Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door pearlsofpassion »

Ik wil hier alleen even mij medeleven betuigen.

Hier wordt ik dus echt kwaad van! Dit is gewoon nalatigheid! Ik zou er zeker alles aan doen opdat die man geen andere dieren meer om zeep kan helpen. Ik bedoel dus, zoveel mogelijk je verhaal doen, maar binnen de grenzen van de legaliteit blijven natuurlijk...

Veel sterkte!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
swiffer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:38

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door swiffer »

]-marjolein-[ schreef:Wat verschrikkelijk zeg. Heel veel sterkte. En geniet, ondanks dat je Nellie nooit zal vergeten, van de kleine.
Verder sluit ik me bij Adriana aan. Als ze een algemeen bloedonderzoek doen zijn er meer waarden dan alleen nierwaarden, eigenlijk bijna alle belangrijke waarden waar je meestal als eerste naar gaat kijken. En het is heel raar dat ze daar niet naar gekeken hebben.
Dit soort dierenartsen zou een verbod op hun beroep uitoefenen moeten krijgen...
wat een vreselijk verhaal, wij hebben ook iets dergelijks meegemaakt, gelukkig net op tijd een goede dierenarts gevonden, ze bestaan wel, maar dierenartsen met een hart voor dieren zijn moeilijker te vinden dat dierenartsen met een hart voor hun bankrekening. Ze houden geen rekening met het leed van de baasjes en in de eerste plaats wat ze het beestje aandoen. Veel sterkte groetjes van swiffer en onze 11 pluizebollen
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door Anne »

Wat erg :-(
Ik weet niet zo goed wat te zeggen.
Ik wil je heel veel sterkte wensen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door jojo »

Wat een naar verhaal, wat rot voor Nellie en jou dat jullie dit mee hebben moeten maken. De DA die dit op zijn geweten heeft daar heb ik alleen maar woorden voor die niet in het woordenboek voorkomen. Laat die vent ajb vakkenvuller bij de plaatselijke supermarkt gaan worden, dat lijkt me een stuk veiliger.
Veel sterkte met het verliezen van je lieverd.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door Adriana »

even voor alle zuiverheid,
dierenarts 1 heeft nogal zitten klungelen met slecht/geen goed bloedonderzoek/ verkeerde diagnoses/onvoldoende vervolgonderzoek en heeft verkeerde en schadelijke medicatie gegeven. en er heeft heel erg veel tijd gezeten voordat second opinion is gevraagd of in dit geval doorverwijzing door assistente, dat zou ik als ik bijna een jaar lang zo aan het tobben was, al veel heel veel eerder gevraagd hebben..
om nu regelrecht te stellen wat hier met betrekking tot het inslapen/overlijden wordt gesteld, gaat (vind ik eerlijk gezegd) wat ver.
de diagnose van de Wagenrenk (neem ik aan) was duidelijk, 'bloedkanker en een maagtumor' en slechte vooruitzichten.
alleen de laatste levensperiode is behoorlijk verpest door de slechte behandeling van dierenarts 1, was in een veel eerder stadium de juiste diagnose gesteld, dan was het met dat soort kanker ook een moeilijke en dure tijd geworden... met constant het dilemma van behandelen/evt chemokuur/wel-niet aanslaan en alsnog inslapen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door pearlsofpassion »

Is het zeker dat die maagtumor niet ontstaan is door al die verkeerde medicatie? Ik kan het verhaal niet helemaal volgen, maar ik dacht dat op een bepaald moment toch...
Ale bon, er was duidelijk iets mis met haar, maar is geweten wat er in eerste instantie eigenlijk mis was? Niet uiteindelijk, maar helemaal in het begin?
Met al dat geknoei met schildklier en nieren en zo waar eigenlijk niets mis mee was...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door Adriana »

nee, je krijgt lijkt me geen maagtumor van schildkliermedicijnen en nierdieet geeft dat effect ook niet. een kat die geen nierfalen heeft en nierdieet eet, krijgt veel minder eiwit binnen en op zich geeft dat niet van dit soort ernstige gevolgen.
k neem aan dat de kat bij het eerste bezoek aan de dierenarts, toen ze eigenlijk al behoorlijk was afgevallen, beide kwalen al onder de leden had. en voor beide kwalen zijn de vooruitzichten slecht.
neemt niet weg dat ik heel goed kan invoelen hoeveel verdriet een baasje van deze gang van zaken heeft: dat je liefste katzel nog zo heeft moeten lijden door dit geklungel, gatver..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door nellebel »

DE wagenrenk was het inderdaad. De internist erwacht dat ze inderdaad iets verkeerds heeft gegeten. DAt dit een ontsteking heeft veroorzaakt en dat die ene tumor is gevormd doordat het niet is behandeld. Bloedkanker hoef je niet dood aan te gaan, is bij mensen ook niet. Alleen moeten de bloedplaatjes worden gecontroleerd.
Ik weet ook niet of ze dit had overleefd toen, maar het ergste is dat ik vooral kwaad ben op mezelf dat ik niet eerder heb doorgezet met verder onderzoek. Als ik had geweten dat ze ernstig ziek was, had ik zelf de beslissing kunnen nemen en haar veel lijden kunnen besparen.
Ik snap ook niet dat ik niet eerder verder ben gegaan als ik erover nadenk, maar ik ben zovaak bij die dierenarts geweest, en hij wist me toch steeds te overtuigen dat hij kundig was. (dat hij geen algemeen onderzoek deed wist ik ook niet, hij gaf alleen de uitslag, alles is goed alleen nieren niet) hij blijkt dus helemaal niet meer gecontroleerd te hebben. Ik ben regelmatig boos geweest op poezewoes omdat ze weer had zitten braken en ik noemde haar een aandachttrekker en een verwend nest (ondanks dat ze terwijl ik dat zei toch een dikke knuffel gaf, omdat ik nooit lang boos kon blijven op die mooie grote ogen). Maar ze was geen aanstelster, ze was ziek. ik had haar nog meer geknuffeld en zeker meer lijden bespaard als nu het geval is. Ik weet in ieder geval heel zeker dat mijn nieuwe katje nooit meer medicijnen zal gebruiken totdat is aangetoond dat ze echt iets mankeerd. En bij twijfel wil ik doorverwezen worden. Maar ja, heb ik mijn lieverd nu niet mee terug.
Ik voel me schuldig wat ik mijn schatje al die tijd heb laten doormaken.
Wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
swiffer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:38

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door swiffer »

Nelleke,
Ik heb je verhaal vol afgrijzen gelezen, Wij zijn een maand geleden ook ten prooi gevallen van een incompetente
dierenarts. 1 poes was ziek, direct een paniekreactie: het kan fip zijn... Na veel bl oedafnames en een ziekenhuisopname
kregen we nog een ziekere kat terug. Ze konden dan de titter waarden niet bepalen, want ze hadden geen bloed meer.(ze hebben 4 keer bloed afgenomen. We hebeen onze poes uit het ziekenhuis gehaald en zijn dat toevallig bij een andere dierenarts terechtgekomen. Aan de bloedresultaten was fip niet erg waarschijnlijk, alle waarden wezen niet in de richting van een doodzieke kat. Na een grondig onderzoek en gessprek bleek dat toulouse een ernstige maag darm infectie had en daarbij og een ziekenhuisbacterie erbovenop. Na veel medicijnen en geduld is hij er weer bovenop. En wij gingen door de paniekreactie van de dierenartsen hem laten inslapen, god zij dank dat wij nogal kritische zielen zijn.
Van jou poes is het nog veel erger, jou poes was zieker dan gedacht, maar zo zie je , er wordt heel veel leed aangedaan aan de baasjes, en niet te vergeten aan de dieren. Hopelijk maak je goed met je ieuwe aanwinst, en ik wens dat je ook een dierenarts zal vinden die het doet voor de dieren, en niet voor de euro's.

Heel veel sterkte en eindeloos veel gelukkige poezemomenten, swiffer en de 11 pluizebollen
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door Adriana »

nellebel schreef:Ik voel me schuldig wat ik mijn schatje al die tijd heb laten doormaken. Wen
voel je asjeblieft niet schuldig, uiteindelijk heb je gedaan wat je kon en je hebt je dierenarts vertrouwd. als er iemand zich schuldig zou moeten voelen dan is dat die dierenarts.. nee, je hebt daar je pluizebol niet mee terug.. maar bent in deze tak van sport wèl veel wijzer geworden en zo vergaat het heel veel van ons.. ook hier was het kantje boord en hebben we Mo met infuus en al bij een dierenarts weggehaald..
wat wij er op het Kattenforum van kunnen leren is dat je noooit te lang moet gaan zitten afwachten en het aankijken.. allereerst en altijd goed bloedonderzoek moet laten doen en als een dierenarts dat niet doet of kan of daar een narcose voor nodig heeft.. dan opstappen en andere dierenarts zoeken! vraag altijd alle gegevens en een overzicht van de waardes, je betaalt daar tenslotte voor dus die gegevens zijn ook van het baasje. en vaak schrijven we in topics ook: doe een second opinion en wacht niet te lang tot en met klinkt niet goed...
dierenartsen met wazige diagnoses kun je ook wantrouwen tenzij het goed wordt uitgelegd en toegelicht, want soms kan het erg lastig zijn. maar dan moet de betr dierenarts doorverwijzen of zelf breed verder zoeken..
we zien geweldige dierenartsen met grote betrokkenheid en hart voor dieren langskomen en minkukels.. die je vertrouwen niet waard zijn. en dan proberen we de personeeltjes mondig te krijgen en goed te informeren zodat ze zelf goed kunnen gaan meedenken en desnoods op de barricade kunnen.. niet omdat we tegen dierenartsen zijn maar we zijn vóór het welzijn van dieren!
het is jammer dat je ons niet eerder gevonden hebt, maar je verhaal zet ongetwijfeld heel veel personeeltjes aan het denken, dus het is niet voor niks geweest..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door nellebel »

HOi
Even een laatste update.
Ik had de DA een boze brief geschreven nav van een rouwkaartje dat ik van hun kreeg. Ik heb de assistentes bedankt en ook de andere DA, maar erin gemeld dat ik zo boos ben op 1 DA, en de reden ervan erbij gezet. Ik had erin vermeld dat ik dit doe om het voor mezelf af te sluiten, ik wil niet boos zijn, maar het verdriet om mijn schatje gaan verwerken.
Nou zat ik vrijdag op een dringend tel te wachten, dus ik neem enthousiast aan toen de tel ging. Was het de betreffende DA.
Hij wil toch een gesprek, al is het maar om zijn excuses aan te bieden. Ik was helemaal overdonderd. Klapte dicht en heb alleen gezegd dat dat nu te vroeg is. Hij belt over 2 weken terug. Zit zo in 2strijd wat ik moet doen.
wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door Ilone »

Je moet doen wat je gevoel zegt.
Als jij vindt dat het nog te vroeg is, of dat je helemaal geen gesprek wilt, dan is dat jouw goed recht.
Maar misschien wil je, als je het even laat bezinken, wel een gesprek met die DA, om te horen wat hij heeft te zeggen. Misschien helpt het je om het af te sluiten.

Mijn advies, laat het even rusten, je hebt nog 2 weken de tijd om te bedenken wat je wilt doen.
En dan zeg ik weer, doe wat je gevoel je ingeeft ;)
Succes!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door castratenkoor »

Kan me voorstellen dat je dichtsloeg. Ik zou ook adviseren even 2 weken te wachten. En als je het gesprek aangaat, zet alles op papier wat je dwars zit en wat je wilt vragen. Zodat je dan houvast hebt als je je niet goed kunt uiten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door MarjanR »

Ja, jemig.
Ik moet ook nog steeds m'n brief opsturen.
Ga ik van de week echt doen, naar de da die zonder pardon ook bijna mijn kat.... grr.. ik houd even op.

Jeetje wat zou ik doen als hij me zou terugbellen.
Ik ben voornamelijk boos, niet verdrietig.
En dat zit er bij jou natuurlijk wel stevig in.

Ik vind het overigens wel goed dat de arts jou gebeld heeft.
Hij neemt je dus duidelijk wel serieus en wil denk ik ook leren van de fouten die hij gemaakt heeft.
Wat je trouwens zou kunnen doen is erheen gaan met iemand erbij.
En inderdaad schrijf het op dan kun je alle punten bespreken die je wilt bespreken.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Fout van dierenarts kost mijn schattebout haar leven

Bericht door Adriana »

ja, ik zou met twee gaan maar dat de arts vantevoren wel even zeggen en ook waarom want het kan verkeerd worden uitgelegd. overigens wel dapper dat hij je belt....
voor je acceptatie en rouwproces zal het erg goed zijn als je gaat, deze arts kan je met zijn gegevens ook uitleggen hoe de gezondheidstoestand was en missch krijg je nog meer zinnige informatie om dingen beter te begrijpen.
kan me voorstellen dat je er tegen aanhikt, diep ademhalen en proberen aan het idee te wennen en er vooral veel over praten en hier er over schrijven helpt denk ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie