Kattenverzekering

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kattenverzekering

Bericht door Ms Maaike »

Net als meer mensen op het forum heb ik een potje. Weet ik zeker dat het geen 'weggegooid' geld is en dat alles bij mijn poezies terecht komt. :) Chemokuur bij mijn katten ga ik niet doen, hoe hard dat ook mag klinken. Voor een mens is het al heel heftig, terwijl die het nog beredeneren kan. Maar goed, daar gaat dit topic niet over. :-P :offtopic:
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Roosje109
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:21

Re: Kattenverzekering

Bericht door Roosje109 »

Ik heb op het internet ervaringen met beide verzekeringen vergeleken en heb toen gekozen voor OHRA.
En wat er wel of niet precies wordt vergoed daar heb ik niet echt naar gekeken want je weet natuurlijk nooit waar je precies mee te maken krijgt bij een kat. Chemokuren dat wil ik mijn katten niet aan doen en dat vind ik persoonlijk ook te ver gaan. Al mijn katten die ik heb gehad liggen bij mijn ouders in de tuin begraven, dus vergoeding voor een crematie dat heb ik ook niet nodig. Ik heb ook 2 ratjes en weet ook dat ze niet oud worden en bijna allemaal kanker krijgen. Weet ook niet of chemo kan bij een rat.
Roosje109
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:21

Re: Kattenverzekering

Bericht door Roosje109 »

Dit verhaall kwam ik op een vergelijkingssite tegen.

Kosten eigen bijdrage maken groot verschil
Naast de basisverzekering hebben wij dit jaar ook de aanvullende verzekeringen sterilisatie, castratie, vaccinatie en gebitsreiniging meegenomen. Opvallend is dat bij de verschillende verzekeraars de eigen bijdrage en de kosten van declareren sterk varieren. Daarom is bij de vergelijking uitgegaan van het indienen van 2 declaratie’s per jaar van in totaal euro 50. En het blijkt dat deze kosten nogal uitmaken in de uiteindelijke maandpremie!

In eerste instantie, aan de hand van de basispremie, lijken de Kruidvat huisdierenverzekering en de HEMA Dierenverzekering de goedkoopste aanbieders voor een zorgverzekering voor uw huisdier. Maar als ook de eigen bijdrage en de kosten van een declaratie worden meegenomen, dan bieden de Neckermann huisdierenverzekering en de OHRA huisdierenverzekering de meest voordelige dierenverzekering voor 2012 aan.
Anne87

Re: Kattenverzekering

Bericht door Anne87 »

Ik vroeg me af of iemand hier de huisdierenverzekering van het Kruidvat heeft, en hoe die bevalt. Ik overweeg voor Noodle toch een verzekering af te sluiten, en ze hebben nog een week een 10%-in-het-eerste-jaar-actie, dus vandaar.
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: Kattenverzekering

Bericht door Pisces2202 »

Sorry weet dat dit topic al even bestaat, maar wil toch graag even mijn licht opsteken. Wij hebben 2 furries. Stitch een kater van 2,5 en Michiko een poes van ook 2,5. Michiko hebben we uit het asiel gehaald, ondanks dat we wisten dat ze een nierkatje is. Gaat super met haar hoor, maar ik weet dat bij verzekeraars dat sowieso al uitgesloten wordt. Stitch is net herstellende van een verstopping door blaasgruis, dus als ik nu een verzekering zou afsluiten zou hij voor behandelingen voor blaasgruis ook uitgesloten worden.

Ik zit in tweestrijd of het nu uberhaupt zin heeft om ze te verzekeren. Michiko is al een nierkatje, mocht het slechter gaan met haar, dan zal dat waarschijnlijk aan haar nieren liggen, en moeten we alsnog betalen. Hetzelfde met Stitch. Hij zal nu wel een wat zwakkere blaas hebben. Tuurlijk weet ik dat een ongelukje in een klein hoekje zit, maar ik weet het gewoon even niet wat wijsheid is. Als we het doen dan neig ik naar de verzekering van OHRA.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenverzekering

Bericht door castratenkoor »

Ik zou zelf een potje aanleggen als ik jou was. Elke maand een vast bedrag op een rekening storten zodat er altijd wat aanwezig is in crisis.

Het nadeel van een verzekering is dat je elke maand betaalt en vaak meer dan je er gebruik van maakt. Verder kun je beter een schuld bij een dierenarts hebben dan bij een verzekeraar. Een dierenarts is meestal wel soepel met in delen betalen. Ik weet uit ervaring dat als je een schuld hebt bij een verzekeraar, die schuld al heel snel bij een deurwaarder ligt. En dan ben je nog veel duurder uit dan wanneer je alles zelf betaalt.
Het gaat dan dus niet om premie maar om voorgeschoten dierenartsnota's waarvan je een deel aan de verzekeraar terug moet betalen.

Dus mijn persoonlijke mening is, zelf sparen en dat geld echt apart houden voor de katten, dus niet ervan op vakantie gaan of zo.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kattenverzekering

Bericht door Brittenbolletje »

Ik heb 8 dieren verzekerd en geen greintje spijt. Aan de kant leggen is niet bij te benen als je een rekening krijgt van een da van 2000 euro. Betaal ik ook mijn leven lang af dan mocht er zo iets erg gebeuren... Je kan alleen een schuld hebben bij een dierenverzekeraar als je nooit je premie betaald. Vrder kan je daar geen schuld hebben... :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenverzekering

Bericht door castratenkoor »

Echt wel - ik zie ze dagelijks langskomen. Ze schieten voor en sturen een nota voor het deel wat zelf betaald moet worden. Voor die nota mag men geen uitstel van betaling vragen en ook niet in termijnen betalen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kattenverzekering

Bericht door Brittenbolletje »

Ja hoor. dat mag wel. Heb ik al eens moeten doen helaas.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenverzekering

Bericht door castratenkoor »

Dan zit jij bij een andere verzekering dan waar ik dagelijks op mijn werk mee te maken heb.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Kattenverzekering

Bericht door Brittenbolletje »

Ja dat zou natuurlijk wel kunnen inderdaad... Gelukkig gaat het bij mij tot op heden goed.... Heb nog geen spijt in ieder geval dat ze verzekerd zijn. En helaas heb ik het er ook altijd wel uit. Is het niet voor de kat, dan is het wel voor de hond.... Zoals nu is 1 van mijn katten opgenomen geweest vorige week enz enz... mag wat kosten helaas... erg ziek, gelukkig krabbelt ze nu weer op.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Kattenverzekering

Bericht door flower1980 »

Ik heb een ook een aparte spaarpot voor hoge kosten, er wordt maandelijks €20 automatisch naar die rekening overgeschreven.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kattenverzekering

Bericht door BillyJean »

ik ga de verzekering beëindigen, als ik zie wat Petplan in 3 jaar allemaal heeft veranderd en steeds meer niet vergoed: ik ben er klaar mee. Ik ga ook aan de spaarpot!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
annekat
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2011 15:07

Re: Kattenverzekering

Bericht door annekat »

Laats ben ik met mijn bejaarde kat Bollie (13 jaar oud) naar de dierenarts geweest. Was toch al snel 350 euro kwijt aan onderzoeken van blaas en nieren. dus in dat opzicht was een kattenverzekering misschien voordeliger. aan de andere kant zijn katten vaak meeverzekerd bij een aansprakelijkheidsverzekering, maar dit geldt dan alleen voor als ze aan de bomen van de buren krabben volgens mij. mja, je kunt ook iedere maand geld opzij zetten voor als je kat ziek is... http://www.waverzekeringvergelijken.nl/ ... rzekering/
Plaats reactie