oormijt bestellen. Toch las ik, dat je dit alleen maar mag gebruiken als er aan de buitenzijde van de gehoorgang, geen beschadigingen zijn. Ik weet niet precies om welke gebieden dit gaat, maar bij mij heeft ze dus wel een beschadiging ( wellicht door het krabben ) aan de buitenzijde net buiten haar oor.

Voor de zekerheid de dierenartsassistente gebeld; of ik niet eerst de door mij bestelde medicijnen kon gebruiken en daarna even naar de dierenarts kon ter controle.
Zij gaf aan, dat dit medicijn niet kan worden gegeven, indien er gaatjes in het trommelvlies zitten. Dit kan ik volgens haar niet zien en ze hebben hier speciale apparatuur voor.
Tsja; ik dan maar naar de dierenarts, want stel je voor dat er wel iets beschadigd is..............moet er niet aan denken.
Tegelijkertijd was het ook een beetje naïef om met een dierenarts te bellen, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is immers 'kassa'.

Ik zit dus te overwegen wat ik nog meer kan doen, maar denk dat dit de enige optie is.

Waar ik woon, zijn de tarieven bijzonder hoog, vandaar ik al een aantal malen naar een dierenarts in Peize ben geweest. Nadeel, is dat ik in Groningen woon en ik geen auto heb. Ik moet dus met de bus etc. en ben lang onderweg.

Mijn kat moet zowieso nog een jaarlijkse intenting hebben. De ene vraagt 55,-, de andere vraagt tussen de 40 en de 43 euro ( beide bedragen zijn per ziekteverschijnsel, dus of voor de kattenziekte of voor de niesziekte, want volgens haar is het om en om ) en volgens mij zit dierenarts Peize zo rond de 37,-. Dit laatste is uit mijn hoofd, want ik kon het vandaag niet checken. Ook weet ik niet of het per ziekte is of dat het gaat om de nies- en kattenziekte samen.

Als ik er morgen toch heen moet, dan kan het wellicht net zo goed in één keer.

Toch ben ik benieuwd of iemand weet waar het in Groningen goedkoper kan en of iemand ook een '''goedkope''' dierenarts kent. De dierenarts vlakbij mij, is het duurst. Ook toen ik eens een röngenfoto moest laten maken van mijn konijn, betaalde ik al 100,-.
Aan de Paterswoldseweg is helemaal drama. Daar ben ik eens flink de poot uigedraaid en hebben ze een bepaalde verschijnsel totaal over het hoofd gezien etc. ( Gelukkig was een andere dierenarts juist wel weer heel prettig, maar nooit ga ik meer naar deze dierenarts. )

Iemand die prettige ervaringen heeft met een bepaalde dierenarts en normale tarieven ?

Toevoeging 15.42: Zojuist gebeld met de Dierenarts in Peize. Kosten voor nies- en kattenziekte samen bedraagt : 36,-. Hoeft dus niet het ene jaar de ene ziekte en het andere jaar de andere ziekte, zoals die andere dierenarts. Scheelt uiteindelijk ook weer.
Heb overigens binnenkatten en ik vraag mij af of ik dan ook ieder jaar een inenting nodig heb. :)
Laatst gewijzigd door Zonnig op 06 dec 2012 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Div. tarieven inentingen; welke dierenarts Groningen ?

Bericht door Dinky »

Tja weet alleen dat je bij het dierenziekenhuis (vlakbij paterswoldseweg) hetzelfde betaald voor voer als bij die aan de paterswoldseweg. Wat daar verder de tarieven zijn heb ik nog niet ondervonden maar je zou er eens heen kunnen bellen.
Verder is dit het topic voor dierenartsen in groningen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Div. tarieven inentingen; welke dierenarts Groningen ?

Bericht door eveline1982 »

Ik woon zelf niet daar, maar 100 euro voor een foto is geloof ik een redelijk normaal bedrag voor de dierenarts. Of het nou een konijn, hond of kat is, je betaald dacht ik zo voor ieder dier hetzelfde (met foto's en echo's). Hier in Alkmaar betaal je voor een volledige enting van een kat tussen de 40 en 50 euro. Er is nu een dierenarts die maar 20 euro incl consult vraagt en ietsje goedkoper is dan de andere dierenartsen hier maar veel scheelt het niet. De foto's zijn overigens daar 90 euro, dus veel scheelt het niet. Als je een "goedkope" dierenarts vind, probeer dan ook te googlen op verhalen van mensen. Want voor dierenartsen kan net zo goed de stelling, goedkoop is duurkoop, kloppen. Succes met je poes :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Div. tarieven inentingen; welke dierenarts Groningen ?

Bericht door BillyJean »

Vaak is de prijs ook gekoppeld aan de investering van apperatuur en opleidingen die het personeel hebben doorlopen. Mijn DA heeft alles in huis, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Div. tarieven inentingen; welke dierenarts Groningen ?

Bericht door Chiquita98 »

Ik ben zelf nooit echt van het zelf dokteren. Nooit zomaar een spulletje in de oren, ogen etc.. doen. Oormijt kan een kat erge last van hebben en ze controlen dan inderdaad goed de oren.

Inenten kan 1x in de 3 jaar hoor als je binnenkatten hebt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Div. tarieven inentingen; welke dierenarts Groningen ?

Bericht door Brittenbolletje »

Vind jij 55 euro voor ene enting duur? Hier zijn ze 65 euro dus ik wou dat het hier maar 55 euries was :):):)
Gebruikersavatar
Peej
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 aug 2012 13:49
Locatie: Groningen

Re: Div. tarieven inentingen; welke dierenarts Groningen ?

Bericht door Peej »

Ik ben zelf trouwens niet zo'n fan van de DA in Peize.. We hebben hier een poes met een voedselallergie en zijn voordat we dat wisten een aantal keer naar de DA in Peize geweest. Daar uitgelegd dat onze poes zich continue open aan het krabben was in haar nek en rondom haar koppie. Het enige wat ze daar deden was spuitje tegen de jeuk, antibiotica en pilletjes meegeven. Het was onze eerste poes dus ik dacht : " het is een DA, die heeft er vast wel verstand van" . Het kost daar inderdaad niet veel maar als je alleen maar de symptomen van iets tegengaat, en daar mee bezig blijft, ben je uiteindelijk veel geld kwijt en nog geen stap verder.

Wij zijn over gestapt naar de DA aan de Eikenlaan in Groningen en het eerste wat ze daar deden was onderzoeken waar de klachten vandaan kwamen. Ben je wel iets meer geld kwijt, maar weet je wel gelijk waar het probleem ligt. Toch wel erg fijn om te weten ;)

Het schudden met het koppie, de jeuk en de rotzooi kunnen trouwens ook duiden op een oorontsteking. Onze andere kleine kater had daar ook last van, en dan moet je zeker niet zelf gaan prutsen met zalfjes en medicatie. Als er wel een gaatje in het trommelvlies zit kan je de oren van je poes nog erger beschadigen. Toch verstandig om daar even mee naar een DA te gaan..
Plaats reactie