Is dit de normale werkwijze?

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
DJJOO
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2011 19:25

Is dit de normale werkwijze?

Bericht door DJJOO »

Vandaag hebben wij onze twee poezen van 3 jaar laten steriliseren. Ik moest de poezen om 2 uur bij de dierenarts brengen. Daar aangekomen mocht ik ze afgeven en werd er verteld dat ik de poezen om 5 uur weer op mocht halen. Ze zouden niet bellen, ik kon gewoon om 5 uur komen.

Er zijn daarna 3 uurtjes voorbij gegaan, waarna ik om 5 uur bij de dierenpraktijk was. En daar werden de reiskoffertjes met de poezen gehaald, klaar om mee naar huis te gaan. Alleen werd me wel verteld dat de poezen nog lagen te slapen... Nu vraag ik me af of dit normaal is? Mag een dierenpraktijk poezen na sterilisatie wel meegeven als ze nog niet ontwaakt zijn?

Intussen zijn we zo'n 2,5 uur verder. De ene poes is wakker en probeert wat stapjes te zetten. De andere is nog steeds niet wakker. Ligt wel met dr ogen open, maar reageert niet. Ze heeft één keer gegaapt, maar verder niets....
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door Aziraphale »

Oh.. Wat naar.
Bij mij ging dat inderdaad heel anders. Wij brachten de kater en poes om 9.00 's ochtends en konden ze om 14.00 ophalen (mits ze wakker waren). Ze zouden ons alleen bellen als er iets was.
De poes had er duidelijk meer last van dan de kater, best ingrijpend natuurlijk.

Lijkt me eng om te zien dat ze niet reageert etc. Heb verder geen wijze woorden... Is het door je eigen dierenarts gedaan? Kun je ze bellen? Balen dat het vrijdagavond is nu.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Caitlin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:28
Locatie: Ede

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door Caitlin »

Dat is vreemd.. Wij hebben Sara om 9u 's ochtends gebracht en mochten om 13.00u bellen. Als ze ontwaakt was, dan mochten we haar ophalen.

Lijkt me dus inderdaad wel heel erg snel. Ook op internet kan ik alleen maar vinden dat het het meest verantwoordelijk en gebruikelijk is om dat kat/poes pas mee te nemen nadat ze voldoende ontwaakt zijn..?

Ben geen kenner, maar dit lijkt me dus niet goed/gebruikelijk.
Kattengroetjes van de dames in de Dop Si-pi (11jr) en Sara (7mnd)!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, dat klinkt inderdaad niet goed! Ik zou me een andere DA zoeken. Het is niet erg oplettend en verzorgd om de poezen zomaar zonder verdere uitleg mee te geven.

Knijp je haar ogen regelmatig dicht? Want anders gaan die uitdrogen en dat kan heel gevaarlijk worden!!

Ik weet dat het al wat laat is, maar ik zou een andere DA bellen. Om te vragen wat je moet doen. Als ze niet bereikbaar zijn, krijg je een nummer voor de wachtdienst en kan je daar naar bellen.
Ik zou maar zeker willen spelen, en als er echt iets mis is, betaal je misschien wel nog een extra DA. Maar dan zou ik je geld bij de eerste DA gaan terugvragen! Dit kan toch helemaal niet, en als er echt iets mis is (en een andere DA kan dat bevestigen), dan hebben ze een capitale fout gemaakt en moeten ze hun verantwoordelijkheid maar nemen.

Ik hoop van harte dat ze gewoon snel wakker wordt en dat er niets aan de hand is. Maar ik heb er geen goed gevoel bij... :???:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Caitlin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:28
Locatie: Ede

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door Caitlin »

Het feit dat ze nu nog liggen te slapen / amper wakker zijn is inderdaad niet goed. Elke DA heeft toch ook een alarm nr in geval van spoed? Weet niet of dat nodig is, of ben ik nu ook te voorbarig?
Kattengroetjes van de dames in de Dop Si-pi (11jr) en Sara (7mnd)!
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door Aziraphale »

Ik zou ook bellen, hoor.
Hebben ze geen 'instructies' gegeven bij het ophalen?
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door pearlsofpassion »

Mijn poezen waren na 5 uur ook al wakker hoor. Nog niet helemaal stevig op de pootjes, maar wel wakken en liepen al voorzichtig rond.
Vooral die ogen open vind ik vreselijk eng!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
DJJOO
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2011 19:25

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door DJJOO »

Voor de sterilisatie heb ik nog wel een verhaal van een kennis gehoord over de verkeerde verdoving bij dezelfde DA. Ik was wel even bang ofdat het wel goed zou gaan, maar een DA kan toch niet bestaan als ze steeds fouten maken? Dus we hebben ze toch laten helpen bij deze DA. Achteraf had ik dat nooit moeten doen, maar we zijn verhuisd en dus nieuw bij deze DA.

De DA zei toen ik ze op kwam halen dat de operatie goed was gegaan en had het verder alleen over geen eten 's avonds.. Mijn gevoel was gewoon dubbel toen ik in de auto zat met de poesjes op weg naar huis.

Ik ga nu het nummer opzoeken en dan toch even naar de DA bellen!
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door Aziraphale »

Geen eten? Mijn kater en poes mochten wel eten, maar eerst kleine beetjes.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Caitlin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:28
Locatie: Ede

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door Caitlin »

Bellen ja!

Zijn er nog andere dierenartsen in je woonplaats/omgeving? Zou in ieder geval niet teruggaan naar deze, voordat je in ieder geval bij een andere kan controleren of het allemaal wel goed met ze gaat. Daarna gewoon terug en confronteren!
Kattengroetjes van de dames in de Dop Si-pi (11jr) en Sara (7mnd)!
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door Peet »

Vind het ook maar héél raar! Ben het ook helemaal niet gewend bij mijn da. Krijg je echt niet zomaar je dier mee als hun het nog niet vertrouwen.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door pearlsofpassion »

Dat is wel heel gemakkelijk: zeggen geen eten te geven.
Maar niet het beste voor het dier, of toch niet altijd.

Als ze graag zouden willen, kan je wel wat blikvoer geven, maar elke 2 uur een lepel of zo. Traag opbouwen, om zeker te zijn dat het erin blijft. En opletten dat ze niet in hun drinkbakje terug in slaap vallen, want dan kunnen ze natuurlijk verdrinken.
De meeste dierenartsen geven katten pas mee als ze volledig wakker zijn, om deze risico's te vermijden. Dat is ook niet nodig als je zelf erg goed oplet en hen in het oog houdt, maar dan moet je wel weten waar je op moet letten. Dan moet je minstens wat uitleg krijgen, en normaal zouden ze dat niet mogen doen als ze je niet erg goed kennen en weten dat je weet wat je moet doen en ervaring hebt. Zo heb ik ook pas de derde keer dat ik een kat liet opereren, ze nog groggie mee gekregen. De eerste twee keren waren ze al goed wakker en grote honger! :-)

Is de tweede kat nu al wakker? Heeft ze al bewogen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door MarjanR »

Ik ben benieuwd wat de da heeft gezegd die je aan de telefoon had.

Ik zou de poesjes nog even in het mandje houden totdat ze echt beginnen te krabbelen dat ze eruit willen. Dan zijn ze genoeg bij de pinken om te kunnen eten of drinken (maar nog steeds oppassen met drinken, ze mogen niet knikkebollen boven hun bakje.)

Ik vind dit een hele slechte da.
Mijn advies is direct een andere te zoeken.

Sterkte met je meisjes
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
DJJOO
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2011 19:25

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door DJJOO »

Nou, ik had dus net eerst mijn moeder gebeld, waarna zij even langs kwam. De woonkamerdeur ging open en opeens springt de tweede poes, Beau, wakker.. En meteen fanatiek aan het krabbelen en waggelen.

Ik heb de DA dus niet meer gebeld, maar zit me nu wel te bedenken ofdat ik de DA op de hoogte zou moeten stellen, in de vorm van wellicht een klacht. Het is geen goede zorg dus zij leveren... Ik maakte me doodongerust om mijn poesjes
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Is dit de normale werkwijze?

Bericht door BillyJean »

Natuurlijk maakte je je zorgen, aan de reacties te lezen gaat het bij de meeste Da's toch anders en dat is maar gelukkig
Ik denk dat je het zeker kenbaar moet maken bij je DA, want je geeft je katten vol vertrouwen af en rekent op de beste zorg. Als niemand ze vertelt, hoeveel zorgen ze thuis hebben gehad om de poezen, dan zullen ze er ook niets van leren.
Als je dit duidelijk kunt maken, kunnen ze er lering uit trekken en het in de toekomst beter doen
en kijk ondertussen maar naar een ander adresje...
ik hoop dat alles goed gaat met de poezen!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie