Help dierenverzekering

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Esther_87
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2011 15:48

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Esther_87 »

Ps. Het gaat trouwens weer erg goed met Aslan, hij is weer actief, praat weer, eet en drinkt weer en gaat zo nu en dan ook naar de kattenbak,blij blij blij!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help dierenverzekering

Bericht door nellebel »

fijn dat het beter gaat met ASlan.
Kun je niet overleggen met je DA dat hij dat schrapt uit het dossier want het klopt toch niet. hij is toch niet verdacht van hartklachten en hij is onderzocht en blijkt verder toch gezond?
tja en welke verzekering je kiest is erg persoonlijk. ik heb nog nooit een verzekering afgesloten. vind er teveel haken en ogen aanzitten en ik zorg dat er genoeg spaargeld op de rek staat voor onvoorziene uitgaven. maar als je dat niet kunt is het wel ideaal, kom je niet snel met torenhoge kosten. er staat een onderwerp hierover waarin vele ervaringen en meningen staan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Help dierenverzekering

Bericht door patiani-guusje »

Ik ben een grote fan van Petplan :-D Ze hebbem overigens wel een wachttijd van een maand maar volgens mij ontkom je daar niet aan, anders zou iedereen pas snel een verzekring afsluiten als hun huisdier ziek werd, en daar trapt geen enkele verzekeringsmaats. in natuurlijk. Ik kan me herrinneren dat er wel verwacht wordt dat je naar waarheid evt. al aanwezige kwaaltjes/ziektes invult. doe je dit niet dan fraudeer je, en ze komen er altijd achter want ze nemen in geval van twijfel contact op mjet je dierenarts om de de medische voorgeschiedenis op te vragen.
Mijn kat van destijds 11 werd meteen geaccepteerd, terwijl ik wel naar waarheid "chronische niesziekte" heb ingevuld. Een jaar later kreeg hij nierfalen, veel gedeclareerd, krijg bijna alles vergoed, en krijg keurig zwart op wit wat wel en wat niet vergoed wordt. Klopt tot nu toe altijd. Je betaald een eigen bijdrage van 35,00 per x dat je declareerd, maar als je ze van een jaar opspaart betaal je dit maar één keer per jaar.
Verder kon ik zonder problemen de éénjarige verzekering voor mijn kat met nierfalen om laten zetten naar een vijfjarig contract. Ben erg tevreden dus, en zonder deze verzekering had ik de kosten nooit kunnen dragen... Kan echt iedereen een verzekering aanraden (en nee ik heb geen aandelen ;-))
want als je huisdier iets mankeert lopen de kosten veel hoger op dan je denkt...
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Help dierenverzekering

Bericht door flower1980 »

Ook ik zit te kijken voor een verzekering..... Wat ik me afvroeg is of het aan te raden is een verzekering te kiezen die in aanvullende pakket ook vaccinaties dekt?
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help dierenverzekering

Bericht door castratenkoor »

Ik heb geen verzekering, ik heb een rampenrekening waar elke maand standaard een bedrag op gestort wordt. Ik hou het liever in eigen beheer.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: Help dierenverzekering

Bericht door zoetje »

Hallo;
Ik wist niet dat er een dierenverzekering bestond. Heb daar nog nooit van gehoord. Ja, ik woon wel in België hé?! Overlaatst liet een dierenarts hier een petitie tekenen om zo'n verzekering tot stand te brengen! Ik ben daar zeker voorstander van!! Zo zouden er misschien minder mensen hun dieren afstaan bij hoge kosten bij de dierenarts! Heb zelf al erg veel kosten gehad aan Zazoe maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar aan haar lot over te laten!!
groetjes
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Peet »

Heb dinsdag voor het eerst gebruik gemaakt van de verzekering.
Fototje van Indy haar rug laten maken. Da stuurt gelijk die rekening door, best handig.
Komt dan natuurlijk wel de rekening van de eenmalige bijdrage van 35 euro. Maar dat vind ik dan wel acceptabel, heb ik geen 2 foto's voor, plus consult.

(ruggewervel en de heupen zo op het eerste gezicht, zagen er trouwens super netjes uit... dus ze heeft gewoon een spier/band/pees verrekt)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Help dierenverzekering

Bericht door BillyJean »

Hoi Peet
mijn Da gaat ook de rekeningen direct declareren bij Petplan, inderdaad, 1x per jaar de eigen bijdrage is heel goed te doen. Ik weet dat sparen niet mijn sterktste kant is, dus ik vind de verzekering een heel goed idee
Want kosten kunnen opeens torenhoog worden. Dat heb ik wel ervaren
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Peet »

Haha, nee, sparen is ook niet onze sterkste kant.
En ja, dat ze torenhoog kunnen worden weet ik jammergenoeg ook alles van.
De dierenarts zwaait niet voor niets altijd zo liefjes naar ons, haha.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Help dierenverzekering

Bericht door flower1980 »

Ik heb er nu voor gekozen ipv een verzekering afsluiten een spaarrekening te openen en daar een vast bedrag op over te maken iedere maand. Op die manier krijg ik zelf de rente ipv de verzekeringsmaatschappij.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Help dierenverzekering

Bericht door Cindy1969 »

Dacht er ook altijd zo over, zelf sparen, mochten de katten niet ziek worden, is het tenminste geen weggegooid geld, de premie.

Tot vorig jaar Misty ziek werd, en de EUR 1000,= die ik tot dan toe had gespaard (spaar EUR 50,= per maand, nog steeds overigens, ook al heb ik nu verzekering) binnen 2 maanden weg was...
Heb Misty en Villo sinds eind vorig jaar verzekerd bij Proteq, en ook netjes de aandoening van Misty vermeld (Gingivitis stomatitis, chronisch)

Ben daar nu erg blij mee, want gister bleek Misty blaasontsteking te hebben, de rekening was EUR 95,=, die gaat naar Proteq, en ik krijg binnenkort een acceptgiro voor 19 % eigen bijdrage. Da's een stuk minder dan de EUR 95,= ;-)

Ik krijg zelfs de Prednison vergoed die Misty gebruikt voor haar aandoening. (waarschijnlijk omdat Prednison niet specifiek voor dat probleem is, maar voor meerdere aandoeningen)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Help dierenverzekering

Bericht door BillyJean »

gisteravond zat ik naar SBS te kijken, naar een mw die met een zieke kat binnenkwam. Er moest een echo gemaakt worden, een maagdarm-onderzoek, een bloedtest, ik hoorde de kassa al volop rinkelen en op zo'n moment ben ik blij met mijn verzekering
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie