"alternatieve" dierenarts

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

"alternatieve" dierenarts

Bericht door Jessica2802 »

Hoihoi,

Ik was op zoek naar verkooppunten van diepgevroren versvoer en kwam de volgende website tegen:

http://www.natuurlijkgezondedieren.nl/


Naast voer, etc. is er ook een dierenarts aanwezig. Deze Houdt zich naast de reguliere dierengeneeskunde ook bezig met de "alternatieve" zorg. Gespecialeerde operaties voeren zij niet zelf uit, maar verwijzen je dan naar een dierenziekenhuis. Ik vond met name ook hun beleid t.a.v. entingen erg goed. Aan de hand van een titer bepaling wordt beoordeeld of vaccineren nodig is. Heeft er iemand toevallig ervaring met dit centrum? Het zit in Amsterdam (Zuid).

Nu ben ik zelf erg tevreden over mijn dierenarts, maar kun je ook van twee verschillende gebruik maken? Of kun je een titer ook aanvragen bij een reguliere dierenarts?
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: "alternatieve" dierenarts

Bericht door pearlsofpassion »

Op barfplaats gaan er vele eigenaren naar holistische DA'n.
Dat zijn meestal de enige die verse voeding snappen en dus kunnen helpen wanneer een rauw gevoerd dier iets met spijsvertering mankeert. Rauwe voeding is namelijk zeker geen onderdeel van de reguliere opleiding en die DA'n komen dan meestal met 1 of andere brok aandraven. En dat wil iemand die vers voert natuurlijk niet.

Als je wil kan ik daar wel eens de ervaringen met deze specifieke kliniek navragen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: "alternatieve" dierenarts

Bericht door Jessica2802 »

Dank voor je reactie! Als je dat zou willen doen, heel graag. Ik ga er van de week een keertje langs om te kijken hoe het daar is en om meer informatie te vragen over de geneeskundige zorg en verse voeding (valt hieronder ook Carnibest, Bibi,etc? Heb veel op internet gelezen, maar er komt dan nogal veel op je af. Ga jij zelf ook naar een holistische dierenarts?

In de menselijke geneeskunde is "alternatieve" zorg inmiddels vrij normaal en heeft iedereen er wel eens gebruik van gemaakt. Bij de dierengeneeskunde is het niet zo vanzelfsprekend en heb je ook niet zoveel artsen die zich hierop richten (in verhouding tot de reguliere dierenartsen).
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: "alternatieve" dierenarts

Bericht door Adriana »

Jessica2802 schreef:maar kun je ook van twee verschillende gebruik maken? Of kun je een titer ook aanvragen bij een reguliere dierenarts?
ja natuurlijk, je kunt je laten inschrijven bij verschillende dierenartsen en dat kun je ze ook zeggen of verzwijgen. wij laten doorgaans bloed prikken bij dierenartsen die daar heel goed in zijn, niet scheren, matig ontsmetten en al helemaal niet in roesjes doen. daar moeten we dan 45 min voor rijden maar het is het waard vinden wij.. hier in de buurt hebben we twee dierenartsen, één voor speciaalvoer en een 'vaste' dierenarts en ik bekijk per dier/per behandeling waar we naar toe gaan. en dan is er nog een dierenarts in de plaats waar de boot ligt voor matroos poes Mies..
nee, de meeste dierenartsen vinden dat niet leuk maar ik kan het goed uitleggen..
en je moet zorgen dat de dierenartsen onderling bij een ziek dier op de hoogte zijn van de gegevens.. zoals medicatie en bloedwaardes.

de teksten van de holistische dierenarts op de website komen mij als heel verstandig over. er is over nagedacht en veel is erg zinnig.

niet alle dierenartsen doen titerbepalingen, er is dacht ik een lijst voor, even goegelen..
en ik ken dierenartsen die er niet in geloven, bv WHG Dodewaard..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: "alternatieve" dierenarts

Bericht door pearlsofpassion »

Jessica2802 schreef:Dank voor je reactie! Als je dat zou willen doen, heel graag. Ik ga er van de week een keertje langs om te kijken hoe het daar is en om meer informatie te vragen over de geneeskundige zorg en verse voeding (valt hieronder ook Carnibest, Bibi,etc? Heb veel op internet gelezen, maar er komt dan nogal veel op je af. Ga jij zelf ook naar een holistische dierenarts?

In de menselijke geneeskunde is "alternatieve" zorg inmiddels vrij normaal en heeft iedereen er wel eens gebruik van gemaakt. Bij de dierengeneeskunde is het niet zo vanzelfsprekend en heb je ook niet zoveel artsen die zich hierop richten (in verhouding tot de reguliere dierenartsen).
Ja, Bibi en Carnibest zijn kvv's (Compleet verse voeding).
Ik ga niet naar een holistische DA, ik ga gewoon nog bij de DA waar ik voorheen ging. Ik ben daar heel tevreden mee, en ze is ook niet gekant tegen vers en probeert zo goed als ze kan (met haar kennis) mee te denken. Maar ik sluit niet uit dat ik er ooit eentje zou zoeken als ik problemen zou hebben waar mijn DA geen raad mee weet.

Zal eens vragen op Barfplaats. ;-)

Zeg Jessica, voor ik iets verkeerds zeg, wat voer jij nu? Voer jij al vers, of voornamelijk brok?

Hier is het topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2378469
Kan je zelf ook wat volgen, maar je moet je wel registeren om te kunnen antwoorden of vragen te stellen. Wees er wel op voorbereid dat ze je op Barfplaats zullen proberen ompraten om volledig op vers te gaan als je dat nog niet doet. Je bent maar gewaarschuwd. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: "alternatieve" dierenarts

Bericht door Jessica2802 »

Ik voer ze brok en smorgens en savonds wat natvoer met water erbij, zodat ze extra vocht binnen krijgen. Voer ze RC kitten, maar na rondlezen op internet wilde ik almo gaan proberen. Toen stuitte ik ook weer op dat kvv. Dus daar ben ik me nu op aan het inlezen. Kun je zoiets ook eerst "ernaast" geven, zodat ze kunnen wennen. Of raakt hun maag dan van streek (zoiets las ik op het forum, maar kon daar niet uithalen of dat ook zo is als je het als aanvulling geeft)
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: "alternatieve" dierenarts

Bericht door pearlsofpassion »

Er zijn mensen die het als aanvulling geven. Geeft maar zelden problemen.
Hangt er ook vanaf in welke verhouding natuurlijk.

Ik heb even op de site van de DA gekeken en de barfproducten zijn wel vreselijk overprijst. Van bepaalde producten ken ik de oorsponkelijke prijs en deze zijn vaak minstens dubbel zo duur bij deze DA. Voor de kvv weet ik het niet meteen, maar hier http://www.voerwijzer.com kan je de normale prijs wel vinden (onder kvv vergelijken). Kan je trouwens ook alle merken vinden als je een keuze wil maken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: "alternatieve" dierenarts

Bericht door Jessica2802 »

Bedankt voor de link. Inmiddels hoort dit topic bij voeding thuis volgens mij :-). Ik heb gekeken naar de prijzen bij de link en die van de dierenkliniek. De kvv komt ongeveer overeen (sommige zijn iets duurder, andere is weer iets goedkoper). Ik ga straks op zoek in het forum voor meer informatie (sommige merken zijn al compleetvoer andere merken moet je weer afwisselen voor het aantal dieren dat een kat nodig heeft). Het is in ieder geval niet simpelweg iets geven en dan is het goed zoals bij brokjes het geval is.
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: "alternatieve" dierenarts

Bericht door pearlsofpassion »

Ach, bij brokjes moet je ook goed opletten met wat je voert.
Als je bij kvv een complete versie kiest, zonder afwisselen, (zoals vb Carnibest) kan je ook gewoon zonder nadenken voeren. ;-)
Het is gewoon iets minder ingeburgerd waardoor het vreemd aanvoelt, en je haalt het uit de diepvries ipv uit een zak, maar uiteindelijk is er niet veel verschil.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: "alternatieve" dierenarts

Bericht door pearlsofpassion »

Kan je het topic trouwens lezen?
De ervaringen zijn erg positief. Geduldig en begripvol met de katten en zowel regulier als alternatief als je daar nood aan hebt. Blijkbaar ook veel overleg met de eigenaar.

Maar als je het zelf kan lezen is dat natuurlijk handiger dan dat ik ze hier overschrijf. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie