Kat laten chippen

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Kittens
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2011 18:26

Kat laten chippen

Bericht door Kittens »

Ha lieve mensen

Weten jullie waar je je kat goedkoop kunt laten chippen?
Bij mijn dierenarts kost het wel 80 euro.. Vind ik toch veel geld, als er een goedkopere arts is die het zou kunnen doen...?
Waar hebben jullie het laten doen? Ik woon in Huizen, in Noord Holland.

Groetjes ! Een kattenliefhebber
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: Kat laten chippen

Bericht door Edana »

80 euro? Vind ik een hoop centen inderdaad.
Hier in de buurt hebben ze elk jaar wel een chip/inentingsactie bij een dierenwinkel, chippen zonder consultkosten, dus voor maar 25 euro.
Ik woon alleen wel aan de andere kant van het land. Maar als ze het in het oosten zoiets hebben, zullen ze in het westen van het land toch ook wel zo'n actie kennen.
Misschien even googlen, of andere DA's in de buurt bellen voor informatie. Misschien zijn zij wat goedkoper.

Edit: Ik heb even op internet gezocht en ik zag dat dat een actie was van de dierenbescherming, juni chipmaand. Maar volgens mij hoeft chippen normaal geen 80 euro te kosten.
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kat laten chippen

Bericht door Mirjam86 »

Hier was het ook in juni chippen voor 20 euro, maar normaal is het 30. Zo duur hoeft het dus inderdaad niet te zijn!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Roxanne87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2011 13:25
Locatie: Geleen

Re: Kat laten chippen

Bericht door Roxanne87 »

80 euro lijkt me inderdaad wel heel erg veel hoor, ik zou even verder zoeken :)
Spike (10) herder via asiel,Ayla (2) htk tijger via zwerfkattensticht, Snooki (1) htk zwart met wit net terug na 10 dagen ontsnapt te zijn :D
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat laten chippen

Bericht door Adriana »

k heb even voor je gekeken bij de tarievenlijsten van een aantal dierenartsen: tussen 30 en 40 euro en goedkoper als de assistente het doet.
en ik kwam een actie rond dierendag tegen (4 oktober), chippen tegen gereduceerd tarief..
zelf een aantal klinieken in de buurt bellen is de enige manier om rond de euro 30 te scoren..
en als jouw da hier al euro 80,- voor rekent dan is het missch goed om eens verder te kijken...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kat laten chippen

Bericht door BillyJean »

Ik heb laatst rond de 40 euro betaald, 80 is dus wel heel veel geld,(zeker nog een apart consult erbij gedaan?)
Even in rondte bellen kan je vast geld besparen
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: Kat laten chippen

Bericht door Edana »

Ik kom net terug van de DA, heb Baldr o.a. laten chippen. Het chippen zelf kostte 39,95.
Heb je al een DA gevonden die het goedkoper doet dan 80 euro?
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Cerna

Re: Kat laten chippen

Bericht door Cerna »

In een ander topic schrijf je dat je twee kittens hebt. Die 80 euro is dat voor twee kittens of per kat? 80 euro per twee is een normale prijs. Ik heb een aantal jaren geleden voor 1 kat 37,50 euro betaald en alles wordt duurder.
80 euro per kat is belachelijk en dan zou ik inderdaad even rondbellen.
Plaats reactie