Kattenverzekering

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Linster
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2011 21:19

Kattenverzekering

Bericht door Linster »

Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

Ik wil mijn lieveling verzekeren en ben op zoek naar een goede kattenverzekering. Nu heb ik hier wat kattenverzekeringen vergeleken. Nu is mijn vraag wat jullie persoonlijke ervaringen zijn. Wel of niet verzekeren? Waarom wel of niet?

Lindsay
Laatst gewijzigd door Admin op 13 nov 2011 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL verwijderd
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kattenverzekering

Bericht door ayla »

Doen! Ik had mijn katten net en toen viel er 1.. Gebroken poot, kosten meer dan 1000 euro. Verzekering van 8 euro per maand heeft alles vergoed! Onze da stuurt zelf de rekeningen naar petplan, dus ik betaal nooit meer bij de da. Dit is sinds kort.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kattenverzekering

Bericht door BillyJean »

Ik zit bij Petplan, mijn eerste kat werd na een week of 2 ziek en binnen een week stond de teller op ruim 300 euro. Toen ben ik gaan verzekeren, want als er iets is, dan lopen de kosten enorm op.
Je kunt er ook voor sparen, maar het is wel zo, dat het lang duurt voor je - zoals bij Ayla- 1000 euro bij elkaar hebt, en dan moet je ook de discipline hebben er niet aan te komen.
Ik vind het prettig dat ik bij ziekte geen keuze hoef te maken, of ik het wel of niet kan betalen
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Kattenverzekering

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik ben verzekerd bij Kruidvat (Aegon) wat ik jammer vind is dat je na een aantal jaar een ouderdomstoeslag moet betalen. Bij sommige verzekeringen word je er zelfs uit gegooid als je kat een bepaalde leeftijd heeft.
Maar ik heb het wel gedaan omdat het inderdaad snel op loopt. Ik krijg nu bijvoorbeeld de castratie helemaal vergoed.

Kijk ook goed naar eigen risico, voorwaarden, uitsluitingen.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kattenverzekering

Bericht door Aziraphale »

Ik zit bij Petplan, met drie katten. Einde van de maand declareer ik alle rekeningen van dit jaar. Volgende werkkringen Bo en Bella een inenting, dit wordt bijv niet vergoed. Maar ik laat dan direct ons kitten controleren en de consultkosten worden wel vergoed. Ze hebben dit jaar ook wat medicijnen gehad en Bo een injectie tegen diarree, dit kan ik nu allemaal declareren.
Ik vind het een erg fijn idee dat ze verzekerd zijn en kan voor mijn gevoel nu veel sneller 'even' naar de DA voor controle.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Kattenverzekering

Bericht door Cindy1969 »

Ik had voorheen geen kattenverzekering, tot Misty een aandoening aan haar gebit en bekje kreeg....
Had gespaard, spaarde elke maand een bedrag, had iets van EUR 1000,= gespaard, en dat was er binnen no time doorheen.
Heb Misty, en mijn andere kat ook, later toch maar verzekerd. Kan daar niet tegenop sparen, als een van de katten binnen korte tijd weer vaak naar de DA moet.

Ben verzekerd bij Proteq, heb voor beiden een pasje, waar mijn DA een kopie van heeft.
Alle rekeningen gaan direct naar Proteq, betaal nooit meer aan DA zelf.
Krijg dan na een paar weken een acceptgiro voor de 19 % eigen bijdrage.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kattenverzekering

Bericht door Synemios »

Ik zat eerst bij een andere verzekeraar animas ofzo die gingen failliet.
Nu zit ik bij petplan
Gelukkig heb ik wel heel veel terug gekregen qua zorg kosten voor Mickey en Sylvester.
De kosten van Mickey die had nierproblemen waren erg hoog en ik hoefde me daar toen gelukkig geen zorgen om te maken.
Die van Sylvester waren iets minder hoog maar ook wel hoog en die werden dus een half jaar na elkaar ziek.
Was toch in totaal wel een paar duizend euro, en dat had ik echt zelf niet even op kunnen hoesten.
Ik had de pech dat Nero vlak na het failliet gaan van die verzekeraar ziek werd en ik haar nergens meer kon laten verzekeren, het geluk dat ik het kon betalen.
Oscar is wel verzekerd maar daar heb ik eigenlijk weinig kosten aan, maar je weet maar nooit.
Met een beetje geluk komen er straks 2 kittens en die ga ik ook echt wel laten verzekeren.
Dus als je financieel niet de ruimte hebt om te sparen en soms kom je er niet met 1000 euro dan zou ik zeker kiezen voor een verzekering.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
L33ntje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2012 11:50

Re: Kattenverzekering

Bericht door L33ntje »

Ik heb, ondanks dat ik bij mijn vorige kat zei dat de nieuwe kat(ten) in de verzekering zouden gaan, toch uiteindelijk ervoor gekozen dat niet te doen.

De reden daarvoor is dat het geen verplichte collectieve verzekering is (met navenant zeer lage premie), waar iedereen evenveel aan meebetaalt en iedereen vrijwel alle noodzakelijke kosten vergoed krijgt, zoals het ziekenfonds voor mensen een beetje in elkaar zit, maar een commerciële 'spaarpot' die als doel heeft : winst maken op de premie.
Dat betekent dat de premie gebaseerd is op de gemiddelde kosten die je hebt aan een kat,plus de kosten voor de verzekering plus de winstmarge, en het dus feitelijk een soort loterij is. Bovendien is bij de meeste verzekeringen op de leeftijd dat er ECHT dingen gaan gebeuren, de vergoeding allang niet zo aantrekkelijk meer en gaat vaak de premie navenant omhoog.

Daarmee is het feitelijk alleen maar een soort ingebouwde gedeeltelijke zekerheid voor mensen die in geval van nood financieel in de problemen kunnen komen als het mis gaat. In die positie zit ik niet. De premie voor alleen operatiekosten begint al bij ongeveer 15 euro per maand, bijna 200 euro per jaar, en de kans dat je in een gemiddeld kattenleven van 15 jaar is de kans dat je 3000 euro dierenartskosten maakt alleen aan operaties GEMIDDELD niet zo groot. En dat is nog maar voor een beperkte, gedeeltelijke vergoeding. All-in verzekeren is een stuk duurder.

Het is dus een gok die je neemt om niet te verzekeren, maar wel met een heel grote kans dat je op de lange duur goedkoper uit bent met niet verzekeren - gewoon door de constructie van de verzekering.Natuurlijk kun je pech hebben, maar dat is alleen een probleem als je de kosten anders echt niet kunt dragen. Wie financieel de eindjes aan elkaar moet knopen, is vermoedelijk beter uit met een spaarpotje dan wel een verzekering omdat je anders om financiële redenen voor een heel moeilijke keus kunt komen te staan.

Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/verstand ... nds.283394
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenverzekering

Bericht door castratenkoor »

Ik zet elke maand wat apart op een rekening speciaal voor dierenartskosten.
Zo hou ik het geld in eigen beheer en als de rekening erg hoog is geef ik er geld van uit om b.v. de kattenkamer te verbeteren, massief houten krabpalen te laten maken enz.

Ik heb op mijn werk te maken met nota's van een dierenverzekeraar. Komen heel veel klachten over binnen en gaat financieel heel veel fout, nota's worden zonder pardon overgedragen aan deurwaarders.
Dat zal een dierenarts een stuk minder snel doen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Ozzyzorro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:42

Re: Kattenverzekering

Bericht door Ozzyzorro »

Ik wilde mijn katten verzekeren ze zijn al tien maar je betaald dan de hoofdprijs of je kunt ze helemaal nietmeer verzekeren en in de tien jaar hebben ze nooit wat gehad tot november orig jaat .
Toen heb ik een teen moeten laten amputeren dat heeft alles bij elkaar 300 euro gekost.
Dus dat valt dan toch wel mee in tien jaar tijd
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kattenverzekering

Bericht door catsini »

voor € 10 of €12 heb je de basisverzekering bij petplan, met een hele goede dekking.
ik zou het zeker doen!
je weet nooit alles van te voren, maar als ze ziek worden, hou je maar vast,
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Gebruikersavatar
L33ntje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jan 2012 11:50

Re: Kattenverzekering

Bericht door L33ntje »

Mwah, dat valt nog wel tegen. Exclusief assurantiebelasting, geen basis-onderhoud, castratie en sterilisatie, een eigen risico per declaratie met een flink effect op de premie ; en inderdaad, een oudere kat verzekeren gaat niet eens. Het is vaak een kwestie van heel goed de kleine lettertjes lezen.
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kattenverzekering

Bericht door catsini »

een oudere kat verzekeren kan wel, ons katertje was 12 jaar, kan ook nog oudere katten, dan is de premie duurder.
€12.00 premie per maand, eigen risico €35.00 per jaar, als je alle rekeningen bij elkaar laat komen, en opstuurt.
anders € 35.00 per ingediende rekening, het is net waar jezelf voor kiest.
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Roosje109
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:21

Re: Kattenverzekering

Bericht door Roosje109 »

Ik heb deze week 1 van mijn katten verzekert en eigenlijk wil ik mijn andere 2 katten nu ook in de verzekering doen. Ik heb OHRA een berichtje gestuurd met de vraag of er bij meerdere katten een korting is. Heb nog geen reactie van ze gehad maar ik neem aan dat dat nog wel komt. Vraag me af hoe ze controleren dat de rekening die ik ze opstuur niet van een andere kat is. Neem wel aan dat ze dat hebben afgedekt maar ik vraag me af hoe.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenverzekering

Bericht door castratenkoor »

Een dierenarts hoort altijd naam en geboortedatum van de kat op de nota te zetten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie