Dilemma

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Dilemma

Bericht door BillyJean »

Wat geweldig van deze dierenarts, en jij mag het dan niet onbaatzuchtig vinden, omdat er kosten in rekening zijn gebracht.... .
Een DA moet ook zijn praktijk draaien, personeel betalen en investeren in goede apperatuur om zo de beste zorg te leveren.

De kat is voor zijn leven voorzien van gratis zorg, je broer heeft een zorg minder, weinig om je zorgen over te maken
Ik zou deze DA alle lof toezwaaien en daar zeker cliënt blijven

succes met de poes, ik hoop dat ze nog lang op de boerderij mag leven
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dilemma

Bericht door nellebel »

snap ook dat de Da kosten in rekening bracht. De kat is behandeld en uiteindelijk hebben jullie de kat teruggehaald. Als je de kat daar had gelaten en de Da had een andere opvang uitgezocht, had je denk ik ook geen rekening gehad. Je kunt niet verwachten dat de Da die rekening betaald en dan de kat ook weer terug geeft. ik zou heel blij zijn met deze DA. ik snap echt wel dat de kosten soms uit de pan rijzen. zoals ik al eerder schreef hebben wij flinke kosten gehad afgelopen jaar. Mijn man zit nu ook zonder werk. Geukkig heeft hij weer een baan waar hij binnenkort kan starten. Maar als i kde rekeningen niet meer zou kunnen betalen en mijn DA bied me dit aan, zou ik hem op mijn blote knieen danken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Dilemma

Bericht door Cari »

Hier word ik zo kwaad om :evil: !
Een dier maandenlang onbehandeld ziek rond laten lopen en dan uiteindelijk voor euthanasie gaan, omdat het te lastig wordt...
Gelukkig tref je een dierenarts die echt hart heeft voor dieren en die wil de kat redden en de zorg overnemen. GEWELDIG MENS :thup: ! Je broer heeft geen geld, maar de familie blijkbaar wel als er paarden in het spel zijn. Maar jullie doen niks, behalve de dierenarts aanvallen die wel iets doet.
Je moest je diep, diep schamen :boeh: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Dilemma

Bericht door Ilone »

Ik vind het helemaal niet "makkelijk gezegd".
Ik heb nu een soortgelijke situatie, met mijn tante.
Een van haar katten heeft me gisteren 160 euro gekost, en dat heb ik er voor over, omdat de kat te redden is. Nu komen er nog 2 castraties aan, die we met de familie onderling gaan betalen.
Omdat mijn tante dit niet kan.

Tuurlijk is het voor je broer kl*te dat hij nu in een situatie is beland waardoor hij de verzorging niet kan betalen. Maar heeft hij echt niets kunnen sparen? Of eerder na kunnen denken over een verzekering?
Ik ben misschien gestoord, want ben nog in staat om een lening af te sluiten om mn katten te kunnen verzorgen....Maar een beestje maanden lang ziek rond laten lopen en eht daarna in willen laten slapen omdat er geen geld is..gaat er bij mij niet in. Hadden jullie onderling geen regeling kunnen treffen met je broer? Jullie betalen en hij afbetalen zeg maar? Jullie hadden het beestje anders ook naar het asiel kunnen brengen. Ben je minder geld kwijt dan nu voor consult en euthanasie, en daar wordt tenminste gezorgd voor het beestje én krijgt hij kans op nog een fijn leventje bij iemand anders.

Ik klink misschien hard, en ik kan uiteraard niet in jullie situatie en portemonnee kijken, maar ik zou zeggen....genoeg oplossingen hierboven, niet?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Dilemma

Bericht door BillyJean »

Hoi Ilone
wat jij doet voor je tante , is geweldig, echt waar.....ik vind dat super.
Ik heb gister een verzekering afgesloten, weet nu hoe snel de kosten op kunnen lopen bij de DA
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Dilemma

Bericht door Ilone »

Dank je.
Ik heb ook geen verzekering hoor, maar ga er binnenkort wel eentje afsluiten voor Muka.
Waarom weet ik niet, maar ik heb een voorgevoel dat ik die bij haar nog wel eens nodig zal hebben..
(niet te hopen natuurlijk).
Verzekering voor 3 katten wordt wel ineens erg veel ;) maar sparen werkt ook.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Dilemma

Bericht door BillyJean »

sparen is ook een optie, maar ik zag bij Bientje dat je zomaar in 1 week 400 euro kan pinnen, en dat is wel heel veel geld ineens. Er is wel een wachttijd bij een verzekering. Ik hoop dat ik het weinig nodig zal hebben, maar het voelt veiliger
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
minimow
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 nov 2010 22:28
Locatie: in het nieuwe land

Re: Dilemma

Bericht door minimow »

De situatie is opgelost, de kat is nu opgehaald en gaat zodra het warmer weer wordt naar de paardenstal verhuizen. Hoewel ze niet meer doodziek is, is ze nog erg dunnetjes en lijkt ze niet helemaal lekker. We wachten het nu gewoon af, als het erger wordt gaan we terug naar de DA, die belooft heeft haar gratis te behandelen of alsnog in te slapen als het te erg wordt.

Ik wil nog wel even feedback geven op sommige reacties hier.

Allereerst, boeh-geroep vind ik erg kinderachtig en er wordt heel gemakkelijk over de financiën gepraat. Dat er paarden in de familie gehouden worden, heb ik niets meer mee te maken en mijn broer zeker niet (en is zeker niet op een luxe manege). Misschien denk ik er anders over, maar paarden breng je weg als ze oud en ziek zijn, en je de kosten niet op je wilt nemen en zeker wilt zijn dat er niet gesleept wordt met het dier. google maar eens hoeveel oude, kapotte 'gezelschapspaarden' alsnog verhandelt worden. Een kat is misschien wat anders, maar het principe vind ik hetzelfde. Je wilt zeker weten wat er gebeurt en ik blijf erbij, dat je als eigenaar van een dier op die manier je verantwoordelijkheid neemt.
Hoewel mijn broer echt bijzonder slecht gecommuniceerd had hierover, had hij het eerder vertelt, dan hadden wij ook wel wat geregeld hoor, maar nu kwamen wij er te laat achter. een combinatie van misplaatste trots en zelf ook niet goed weten wat te doen (er spelen wel meer problemen met hem dan alleen de financiën). De dierenarts had nog even contact op moeten nemen erover, en de uitslagen van de onderzoeken kunnen communiceren, dat is allemaal niet gebeurd. Ook hebben ze het niet gehad over een betaalregeling oid, dat zou toch de eerste optie kunnen zijn?

Ik schaam mij nergens voor, ik trok enkel de handelswijze van deze dierenarts in twijfel omdat ze ons helemaal niet op de hoogte hielden wat er gebeurde met de kat en toch een dikke rekening (100+) presenteerden. Maar goed, het is nu opgelost en de kat leeft hopelijk nog een tijdje bij mijn zus.

Ik vrees toch dat de poes niet zo gezond is als de dierenarts dacht, daarnaast heb ik meerdere redenen aan de deskundigheid te twijfelen en ben ik erachter gekomen na een peperdure hartecho dat het zogenaamde hartruisje dat gehoord werd bij Mini totaal niet te horen was bij een andere dierenarts, nog geen 2 weken later. Goed, ik ben er blij om, maar het was een enorme kostenpost plus de reden dat ze allemaal clausules met uitsluitingen (voor het leven!) bij de verzekering kreeg.

Al met al, een hoop gedoe! Nu maar hopen dat de poes aansterkt en de dierenarts echt gelijk had.
mama van zorgenkitten Mini Mow
Plaats reactie