Dierverzekeringen

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Muizenis »

Mijn meiden zijn niet verzekerd. Ook ik zet geld op een spaarrekening. Omdat ze relatief jong zijn heb ik nog niet veel kosten gehad. Eigenlijk alleen de entingen en sterilisatie. Alleen vorig jaar moest Joyke met een abces bij haar wang naar de dierenarts -Sofie heeft waarschijnlijk bij haar een klein wondje, dat is gaan ontsteken, veroorzaakt tijdens een stoeipartijtje . Mijn da rekent standaard maar één consult wanneer verdere behandeling/terugkomen noodzakelijk is! Alle kosten kon ik zonder problemen betalen. De spaarrekening vult zich nu weer gestaag :grin: Over niet al te lange tijd moet ik 'm weer aanspreken omdat dan de kleintjes gesteriliseerd gaan worden. Er staat inmiddels weer genoeg op dus ik kraai er niet naar :edance: In april krijgen ze allevier tegelijkertijd hun prikjes, voor de kleintjes twee maanden vroeger dan zou moeten maar zo bespaar ik weer op een consult! In januari, februari en maart zet ik het dubbele opzij zodat ook dat geen financieel debacle wordt ;) Bovendien... :D : Wanneer je je kat(ten) verzekerd hebt en je betaalt alleen maar premie zonder dat de kat(ten) ooit iets mankeert dan krijg je over het betaalde premiebedrag geen cent rente. Dat gaat naar de verzekeraar! Reken maar eens uit wat mij dat met vier poezels oplevert bij een premie, laten we een simpel bedrag nemen, van € 10,= per kat, per maand... 8-) !!!

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Ach ja dat maakt mij geen ene moer uit dat die verzekering dat geld krijgt zonder dat m'n kat iets mankeerd.
Dat mijn kat verzekerd is geeft mij een veilig gevoel.......je weet maar nooit wat hem kan overkomen.

Ik kan welzelf geld opzij leggen,maar dan gebruik ik het het voor andere dingen..... ik ken mezelf, ik ben niet zo goed in sparen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Camoth »

Nou, ik wilde dus vandaag mijn kat gaan verzekeren; vergeet het maar. Ik kwam niet verder dan het formuliertje invullen op internet, toen kreeg ik al meteen een automatische melding:

"Uw dier wordt niet geaccepteerd, omdat het te oud is" of iets in die geest. Mijn kat is 9 jaar en komt uit het asiel (paar weken geleden opgehaald), dus ik kon niet eerder beginnen met verzekeren :-(

Weet iemand een verzekering die wel 9-jarigen accepteerd? Dit was trouwens bij de Nationale Huisdierenverzekering.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Siris »

Volgens mij bij Dier en Zorg van Proteq kun je je kat verzekeren. Hoe ouder je kat is hoe meer premie je betaalt. Als je kat bij het afsluiten al problemen heeft , worden ze daar voor uitgesloten, soms voor een paar maanden, maar op de site kun je alles lezen.
Ik heb de onfortuinlijke pech gehad met twee kneusjes uit het asiel (zijn hartstikke lief hoor,helaas is er één al overleden) en was blij dat ik ze verzekerd had. Ik heb sinds kort een kitten erbij en meteen verzekerd, alsof ik het wist, weer een kneusje ;-) , ik heb daar een neus voor denk ik :-( Want kleine Iris heeft een middenoorontsteking die maar niet weg gaat. Maandag worden er foto's van haar kopje gemaakt. Kosten zijn +/- €100,= En vergeet de vooraf gaande kosten niet. Maar ik ben zelf nooit op het idee gekomen om een aparte rekening te openen voor je kat(ten) :edoh: Het is een slim idee. Maar ik ben het ook wel eens met Umimeis
Dat mijn kat verzekerd is geeft mij een veilig gevoel.......je weet maar nooit wat hem kan overkomen.
Groetjes, Siris
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Ja, daar komt bij dat ik alleen ben eh? Ik moet in m'n 1tje voor alles opdraaien, heb helaas geen parner met wie ik samen kan sparen voor de kosten. En ik zit op dit moment nog steeds zonder werk (1 of 2 premies kan ik nog wel betalen hihi)Dat zijn ook redenen waarom ik een verzekering heb afgesloten.
Maar een speciaal potje om voor de kosten sparen kan natuurlijk ook hoor, als ik die mogelijkheid had, dan had ik ook daarvoor gekozen.

Ik zit bij de Nationale huisdierenverzekering (onderdeel vd Delta Lloyd geloof ik).
Misschien moet je daar eens proberen voor de mensen die problemen hebben bij Proteq.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Tinkerbeller
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 apr 2009 21:42

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Tinkerbeller »

Heb zowel mijn hond als kat bij Dier en Zorg verzekerd
Als sinds ze klein waren.
Voor beide achteraf een uitkomst
Me hond heeft altijd last van haar oren en daar valt niet aan te doen
Ruler (de kat) is een week of 5 geleden aangereden dus alles heb ik er uit gehaald
*** Liefs Tinker ***
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dierverzekeringen

Bericht door sandy »

Umimeis schreef:Ik heb m'n polis er even bijgehaald........... :-P

Nationale huisdieren verzekering is een onderdeel van Nationaal Spaarfonds - Delta Loyd Groep
Ik betaal per maand €14,57 aan premie
Eigen bijdrage/risico is 20%
En ik heb er wel een aanvullende verzekering bij (castratie/sterilisatie, vaccinatie,gebit)
Zonder aanvullend ben je goedkoper uit en het ligt ook een beetje aan de leeftijd van je kat/hond.
Dan betaal ik €8,62

Als je hond/kat eenmaal gecastreerd enz is, zou je eventueel die aanvullende verzekering op stop kunnen zetten, zodat je alleen basisverzekerd bent.

Succes!!
Mocht je nog vragen erover hebben geef me dan maar ff een persoonlijk berichtje....
Ik vind het toch aardig aan de prijs hoor, en dan ook nog is dat eigen risico..neuh wij sparen zowiezo dus geld voor de beesten is er altijd.
Plus dat je al is het niet veel, rente trekt op een spaarrekening.
Ik vind het geldklopperij.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Zoals ik al zei, ik heb een dierenverzekering wel nodig, ik heb geen partner die ook een inkomen heeft.
Ik heb al m'n spaargeld voor mezelf nodig. Ik kan nog maar net rondkomen en als ik wat te kort kom haal ik wat van m'n spaarrekening, dus ik kan niet veel sparen op dit moment en zeker niet om de DA kosten te betalen.
Ik kreeg vorig jaar 80% vergoed vd dierenverzekering toen ik mijn kat had laten castreren, vaccineren enz.
Dat geld dat ik terug kreeg had ik hard nodig om de rekeningen te kunnen betalen.

Je kunt op een gegeven moment ook die aanvullende verzekering weghalen, dan betaal je voor 1 kat ongeveer €10 per maand.
Stel dat Flea nu ziek word, en elke week of elke maand naar de DA moet, dan zou ik het wel kunnen betalen, maar dan moet ik het geld ook weer terug hebben want anders redt ik het niet wbt andere rekeningen van bijv vaste lasten.

Ik doe nu wel invalwerk als onderwijsassistent, maar dat is niet genoeg om van te leven, ben dus ook nog opzoek naar een andere partime baan.

Trouwens onze eigen ziektekostenverzekeringen, is in weze ook geldklopperij.......volgens mij kan het veel goedkoper.

Maar goed ieder zijn eigen mening.
Ik voel me veilig met een dierenverzekering.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Uumie »

Eerst waren mijn vriend en ik van plan om een potje te maken voor de katten, maar toen James zo ziek werd hebben we toch een verzekering bij Proteq afgesloten. Ons eigen inkomen was te weinig om in 1x alle kosten te dekken, dus dat hebben we van mijn ouders geleend. Het is wel zo fijn als de verzekering dan uitkeert, want dan hoef je ook geen maanden 'krom te liggen' om terug te betalen. Die verzekering is nu gewoon overgezet naar mijn ouders naam en zij waren er ook heel blij mee, omdat James dus erger ziek blijkt te zijn dan we dachten. :(
Morisson en George zijn hier beide voor 80% verzekerd, en dat voelt eigenlijk wel zo veilig, omdat we nu niet bepaald veel geld hebben. ;) Ze hebben alleen het basispakket, aanvullend was niet nodig omdat dat geloof ik alleen castratie en chips waren, en dat is bij beiden al gebeurd (bij Morisson afgelopen dinsdag nog, wat een knoeperd van een naald voor die chip! :shock: ).
Voor George betaal ik 14 euro per maand ongeveer, en voor Morisson 12. Ik vind dat helemaal niet duur als je bekijkt hoeveel je kwijt bent als ze een keer goed ziek worden. En als dit betekent dat mijn kereltjes alle zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben, heb ik dat kleine bedragje er graag voor over. Dan maar een keertje minder naar de bios. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Camoth »

Proteq accepteerd haar inderdaad wel, maar dat gaat rond de 15 euro per maand kosten voor een standaardpakket. Daar zou ik sowieso een aanvullend pakket bijnemen voor oncologie (dat loopt echt de spuigaten uit als je dat moet betalen weet ik).

Ik twijfel nu: verzekeren of sparen? Want ik kan 120 euro per jaar sparen. Dus als ze over een jaar ziek wordt, dan heb ik maar 120 euro... en dat is al snel te weinig.

Ik slaap er nog een nachtje over denk ik.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Boomer »

Ik ben geen voorstander van al die verzekeringen. Maar goed hier is het ook geen financieel probleem als ze ziek worden. Kan me wel voorstellen als je financieel moeilijker zit dat je het graag wilt.
Waarom ik geen voorstander ben : Mijn vorige kat van 21 jaar is nooit bij een DA geweest behalve haar eerste entingen en sterrilisatie. Als ik dan uit reken wat ik kwijt was geweest aan verzekerings geld dan kan je daar mooi van op vakantie.
Terwijl mijn Xeon nu mij al iets van 700 euro heeft gekost, terwijl hij pas 2 jaar is. Het is dus een gok wat je doet. De ene kat komt nooit bij een DA en de ander wel. Entingen en sterrilisatie vind ik eigenlijk ook niet bij een verzekering horen maar onkosten die je hebt als je een kat aanschaft. Dat moet je gewoon incalculeren.
Verder moet je goed kijken wat er verzekert is. Er zijn veel verzekeringen wat iets maar eenmalig vergoeden ( of half vergoeden) in een kattenleven. ( kleine lettertjes) Daarom ben ik meer voorstander van een spaarrekening.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij doet ;-)
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Camoth »

Ik ben ook een voorstander van sparen, maar mijn kat is al 9. Als ik nu pas begin met sparen en volgend jaar krijgt ze iets aan haar schildklier of blaas, dan heb ik maximaal 200 euro gespaard en daar ga ik het nooit mee redden.

Dus het is inderdaad een gok. En ik ben aan het nadenken of ik die kan nemen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Uumie »

Je hebt zeker wel een punt Boomer, maar zoals je zelf ook al zegt is een verzekering handiger als je weinig geld hebt, zoals wij. We wilden in eerste instantie ook niet verzekeren, maar na dat gedoe met James hebben we wel gemerkt dat ons potentiële potje niet genoeg zou zijn, mocht George ook ziek worden. Als je het geld hebt om er zelf uit te komen, dan snap ik goed dat je geen verzekering neemt. Wie weet zeggen wij hem ook wel weer op als we wat meer verdienen straks. ;) Maar voor nu wil ik niet het risico lopen dat we straks bij de DA staan en we het niet kunnen betalen, met alle gevolgen van dien.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Ik ben het opzich ook wel met Boomer eens, als je een kat hebt die nooit wat mankeerd, dan betaal je die premie voor niks en als je een goed inkomen hebt, dan kun je die kosten makkelijk betalen.
Als ik een goed inkomen had, dan had ik geen verzekering afgesloten, maar ook een potje gehad om te sparen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Boomer »

In feite zou het om de eerste periode gaan dat het moeilijk zou zijn. Want als je een buffer opgebouwd hebt, is er niets meer aan de hand. Ik ben met al mijn dieren heel weinig bij de DA geweest. Xeon is de 1e waar ik bijna wekelijks bij de DA kwam, gelukkig is dat nu ook voorbij.

Maar zoals ik al zei, ik kan niet in andermans portomenee kijken. En ik vertrouw alleen de kleine lettertjes niet.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie