Is dit de normale werkwijze?

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
DJJOO
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2011 19:25

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door DJJOO »

Gelukkig gaat het nu wel iets beter met de poezen. Ze lopen af en toe en dan slapen ze weer even. Vind het alleen wel vervelend om ze straks alleen te laten als we gaan slapen. Hoop gewoon dat er dan niets verkeerd gaat. Hoe doen jullie dat?

En zou ik ze nog iets te eten moeten geven? Misschien brokjes of een lepel natvoer?
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door Aziraphale »

Wij hebben toen beneden geslapen maar wij zijn erg bezorgde poezenouders haha.
We hebben onze hoekbank tegen elkaar geschoven, de katjes lagen lekker bij ons 's nachts en zo konden ze niet van de trap afvallen etc.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou voor het slapengaan eens kijken of ze een lepeltje natvoer willen eten. Als je dat ziet zitten kan je 's nachts ook nog een paar keer opstaan om ze eten te geven.

Ik zou zeker het water weghalen, zodat dat geen gevaar oplevert. Dat is ook de reden waarom ik natvoer zou geven, dan hebben ze het water niet echt nodig, bij brokken wel. Het is maar voor 1 nacht he!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door castratenkoor »

Rara dierenarts. Ik zou ook voortaan naar een ander gaan. Bij de mijne moeten katten goed wakker zijn voor je ze meekrijgt, zelf kop optillen en overeind komen.
Katten die nog onder zeil zijn meegeven is riskant. je weet dan nog heel niet of ze goed bijkomen.
Ik hoop dat het goed is gegaan vannacht en dat ze nu beide weer goed wakker zijn. met eten zou ik vandaag steeds hele kleine beetjes aandieden theelepeltje vol.

Slechte dierenartsen kunnen helaas wel blijven bestaan, mijn dochter is afgestudeerd dierenartsassistente en heeft bij een vreselijke dierenarts gezeten. Er sneuvelden onnodig en door fouten en slordigheid regelmatig dieren. En dan werd er een smoes verteld en moest de eigenaar nog betalen ook. Mijn dochter werkt nu bij de Hema als kassière. Zonde van haar carrière maar ze kon niet leven met dat werk.
Als voorbeeld, er werd een keer een hamster geopereerd, daarna te dicht onder de warmtelamp gelegd. hamster geroosterd.
Werd er glashard tegen de eigenaar gezegd dat het dier de narcose niet overleefd had.

Beterschap met de poesjes.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door Adriana »

enge verhalen dinie, brrr....

denk dat ze erg laat in de tijd geopereerd zijn met vloeistofnarcose.. die wordt per gewicht berekend en soms pakt dat wat royaal uit ..
dan blijven ze veel meer last hebben en komen veel trager bij..
je dierenarts had in ieder geval moeten uitleggen dat je ze een beetje opgesloten moet houden omdat ze te wankel op de pootjes staan en ergens af kunnen vallen.
eten de komende 24 uur zal er ook niet zo bij zijn, want ze zijn beroerd van de ingreep en de narcose. en hebben wellicht ook pijn..
ja, helemaal eens... tijd voor een andere dierenarts...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door nellebel »

god zij dank is het goed afgelopen, maar zou toch een andere DA zoeken. Alleen al omdat je er zelf al geen goed gevoel bij had. ook in de toekomst moet je wel je Da kunnen vertrouwen en als je nu al geen goed gevoel hebt. en trouwens ook gevaarlijk ljikt me, om slapende poezen mee te geven. bij ons moesten ze ook eerst wakker zijn. ik wilde ons katerje eerder halen, ik dacht bij mij verder goed wakker worden, maar zelfs dat mocht niet. ze wilden hem eerst zelf goed in de gaten houden, daarna pas naar huis. 9:00 uur gebracht, 15:00 uur gehaald. maar ze belden wel om 13:00 uur om te melden dat de operatie goed was gegaan. Hij heeft dus nog 2 uur daar gelegen om goed bij te komen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door castratenkoor »

Ik vind het op zijn zachtst gezegd niet erg zorgzaam een kat al mee te geven die nog volledig van de wereld is. Ik heb in Leusden een dierenarts gehad, vreselijk. Kreeg daar ook een gecastreerde kater mee, die is 24 uur volledig van de wereld geweest. vast een overdosis gehad.......hij heeft het wel gered gelukkig.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
DJJOO
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2011 19:25

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door DJJOO »

Vandaag moest ik gewoon werken en is mijn vriend thuis gebleven bij de poezen. Ze slapen eigelijk heel de dag en lijken zelfs een beetje boos.. Beau - de poes die ook pas laat wakker werd - lijkt een beetje een opgezwollen kopje te hebben en heeft dr ene oog bijna helemaal dicht zitten. Ze heeft ook nog niets gegeten, terwijl de andere - Puck - een paar hapjes natvoer op heeft.

Ik weet in ieder geval dat ik nooooit meer naar deze DA ga! Wat een misverstand! Maandag wil ik toch wel contact opnemen met deze DA.
DJJOO
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2011 19:25

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door DJJOO »

Het is toch eigenlijk onbegrijpbaar dat het er zo aan toe gaat in sommige dierenpraktijken. Zeker als ik meer verhalen van jullie lees, word ik boos! Hebben ze dan niet door wat ze onze diertjes aandoen?! Een baasje stelt de zorg van zijn dier voorop, dat zou de DA toch ook moeten doen!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door Adriana »

lees even in onderstaande topics over de twee verschillende narcose-vormen
dan weet je als je maandag je dierenarts belt, van de hoed en de rand..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... se#p406324
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... se#p449970
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door nellebel »

hoe is het nu met de katten .zij nze nu wel goed bijgekomen en hersteld? Schrik er ook wel van als ik hoor dat ze er ook nog zo lang last van hebben. als je merkt dat ze een dag erna nog slaperig zijn en een gezwollen koppie en dicht oogje dat is toch niet zoals het hoort lijkt me. Die van mij waren een dag later weer volop wakkeer hoor. Misschien nog wat last van het wondje dat kan, maar slaperig mag toch niet meer.
Mag ik vragen waarom je wacht tot maandag om je Da te bellen? of heb ik dan iets gemist?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie