Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Tabbycatkitten
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2012 10:50

Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door Tabbycatkitten »

Hallo,

Eind maart verhuis ik met mijn twee poezen naar Nootdorp. Voor hen ben ik op zoek naar een deskundige (en lieve) dierenarts. :grin:

Nu heb ik twee dierenartsen op loopafstand in Nootdorp gevonden. Beide bevinden zich in de Dorpsstraat:
Dierenkliniek Nootdorp
Dierenarts Ypenburg-Nootdorp

Heeft iemand ervaringen met deze DA'en? Welke kunnen jullie mij aanbevelen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
zet de adressen of de links naar de websites er even onder,
wij hebben ervaring met dierenartsen in Ypenbrug (Leeuwen, Kip, v Osch) maar ik weet niet of je die bedoelt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door paasnini »

Hoi, welkom. Ik heb met de dierenkliniek Ypenburg veel ervaring in het weekend. Ben erg tevreden over hen. Simpel voorbeeld, kwam met mijn kitten vorige week daar, bleek een maag-darmvirus te hebben. Geen novacam etc. alleen een prik tegen de misselijkheid en tolfedine gehad en direkt pro-biotica mee voor door de voeding. Dat sluit helemaal aan bij hoe ik het graag wil.
Tabbycatkitten
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2012 10:50

Re: Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door Tabbycatkitten »

Hallo Adriana en Paasnini,

Bedankt voor jullie antwoorden!
Mijn man en ik hebben beide dierenartspraktijken tegen elkaar afgewogen: letterlijk voor- en nadelen naast elkaar gezet. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op Dierenkliniek Nootdorp. Dit omdat deze een "kring" heeft opgezet, waarmee wij niet helemaal naar Den Haag moeten als er een spoedgeval is. Bij Dierenartsenpraktijk Ypenburg-Nootdorp (inderdaad met dokter Kip etc.!) zou dit betekenen dat we verder moeten reizen in zulke situaties.

Mocht de gekozen dierenartsenpraktijk tegenvallen, dan gaan we zeker voor DA Ypenburg-Nootdorp!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door Adriana »

k weet niet wat je bedoelt met kring, .....
alle dierenartsen in Den Haag en omstreken doen mee aan een kring en er zijn bij noodgevallen en spoed altijd twee dierenartsen die dan dienst hebben om uit te kiezen..
http://www.dierenartsenkring-denhaag.nl/home.php
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Tabbycatkitten
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2012 10:50

Re: Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door Tabbycatkitten »

Hallo Adriana,
Die dierenartsenkring ken ik inderdaad. De dierenkliniek Ypenburg-Noordorp staat daar ook bij.
Echter, de dierenkliniek Nootdorp heeft een eigen dierenartsenkring opgezet. De dierenartsen in die kring zitten echter dichterbij. Aangezien wij geen auto hebben en afhankelijk zijn van fiets en openbaar vervoer, leek mij dat handiger ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door Adriana »

ja, dat lijkt mij ook en missch goed idee om af en toe een katzel mee te nemen op een rondje fiets. grote fietsmand voorop? zo doen wij dat met onze katzels in de auto ook, dan wennen ze en raken niet helemaal in paniek als het een keertje nodig is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Tabbycatkitten
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2012 10:50

Re: Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door Tabbycatkitten »

Da's een goede tip! Die ga ik uitproberen!
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door Rosalie123 »

Hoi, ik plant mijn vraag hier maar achteraan:

Ik woon in Rijswijk, en over 2 weekjes komt mijn poes bij me wonen. Ik ben hard op zoek naar een dierenarts. Onderstaande sites liggen een beetje in de buurt. Ik ben bij 1 langsgeweest, Leezer.nl, maar daar werd ik niet zo gerust van. De kliniek is heel luxueus ingericht en dat moet natuurlijk ergens van betaald worden. Ik schrok een beetje dat een sterilisatie (wel inclusief nazorg) daar 140 euro kost... Nu weet ik dat deze in Leiderdorp 108 euro kost, maar dat is weer 20 km verderop.

Heeft iemand ervaring met 1 van onderstaande dierenartsen, en kan je me dan een beeld geven van de kwaliteit van de kliniek en de daaraan hangende kosten?

http://www.dierenkliniekmakker.nl/
http://www.dierenkliniek-erasmusplein.nl
http://www.dierenartsenpraktijklaakkwartier.nl/
http://www.dierenkliniek-leeuwendael.nl/
http://www.dierenkliniekwv.nl/Index.aspx

Trouwens, ook voor een andere aanbeveling in den haag/nootdorp /omstreken sta ik open, want ik heb een autootje en vind het niet erg om voor een goede dierenarts wat verder te reizen.
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door Rosalie123 »

Ohja, dit is het kostenplaatje dat ze me bij leezer.nl hebben verteld:

vaccinatie: 54,00
sterilisatie: 140,50
consult: 35,35

Ik heb er geen verder ervaringen mee, maar wat zijn bij jullie dierenartsen een beetje gangbare kosten?
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door Adriana »

ik heb er hier de afgelopen 30 jaar 12 praktijken zien passeren en wij staat ingeschreven bij 5 dierenartsenpraktijken.
heb ervaring met de praktijk Leeuwendael en Ypenburg/Nootdorp.
er staan er bij mij een paar op de rode lijst maar die vind ik niet in je rijtje.

de prijzen van Leezer zijn zeer fors, we hebben een topic over dierenartsenkosten en daar staan overzichten van tarieven/kosten die da's voor bepaalde handelingen in rekening brengen.
waarbij ik onmiddellijk wil opmerken dat de goedkoopste dierenarts waarschijnlijk niet de mijne zou zijn als wordt bezuinigd op heel erg essentiële dingen.

het helpt als je zelf wat meer weet over zo ongeveer alles wat met de verzorging van je katzel te maken heeft en het kattenforum is een onuitputtelijke bron voor informatie en meningen/voorkeuren. dan ben je ook een betere gesprekspartner voor je dierenarts als er overlegd moet worden.
en verder hangt het ook af of het persoonlijk klikt tussen jou en de da en in de meeste praktijken werken verschillende dierenartsen.
ik weet niet of de eerste ingreep de castratie (= sterilisatie) van je katzel is en dan zou ik kiezen voor zo klein mogelijke operatiewond (zijkant?), gasnarcose en geen/geen metacam/novacam/meloxicam! (en iedere dierenarts die over het spuiten van metacam bagatelliserend doet gaat bij mij op de rode lijst..)
operaties met gasnarcose zijn duurder maar veel beter/prettiger voor het dier.
op alle onderwerpen in de vorige zinnen kun je je inlezen als je het via de zoekfunctie rechtsboven alle berichten/topics daarover opzoekt en doorneemt. en dat heeft verder niks te maken met meningen opdringen, baasjes/personeeltjes blijven zelf verantwoordelijk voor de keuzes die ze maken gezien de omstandigheden en dat dan het liefst zo breed mogelijk geinformeerd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: Goede dierenarts in Nootdorp (Zuid-Holland) gezocht

Bericht door paasnini »

Voor jullie beiden, ik zou toch voor Ypenburg gaan. Leezer zou ik lekker laten zijn toch veel mindere ervaringen mee.
Nootdorp op zich geen moeite mee maar controleer svp of in hun "kring" de dierenartsen in Berkel en Rodenrijs zijn aangesloten, indien dit zo is zou ik toch voor Ypenburg gaan want in Berkel wil je echt niet naar een dierenarts.
Ik woon zelf in Berkel en Rodenrijs en mijn dierenarts zit in Leidschendam, ja 40 minuten rijden maar het is het dubbel en dwars waard.
Plaats reactie