Dierverzekeringen

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Uumie »

Als je eenmaal een buffer hebt, valt het inderdaad mee. Maar bij ons was het helaas zo dat James ziek werd voordat we überhaupt een buffer hadden, we hadden toen pas 50 euro opzijgelegd, meer kunnen we ook niet missen. Dus om dat te voorkomen hebben we toch maar een verzekering afgesloten, al zag ik dat eerst ook niet zo zitten. Maar nu ben ik er heel blij om, omdat Morisson niesziekte heeft. Als we die verzekering niet hadden afgesloten, waren we nu alweer een hoop geld kwijt geweest aan hem. Niet dat ik dat niet voor hem overheb, maar dit is gewoon wat makkelijker. Dan hoef ik niet bij mijn ouders aan te kloppen o.i.d.
Ik hoop gewoon dat we, als we afgestudeerd zijn, genoeg verdienen om die verzekeringen op te zeggen. Want inderdaad, als de katten nooit meer ziek worden is dat geld mooi verdwenen.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Cari »

Weet iemand een verzekering die wel 9-jarigen accepteerd?
Een hele goede verzekering is petplan. Als je kat nog 9 jr is, betaal je voor het basispakket € 10,65. Voor 10,11,12 jarige katten betaal je € 11,25. Je betaalt zelf € 35,= per declaratie, maar dat kan je een jaar opsparen, dus je betaalt nooit meer dan € 35,= per jaar eigen risico.

Ik heb zelf goede ervaringen met deze verzekering.
Ik heb op dit moment mijn jongste kat verzekerd (omdat ze bij mij altijd jong een keer een ongeluk lijken te willen hebben ;-) ) De oudste heb ik kort geleden verzekerd op 12-jarige leeftijd. De middelste 3 en de 3 honden zijn niet verzekerd, want dat kan ik simpelweg niet betalen en zij lopen denk ik iets minder risico. Het blijft natuurlijk een gok :epray:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Dierverzekeringen

Bericht door lievelijn »

Boomer schreef:Ik ben geen voorstander van al die verzekeringen. Maar goed hier is het ook geen financieel probleem als ze ziek worden. Kan me wel voorstellen als je financieel moeilijker zit dat je het graag wilt........

Entingen en sterrilisatie vind ik eigenlijk ook niet bij een verzekering horen maar onkosten die je hebt als je een kat aanschaft. Dat moet je gewoon incalculeren.
Verder moet je goed kijken wat er verzekert is. Er zijn veel verzekeringen wat iets maar eenmalig vergoeden ( of half vergoeden) in een kattenleven. ( kleine lettertjes) Daarom ben ik meer voorstander van een spaarrekening.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij doet ;-)
hoewel ik zelf ook niet al te ruim in het geld zit ben ik ook geen voorstander van de huisdieren verzekering... ik ben begonnen voordat ik een kat nam met een bedrag van 300 euro apart te zetten en daarna elke maand braaf 10 euro op die zelfde rekening erbij te doen.. werkt voor mij prima!

en sterilisatie en jaarlijkse inentingen gaan niet uit dat potje inderdaad ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Boomer »

Helaas heeft niet iedereen het voorrecht om geld appart te zetten, daarom is het best begrijpelijk dat mensen voor een verzekering kiezen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Dierverzekeringen

Bericht door lievelijn »

ik heb ook lang gespaard hoor voordat ik die 300 euro bij elkaar had daarvoor! ( + de aanschafkosten natuurlijk geloof dat ik in het totaal zo'n 750 euro gespaard had.. voor de kat, de spullen, enting en sterilisatie) en of je nou een tientje premie betaalt of spaart daar zie ik geen verschil in :edoh:

ik vond dat ik zelf een goede basis moest hebben voordat ik een beestje in huis haalde.. maar dat wil niet zeggen dat ik tegen het feit verzekering ben ;-) vind het een prima concept.. alleen niet voor mij :-P
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Sterilisatie/castratie zitten in het aanvullendepakket, als ze eenmaal gecastreerd enzo zijn, dan kun je die aanvullende verzekering op stop zetten.

Maar ik zit nu in een situatie dat ik echt niet die hele verzekering op stop kan zetten.
Ik ga binnenkort nog een kittentje erbij nemen,maar ik weet nog niet zeker of ik die ook ga verzekeren....misschien alleen de basisverzekering. Want castratie, chip enz, regelt het asiel en kost me €90
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Siris »

Heeft iemand ervaring met dierenverzekering
De Nationale huisdierverzekering? Ik zit zelf bij Proteq Dier en Zorg op zich ook niets mis mee, maar ik lees op de site dat je bij een aanvullende verzekering crematie, vaccinatie mee kan verzekeren, voor niet veel extra.

Alvast bedankt.

Groetjes, Siris
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Ja, ik zit bij de Nationale huisdieren verzekering (voor Flea, voor Sam weet ik nog niet of ik een verzekering afsluit, ik denk dat ik het wel ga doen).
Ik heb alleen een aanvullende verzekering voor castratie en vaccinaties, maar niet voor crematie.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Dierverzekeringen

Bericht door lievelijn »

ik kreeg van de week een offerte van proteq...
(via een andere website helemaal niet om bgevraagd maar dat terzijde..)

voor vlinder betaal ik als ik de standaard verzekering neem voor 1 jaar 11,50 en voor de extra (een omgevalen verzekering erbij die je meteen 5 jaar moet nemen) 12,70.

De aanvullende verzekering is dan nog eens 4,06 en ook die sluit je per 5 jaar af..(kun je dus niet stoppen na sterilisatie en ze vergoeden t maar voor de helft!!!!!) voor aanvullend geldt dan: 1.000 euro in t buitenland gedekt en 125 euro fysio....

daarboven op komt nog 7,5% assurantiebelasting en 3,75 poliskosten...

niet vergoed word: preventieve behandelingen, begrafenis en crematie... de eutanashie dan weer wel :evil:

dure grap hoor... ben ik dus voor Vlinder als ik t goed wil doen 191,23 kwijt... vind ik veel geld... zeker als je dan dus nog 19% van alle behandelingen etc. zelf moet betalen.. kortom ik blijf erbij :grin: ik spaar wel lekker

oh ja er zit ook nog een max aan het uit te keren bedrag: 3.500 per dier.. ik denk dan meteen als t echt goed mis is is dat ook niet voldoende :oops:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Bij Nationale dierenverzekering kan je die aanvullend verzekering wel op stop zetten wanneer je kat gecastreerd/gesteriliseerd is. Alles werd bij mij 80% vergoed.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dierverzekeringen

Bericht door sandy »

lievelijn schreef:ik kreeg van de week een offerte van proteq...
(via een andere website helemaal niet om bgevraagd maar dat terzijde..)

voor vlinder betaal ik als ik de standaard verzekering neem voor 1 jaar 11,50 en voor de extra (een omgevalen verzekering erbij die je meteen 5 jaar moet nemen) 12,70.

De aanvullende verzekering is dan nog eens 4,06 en ook die sluit je per 5 jaar af..(kun je dus niet stoppen na sterilisatie en ze vergoeden t maar voor de helft!!!!!) voor aanvullend geldt dan: 1.000 euro in t buitenland gedekt en 125 euro fysio....

daarboven op komt nog 7,5% assurantiebelasting en 3,75 poliskosten...

niet vergoed word: preventieve behandelingen, begrafenis en crematie... de eutanashie dan weer wel :evil:

dure grap hoor... ben ik dus voor Vlinder als ik t goed wil doen 191,23 kwijt... vind ik veel geld... zeker als je dan dus nog 19% van alle behandelingen etc. zelf moet betalen.. kortom ik blijf erbij :grin: ik spaar wel lekker

oh ja er zit ook nog een max aan het uit te keren bedrag: 3.500 per dier.. ik denk dan meteen als t echt goed mis is is dat ook niet voldoende :oops:
En dat hier 4 keer, eventueel konijnen erbij 6 keer, neuh wij sparen ook wel hoor, blijf erbij dat het pure geldklopperij is.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Dierverzekeringen

Bericht door lievelijn »

ja dat vind ik ook Sandy! zeker als je de voorwaarden nog eens beter bekijkt

vind ik om eerlijk te zijn een beetje vreemde regeling maar goed, dat je kunt stoppen met de etra verzekering als ze geholpen zijn. Ze zullen der wel van uitgaan dat je dat vergeet te stoppen ofzo...

maar goed vindt t ook raar dat je geen korting krijgt als je kat wel gesteriliseerd/castreerd is.. dat scheelt hun toch een aanzienlijk bedrag.. Vlinders sterilisatie was in totaal bijna 200 euro geoof ik...

proteq vergoed trouwens ook geen aandoeningen aan de geslachtsorganen als je maar een 1 jarige verzekering neemt...
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Alles in het leven is geldklopperij, ook je eigen verzekering.......
Maar ja, ik moet m'n kat(ten) wel verzekeren, aangezien ik niet veel geld heb om een potje te kunnen maken voor m'n katten. Als ik genoeg geld had, dan had ik ook geen verzekering.
En ik kan het altijd stopzetten.....dat kan je met je eigen zorg verzekering helaas niet doen, die ben je zelfs verplicht.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Dierverzekeringen

Bericht door lievelijn »

maar bij mensen is ook alles ook balchelijk duur...
even voor idee ene ritje met de ambulance kost al bijna 500 euro
een nachtje ziekenhuis 3000 als je op een standaard afdeling ligt...
denk dat er maar weinig mensen zijn in NL die dat zomaar kunnen missen
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dierverzekeringen

Bericht door sandy »

Ja helaas, anders had ik die acuut opgezegd, volgend jaar gaat het eigen risico schijnbaar zoveel omhoog dat je je mag gaan afvragen waarom je eigenlijk verzekerd ben :roll:
Maar met deze geldklopperij en andere zaken heb je tenminste nog een keus in of het je dat geld wel waard is of niet, mij niet in elk geval.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie