Help dierenverzekering

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Esther_87
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 15:48

Help dierenverzekering

Bericht door Esther_87 »

Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand weet of er een dierenverzekering bestaat die gelijk in kan gaan op de dag dat je hem afsluit en dus niet 30 dagen wachttijd heeft voor de verzekering ingaat?

Ik heb namelijk een tweede kat en deze is van de week ziek geworden:(. De dierenarts heeft hem twee prikken gegeven tegen het braken en de pijn en nu is het hopen dat hij wat opknapt. Zoals het er nu uitziet eet hij een klein beetje en drinkt hij alweer. Ook is die weer naar de kattenbak geweest gelukkig. Het braken is ook over. Echter is hij nog steeds niet beter en is hij nog ziekjes.

Omdat de kat van ons nog niet zo heel oud is hebben wij nog geen verzekering voor hem afgesloten(dom dom dom), onze andere poes heeft altijd een kattenverzekering gehad.

Ik ben bang dat we straks weer naar de DA moeten en er misschien erge kosten komen ivm onderzoek/operaties als het niet overgaat. Deze kosten kan ik zelf echter niet betalen zonder verzekering en ik hoop dat iemand misschien een verzekering weet die meteen vergoed als je hem afsluit. Of misschien sneller dan 30 dagen? Ik wil er best wat meer voor betalen. Als het niet goed met mijn kat gaat kan ik hem natuurlijk niet 30 dagen laten wachten omdat ik zo stom ben geweest om nog geen verzekering te hebben afgesloten.

Ik hoop dat iemand tips en advies heeft.

Alvast bedankt!

Esther
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Help dierenverzekering

Bericht door BillyJean »

Ik zou zo snel mogelijk een verzekering afsluiten. Want ook een nieuwe verzekering zal willen weten of je kat op dit moment gezond of ziek is. Il hoop dat je iets kan vinden en dat je wél naar de DA gaat als het nodig is. Je kat kan er niets aan doen als ie ziek wordt. Succes en beterschap
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Esther_87
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 15:48

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Esther_87 »

Ik ga er ook zeker naar de DA als hij ziek blijft, maar ik had gehoopt op een verzekering die eerder ingaat dan 30 dagen ivm de kosten. Ik sluit er in ieder geval 1 af vanavond, zit nu te denken aan petplan als er niet een verzekering is die eerder in kan gaan. Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik hem nog niet eerder voor hem heb afgesloten. Voor de andere kat heb ik hem al jaren en die heeft natuurlijk nooit wat gehad.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Peet »

Voor mijn hond moest ik een verklaring van de da inleveren, wat ze wel en niet mankeerde. Ook duurde het even voordat de verzekering in ging.
Wens je sterkte met zoeken naar een verzekering die aan je wensen voldoet.
En beterschap met je kat!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Esther_87
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 15:48

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Esther_87 »

Hoi Peet,

Hoelang duurde dit bij jou ongeveer voordat je werd verzekerd en waarbij ben je verzekerd?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help dierenverzekering

Bericht door nellebel »

bij mijn DA zit ook een verzekering die kun je afsluiten op de dag dat je met je kat naar de DA gaat en dan krijg je zelfs van die dag nog vergoed. (wel maar de helft). volgens mij is het pet protect. kijk anders even op de site van mijn dierenarts. (heb nu even geen tijd om het voor je te doen) DAP horst en leunen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Peet »

Indy, (hond) is verzekerd bij PetPlan. Zeker weten doe ik het niet meer, maar volgens mij duurde het een maand voor ik kon declareren.
(niet dat ik dat al gedaan heb, maar het had gekund)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Esther_87
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 15:48

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Esther_87 »

Weet iemand nog een verzekering waar ik niet word uitgesloten voor hetgene wat die nu misschien zou hebben? of is dat standaard bij alle verzekeringen dat hij daarvoor wordt uitgesloten? Omdat het nu nog niet echt bekend is wat er nou precies aan de hand is en ik graag een verzekering wil die zulk soort dingen in de toekomst wel zou vergoeden?
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Peet »

Ik zou gewoon gaan googelen op dierenverzekeringen en een middag allerlei telefoontjes er aan wagen.
Ook gewoon eerlijk zijn in alles.
Andere tips kan ik je niet geven.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help dierenverzekering

Bericht door nellebel »

heb nog even gekeken bij mijn DA maar dat is petplan. volgens mij hoef je daar geen voorgeschiednis van de kat in te vullen. en wat ik al schreef, de behandeling van de dag dat je lid wordt, wordt zelfs voor 50% vergoed.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Peet »

Ik ben ook bij petplan, maar dan met een hond. Maar ik moest toch echt iets van de da inleveren, en was pas later verzekerd. Misschien dat het voor katten anders is, dat zou kunnen hoor!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Miranda68
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2011 15:10
Locatie: Uitgeest

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Miranda68 »

Heb je al geïnformeerd bij proteq?
Zover ik weet wordt bij deze verzekering voor 80% vergoed.
Suc6 en sterkte!

Groet Miranda en een knuf van Noa
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Glowy »

Ik heb een verzekering afgesloten bij petplan, nadat Glowy aan haar darmpjes geopereerd was.
Ik kreeg wel een verzekering voor haar, maar op de darmpjes een clousule van 6 maanden.
Dit is nu al een jaar geleden, en de clousule is al opgeheven.
manon3

Re: Help dierenverzekering

Bericht door manon3 »

Ook ik zit er serieus aan te denken om een verzekering af te sluiten voor onze poes( Noorse Boskat) maar zit dus met het volgende probleem:

Voordat zij 6 maanden geleden gesteriliseerd moest worden heb ik met de DA contact gehad per email, met vragen over de narcose en nabehandeling enzo.
Omdat ik net van tevoren een verontrustende mail had gehad van iemand die beweerde dat Boskatten een hogere kans hebben op de hartziekte HCM, heb ik dit aan de DA voorgelegd.
(hartstikke stom van mij)
En dus moest ik tot mijn verbazing vlak voor de sterilisatie een formulier ondertekenen waarin de DA iedere aansprakelijkheid afwijst en niet kon worden aangeklaagd als er iets fout mocht gaan.Uiteraard is ze goed onderzocht voor de ingreep en hij kon niks verdachts vinden/horen.
( Boskatten blijken ook helemaal geen hogere kans te hebben op HCM, maar dit terzijde.)

Maar nu dus het feitelijke probleem: Ik zag wel dat er van tevoren in de pc bij de DA stond: Verdacht op HCM.
En bij de aanvraag bij Petplan moet je de gegevens van je DA invullen en eventuele ziektegeschiedenis.
Dadelijk wordt mijn poes dus om deze reden niet geaccepteerd voor de verzekering terwijl ze gewoon gezond is.Dus nu zit ik er serieus aan te denken om gewoon van DA te wisselen zodat ze geen informatie kunnen opvragen bij die andere DA.En onze poes is tenslotte nog niet gechipt dus dan wordt het moeilijk om haar "identiteit" te achterhalen.
Zou dit kunnen werken ??
En Esther, zou dit misschien ook voor jou kunnen werken zodat je kat ook niet uitgesloten wordt van de verzekering of is dit geen optie??

Groetjes Manon.
Esther_87
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 15:48

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Esther_87 »

Hoi,

Ik heb nog geen verzekering afgesloten maar ben druk aan het nadenken. Ik wil graag bij Ohra of Petplan of Proteq. Raden jullie aan om een aanvullende verzekering erbij te nemen voor het gebit? Bij Proteq heb je een aanvullende verzekering nodig, bij petplan heb je alle verzekeringen nodig waardoor de kosten erg duur worden en bij OHRA weet ik niet of gebitsreiniging nou onder basis valt of aanvullend. Bij aanvullend staat namelijk alleen: Extracties: € 150,- per behandeling
Cariësbehandelingen:
€ 150,- per behandeling
Wortelkanaalbehandeling
op medische indicatie:
€ 500,- per behandeling

Ik kan helaas niet van DA veranderen want mijn kat is gechipt en de informatie kunnen ze dus wat mij lijkt overal opvragen. Ik ga zo meteen een belletje wagen aan de verzekeringen en vertellen waarom ik bij de DA ben geweest en kijken wat ze zeggen of ik ergens uitsluitsel voor krijg.

Ik denk dat als je kat nergens staat ingeschreven/gechipt het best nog een idee is om van DA te veranderen? Ik weet alleen niet of ze je op adres/naam/kat kunnen traceren, als dat het geval is dan zou ik het niet doen. Misschien weet iemand anders dit?
Plaats reactie