Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Lana en Muis
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2011 19:16

Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Lana en Muis »

Ik ben op zoek naar een goede dierenarts voor de kat, in stad Groningen.
Heeft iemand een tip of goede ervaringen?

Sinds kort wonen we in het centrum van Groningen, met onze (nu 14 weken oude) britse korthaar poes.
Natuurlijk alleen het beste voor de schat, dus we hopen dat we hier in de juiste richting gestuurd worden.

Groetjes, Karlijn.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door nellebel »

welkom karlijn. helaas geen tip voor je, ik woon in het zuiden
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum met je brits korthaar
rechtsboven zit een zoekfunctie, heb even gekeken bij dierenartsen, maar Groningen staat daar nog niet bij.
wij hebben in een paar topics met niet zulke goeie berichten over een paar Groningse da's, k zal ff voor je zoeken. Kattenbella woont in het noorden, missch weet die eentje, die goed bekend staat.
en verder kun je natuurlijk zelf ook actie ondernemen, via de zoekfunctie groningen intypen, dan krijg je een aantal berichten en daar staan kattenbaasjes bij die ervaringen hebben met da's in de stad Groningen (waaronder Harribo) en die zou je een pb'tje kunnen sturen met een vriendelijk verzoek etc.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lana en Muis
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2011 19:16

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Lana en Muis »

Bedankt voor de tips Adriana! :grin:
Ik zal eens even op speurtocht gaan. ;)
Heb op het internet al wel gezocht, maar er staan vaak zulke wisselende recensies dat het moeilijk is om er wijs uit te worden.
Groetjes van Karlijn,
en kopjes van kleine Lana.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Adriana »

onze katers zijn ingeschreven bij drie dierenartsen en er is niet eens een Haagse bij! en dan hebben we ook nog een dierenarts dichtbij de jachthaven in een andere provincie.
het moet om te beginnen klikken vind ik en dat is heel persoonlijk. en er zijn goeie en klungels en een heleboel er tussenin en dat heb je in elk beroep.
wees kritisch bij de eerste kennismaking+check en meld hier even terug.

als ik bij mezelf terugdenk dan denk ik dat het erg moeilijk is voor startend kattenpersoneeltjes om een da 'bij de les te houden' als dat nodig mocht zijn..
ik bedoel geen ab-injecties zonder overleg en ook geen andere medicatie zonder uitleg en overleg..
dan moet je eerst zieke dieren hebben gehad en weten hoe die behandelingen in elkaar zitten.
maar lana zal gezond zijn, moet haar entingen hebben en worden ontwormd en goed nagekeken. daar moet je dus ook niet te lang mee wachten..
je kunt een aantal websites bekijken, daar krijg je een indicatie en ga gewoon eens langs..
en aarzel niet om in de komende tijd over te stappen als het niet klikt of klopt..
en vergelijk tarieven!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lana en Muis
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2011 19:16

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Lana en Muis »

Hoi Adriana.
Ik heb wel eerder katten gehad hoor, alleen woonde ik toen niet in de stad.
Lana is inderdaad gezond gelukkig, heeft al haar entingen en ontwormingen gehad voor ze naar haar nieuwe thuis mocht.
Ik ga maar eens rondvragen bij mensen die hier in de buurt wonen en een kat hebben, kijken waar zij naartoe gaan, en dan maar even kijken.
Tarieven maken me niet uit, ik ga haar tzt ook endoscopisch laten steriliseren ipv op de "gewone" manier. Mag dan wat prijzig zijn maar dat heb ik er graag voor over om te voorkomen dat ze de hele boel open moeten snijden.
Bedankt voor je tips in ieder geval.

Wie weet leest iemand die ervaringen heeft in Groningen dit berichtje nog, en ondertussen ga ik gewoon verder met mijn zoektocht.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door MarjanR »

Je zou kattenbella kunnen proberen, die woont volgens mij in het noorden.
En wat een TOP idee om een endoscopische sterilisatie uit te voeren!
Sara is gesteriliseerd door een arts die de opleiding volgt, maar nog niet de apparatuur had.
Maar wow wat ben ik blij geweest met hem; Sara had een sneetje van nog geen centimeter groot en heeft HELEMAAL nergens last van gehad.
Andere katjes hier op het forum waren ongeveer gelijktijdig gesteriliseerd zonder deze toepassing en liepen weken later nog met een dikke bal onder de wond.
Dat is gelukkig allemaal wel recht gekomen, maar toch.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Mirjam86 »

Helaas geen ervaring in Groningen, alleen in Assen.
Ik vroeg me wel af waar je die sterilisatie zou hebt laten uitvoeren?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Lana en Muis
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2011 19:16

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Lana en Muis »

Endoscopische sterilisatie bij katten wordt op steeds meer plekken gedaan,
o.a. bij Nederlands Veterinair Endoscopisch Centrum in 's-Hertogenbosch,
Kliniek voor Endoscopie-Kijkoperatie in Arnhem-Nijmegen,
maar ook in Utrecht, DenHaag, bij Apeldoorn.. Gewoon eens google-len op "endoscopische sterilisatie kat".

Waar ik tzt waarschijnlijk naartoe ga, voor mij het dichtste bij;
Dierenkliniek Stedebroec in Grootebroek (west friesland.)

Ik vind het een mooie techniek, stukken minder pijnlijk voor de beestjes.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Adriana »

yep, t lijkt me als je het kunt bekostigen een stuk minder belastend voor een poes. en misschien gaan de tarieven door de toegenomen concurrentie wel wat naar beneden.
we hebben het hier er wel over gehad, ik dacht bij de castratie van poesje.. minimow..
en nog bij een geval met verhoogd bloedingsprobleem geloof ik maar ik heb nooit teruggelezen of het is gebeurd en is bevallen...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lana en Muis
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 okt 2011 19:16

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Lana en Muis »

De prijzen liggen nu rond de 200 euro (voor een poes), maar als je het op de "normale manier" laat doen, ben je bij veel dierenartsen ook wel een bedrag van 100 a 150 euro kwijt.

Lana is nu nog geen 4 maanden, als ze 6 maanden is laten we haar "helpen".
Tegen die tijd zal ik zeker even laten weten hoe het is verlopen en bevallen.

Nu eerst nog even verder met de speurtocht naar een goeie dierenarts voor de gebruikelijke bezoekjes, in Groningen. Heb kattenbella een bericht gestuurd inmiddels, wie weet heeft die een goede tip.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Adriana »

in dierenziekenhuis Groningen http://www.huisdierenkliniek.nl/
werkt drs Jonker http://www.dierenartsjonker.nl/html/locaties.html
en die doet endoscopische handelingen en ik neem zonder meer aan dat hij ook laparoscopische castraties uitvoert.
en anders kent hij ongetwijfeld collega's in de buurt van Groningen, die dat kunnen..
missch was je hem al op het spoor gekomen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door castratenkoor »

Ik woon in provincie Utrecht. Mijn katten staan ook bij 3 dierenartsen ingeschreven. Bij de een heb ik goede ervaringen met het een en de ander is weer goed in andere dingen.
Er zijn meerdere dierenartsen in de omgeving waar ik NOOIT meer kom.
Bij dierenartsen is het net zoiets als met huisarts voor jezelf, het moet goed voelen, zowel voor jou als voor de kat.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door inky »

Ik kan je Hopmans in Hoogkerk aanbevelen, die kreeg ik van de fokker van mijn Sjakie aanbevolen.
Volgens de fokker is Egidius Wientjes (die daar werkt) een echte kattenkenner, hij fokt zelf ook Abessijnen. Je mag zelf aangeven bij wie je wilt komen. Ik ben ook al een paar keer bij Janneke Olde Lohuis geweest, toen Egidius met vakantie was, en zij is ook een schat voor beesje en baasje. Ze doen zelf ook veel 2e lijns werk. Als je kat een wat groter probleem heeft kunnen ze dus veel voor je betekenen zonder dat je gelijk doorgestuurd wordt.

Oh, en endoscopisch castreren, ik hoorde de assistente toevallig aan de telefoon aan iemand vertellen dat ze dat ook doen. Het ging toen wel over een hond, maar dan zullen ze het ook vast wel bij katten doen.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Mirjam86 »

Ik heb net even gebeld en zij raden het bij katten niet aan... geen laparoscopische sterilisatie in Hoogkerk dus.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie