Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door inky »

Ja, ik las het, het antwoord verbaast me echt... De werkkanalen zijn bij de kat maar 3 mm. Hoezo grotere wond? Of dacht ze dat het om castratie ging ipv sterilisatie?
Ik vraag me wel af waarom je de baarmoeder zou willen behouden. Dan heb je toch nog steeds kans op baarmoederontsteking?
Heb me er eigenlijk nog nooit in verdiept, ik zal eens googelen.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Kattenbella »

Zelf heb ik morgen een gesprek met Egidius Wientjes. Als het lukt wil ik graag overstappen naar Hopmans. Ik woon zelf ook in Hoogkerk, dus dat is prima te doen. De laatste tijd loop ik tegen slechte behandelingen, geen nazorg als dit nodig is, onverschilligheid.
In Hoogkerk komt Lies Vedder, homeopatisch dierenarts ook eens per week. Zij erkennen wat zij doet, dat is voor mij ook erg belangrijk.
Voor mij is het nu kijken of het financieel gaat lukken dwz dat als een dier onverwacht ziek is en ik even geen geld het ik het later kan betalen en bij grote bedragen ik in delen kan betalen. Ik vind het belangrijk dat we van elkaar weten waar we aantoe zijn. Ze kennen mij nog niet, dus voor hen is het een risico. Na een tijdje zullen ze weten dat altijd alles betaald wordt.


Ben trouwens wel benieuwd of je al een dierenarts hebt gevonden. Zoals ik al in de pb zei is het natuurlijk ook afhankelijk waar je woont on of je vervoer hebt. Lees net dat je in het centrun woont. Dan vind ik het dierenziekenhuis een hele goede keuze!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door inky »

Ik kon wel met hem lachen. Hij: 'och daar heb je weer zo'n lelijk mormel' (Noorse boskat) Zelf istie dol op Abessijnen, vandaar. ;) Sjakie mocht gewoon vrij door de spreekkamer hobbelen tijdens het eerste gesprek, leuk, relaxed. Een andere keer haalde hij me bij de balie weg, waar ik stond af te rekenen, ik moest een van z'n Abessijnen komen bekijken die hij mee had. Ik: 'ja... uhm... leuk... als je van die kleur houdt...' :twisted:
Ik zou dus vooral een opmerking laten vallen over lelijke Abessijnen, dan is de klik er vast zo! (maar niet zeggen dat je het van mij hebt he)
Of ze qua betaling regelingen hebben weet ik niet... tis niet de meest voordelige DA, maar wel een hele goeie.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Kattenbella »

Mijn dierenartsen waren ook niet echt de goedkoopsten. Ben benieuwd morgen! Ik wil ook graag weer kwaliteit. De baas , zeg ziel van de praktijk waar ik bij was is ermee gestopt en daarmee voor mij ook wat ik had. Wel een stap na 20 jaar en zoveel katten behandeld door hen.

Oh ja, ik hoorde wel zeggen over de telefoon dat hij wel een hele aardige man is van zichzelf :lol:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Dinky »

Zelf zit ik bij de dierenarts aan de paterswoldseweg. Geen problemen mee gehad, goede uitleg van wat er aan de hand is en wat ze gaan doen. Helaas is de vrouwelijke arts die ik de vorige keren had vertrokken en is er een nieuwe gekomen. Ben nog niet bij haar geweest, anders ga ik misschien wel naar het dierenziekenhuis (waar ik het voer al haal omdat die een spaarkaart hebben waardoor je iets van de 10e zak gratis krijgt, scheelt dan toch 24 euro).

Wel kan ik van Stad tot Wad in elk geval afraden. Collega van mij had poes met blaasgruis en was daar geweest voor urine-onderzoek. Vervolgens betaald en later thuis kreeg ze nog een keer een rekening. Tevens konden ze mijn rekening niet terugvinden toen ik uitleg vroeg (onze vorige poes was daar heen gebracht nadat ze was aangereden dus was er toen zelf niet bij). Later werd ik ineens gebeld dat ze een deurwaarder zouden sturen terwijl ik nooit uitleg had gekregen en nooit een herinnering o.i.d.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
musje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 okt 2012 18:31

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door musje »

Ik zoek ook een goede dierenarts in groningen.

Ben nu met mijn kater naar van stad tot wal geweest maar helaas is mijn kat tijdens de narcose overleden. Ik weet niet of dat iets zegt over de DA aangezien hij wel 18 jaar was.
Vroeger ben ik wel bij de dierenarts in het noorderplantsoen geweest. Toen heetten ze nog Messel en Straatman. 1 van de 2 (een man? messel?) heeft indertijd een hartklepafwijking geconstateerd bij mijn poes. Helaas heeft hij totaal niet gezien/onderkend dat de kat last had van een saddletrombosis... Hij beweerde doodleuk dat er niets aan de hand was met haar achterpootjes. Hij heeft haar ook op een nare manier laten inslapen. Ik weet dat er inmiddels andere mensen werken maar toch blijf ik daar een naar gevoel bijhouden.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Dinky »

hier zat een hele lieve vrouwelijke dierenarts die helaas is vertrokken naar het zuiden van het land. Had ik goede ervaringen mee met onze vorige poes en onze huidige poes is daar gecontroleerd op blaasgruis maar dat was alleen met urine en de DA zelf heb ik toen niet gezien dus weet niet hoe het nu is. Weet wel dat ze nauw contact hebben met het asiel in zuidwolde.

Zelf haal ik nu mijn voer hier en op de site staat dat ze daar werken met gasnarcose. Bij het speciale voer heb je daar een spaarkaart waarbij je bij een volle spaarkaart (10 stempels) een zak voer gratis krijgt. Zit er zelf over te denken om daar heen over te stappen.

Bij beide ken ik dus de DA zelf niet (meer).
Mijn ervaring met van stad tot wad is in elk geval niet goed. Daar is loulou door de dierenambulance heen gebracht en ingeslapen. Maanden later ineens hoge factuur en toen ik ernaar vroeg konden ze die niet meer terugvinden in de administratie. Wordt ik nog een paar maand later ineens opgebeld dat ze deurwaarder zouden gaan sturen :S Slechte administratie daar dus want (oud) collega van mij had ook al gedonder daar met rekening.
Die bij het noorderplantsoen heb ik verder geen ervaring mee ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
musje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 okt 2012 18:31

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door musje »

van stad to wad is bij mijn factuur juist wel heel coulant omgegaan omdat Guus tijdens de operatie (DA had al de helft van het gebit verwijderd) is overleden. Ze hebben volgens mij heel veel niet gerekend dus dat vond ik dan wel weer ok. Het dierenziekenhuis ken ik ook niet. Dank je voor de tip!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Dinky »

Ach ja van stad tot wad kon niets meer doen voor ons poesje loulou (aangereden op damsterdiep) maar hebben ze nog wel geprobeerd omdat ze nog jong was (3 jaar).
Vervolgens uitleg gevraagd over de factuur, antwoord niet in systeem terug te vinden en dan tijdje later ineens opgebeld worden over deurwaarder en erg bot doen tegen mij (ook nooit een herinnering gehad, gelijk telefoontje over deurwaarder ipv uitleg te geven over de factuur waar ik om had gevraagd omdat ik er niet bij was geweest). Ze was er namelijk door de dierenambulance heen gebracht ;)

Als je bij het dierenziekenhuis bent geweest, laat je dan even weten hoe het was? Aangezien de DA die ik kende bij de paterswoldseweg is vertrokken en ik daar niet meer aan gebonden ben (was ik wel omdat het asiel tot nu toe de DA kosten nog vergoede).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
musje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 okt 2012 18:31

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door musje »

ach wat zielig z'on jong poesje :(
Ik ga voorlopig even niet naar de DA na de dood van Guus. Dat gebitje van Stoep kan nog wel eventjes wachten denk ik ;-) maar ik zal het even laten weten. De website heeft een groot 'my first website' gehalte maar dat heeft dan ook wel weer iets aandoenlijks ;-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door Dinky »

hihi ja de website ziet er in principe niet uit maar heb liever dat ze tijd en geld steken in de dieren dan één of andere flashy website ;)

Het filmpje dat er op staat onder wist u dat en dan het dierenziekenhuis bezocht is door cathy en Gre. sprak mij vooral erg aan. Heb daardoor het idee dat de dieren echt op één staan ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door BillyJean »

Hoi. Ik woon vlak bij deze diedierenkliniek. Je bent dus w welkom om bij ons de dag door te b re negen. Ik ben erg blij met de artsen daar
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Goede dierenarts voor de kat in Groningen

Bericht door BillyJean »

Mijn berichtje is dus voor het baasje van Lana en Muis, mocht ze naar west-Friesland komen
..
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie