Dierverzekeringen

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Dierverzekeringen

Bericht door lievelijn »

idem hier.. heb helaas een x een ritje met de tatuut moeten maken en daarna een nachtje intensive care.. kan je verklappen als die rekening komt ben je de eerste 3 jaar gratis verzekerd :lol:

nu gebruik ik al jaren alleen mijn pil uit t pakket oh ja en 1x per jaar naar de tandarts.. en ja dat valt allemaal in mijn eigen risico :???:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

lievelijn schreef:ik heb ook lang gespaard hoor voordat ik die 300 euro bij elkaar had daarvoor! ( + de aanschafkosten natuurlijk geloof dat ik in het totaal zo'n 750 euro gespaard had.. voor de kat, de spullen, enting en sterilisatie) en of je nou een tientje premie betaalt of spaart daar zie ik geen verschil in :edoh:

ik vond dat ik zelf een goede basis moest hebben voordat ik een beestje in huis haalde.. maar dat wil niet zeggen dat ik tegen het feit verzekering ben ;-) vind het een prima concept.. alleen niet voor mij :-P
Ik heb geen kans gehad om van te voren goed te kunnen sparen......
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Dierverzekeringen

Bericht door sandy »

De pil, als in anticoceptie slik ik al een paar jaar niet meer sinds ik overgangsverschijnselen kreeg.
Sja tandarts controle ook al niet meer vergoed terwijl je daar apart voor betaald, ik vind het schandelijk wat ze allemaal flikken :evil:

Mischien dat je in de toekomst wel een potje kan maken Umimeis ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Admin »

- knip -

De persoonlijke woordenwisseling van anderhalve pagina die hier stond was off-topic en is verwijderd uit dit topic. Los onderlinge geschillen per PB op en houdt het netjes, d.w.z. dat je anderen behandelt zoals je zelf behandeld wil worden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Dierverzekeringen

Bericht door daantje »

Wij hebben de katjes niet verzekerd, maar Bo (labrador) wel. Het is inderdaad zo dat hoe ouder je dier is, hoe meer premie je gaat betalen, maar toch..... Bo kregen we toen hij 9 jaar was, best op leeftijd. Onze andere honden hebben ons in no-time onwijs veel geld gekost, de totale kosten van Ginger, die uiteindelijk toch overleed, kwamen in 1 weekend tijd op 600 euro (crematie en urn hierbij inbegrepen, maar gelukkig hebben wij altijd wel een achterdeurtje ;-) ). Wij hebben er een berekening op los gelaten en kwamen tot de conclusie dat het voor ons voordeliger is om Bo te laten verzekeren omdat je met een oudere hond toch wat meer risico loopt. Kosten voor hem per maand zijn, schrik niet, 30 euro.
Voor de katjes hebben we het overwogen, maar we vinden we het toch te duur, daar hebben we dan ook een rekening voor die toereikend is om alles te betalen wat nodig is.
Wij hebben dus een mengeling van de mogelijkheden ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Siris »

Ik vind het ook moeilijk verzekering wel niet. Voor Simba heb ik een verzekering bij Proteq, altijd goed verlopen. Toen ik Iris had, was het vanzelf sprekend dat zij verzekerd zou worden, dus ook bij Proteq, immers geen problemen mee. Maar nu ik Phoebe heb, weet ik het niet meer. Ik heb zojuist van een brief van Proteq gekregen, dat de ziekte kosten van Iris niet vergoed krijg. Ik moet de voorwaarden nog goed lezen. Maar ik vind het een beetje belachelijk. Ik wist ook niet van te voren, dat ze ziek zou worden en komen te overlijden. Ik heb bij Proteq welliswaar maar 1 maandje betaald, maar ze keren dus niets uit. Verder ben ik erachter gekomen, dat Proteq discrimineert, voor poezen betaal je meer(okee, het is niet zo heel veel meer, 0,55 cent maar toch, gaat om het principe)(zie andere topic dat ik begonnen ben) Ik kan natuurlijk bij een andere verzekeren, maar ja als die na de 1e week ook niet uitbetalen, kan ik misschien net zo goed wat extra sparen. Maar ook daar heb ik niet echt de gelegenheid voor. Nou ik twijfel nog :pdtrom: Ik betaal nu eigenlijk ook altijd de jaarlijkse vaccinatie zelf ed. Misschien heb ik nou eens geluk zucht........ ;-)
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Dierverzekeringen

Bericht door rieneke »

toch is proteq geen slechte keus.
ze vergoeden inderdaad de eerste maand oid nog niets.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Siris »

Toch raar, net alsof ik er blij mee ben dat Iris ziek is geworden en overleden is, vraag ik me toch af waar ik dan voor betaal, wat ik al zeg tuurlijk 1 maandje betaalt, maar voor hetzelfde geld, was Iris niet overleden en de rest van haar leven niets gemankeerd, dan betaal dus voor niets, ik weet niet of al de dierenverzekeringen de 1e maand niets uit betalen, maar ik vind het een beetje krom, maar net wat je zegt voor de rest mankeert er niets aan Proteq. (behalve dan geslachtsdiscriminatie :roll: )
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Camoth »

Ik heb alle voorwaarden doorgelezen van Proteq en van de nationale huisdierenverzekering en ik kwam erop uit dat de laatste voor mij het goedkoopste was en ook nog eens de beste voorwaarden kwa dekking had. Dus kies ik bij Bindi voor de nationale huisdierenverzekering.

Voor Coco kan ik alleen bij Proteq terecht, omdat nationale huisdieren geen katten boven de 6/7 verzekerd. Maar voor Coco sluit ik geen verzekering af. Ik doe gewoon 1 kat verzekerd, en de andere uit eigen zak. Dat lijkt me in mijn geval het voordeligste.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Admin »

Voor de nationale verzekering kun je op onze homepage terecht.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Siris schreef:Toch raar, net alsof ik er blij mee ben dat Iris ziek is geworden en overleden is, vraag ik me toch af waar ik dan voor betaal, wat ik al zeg tuurlijk 1 maandje betaalt, maar voor hetzelfde geld, was Iris niet overleden en de rest van haar leven niets gemankeerd, dan betaal dus voor niets, ik weet niet of al de dierenverzekeringen de 1e maand niets uit betalen, maar ik vind het een beetje krom, maar net wat je zegt voor de rest mankeert er niets aan Proteq. (behalve dan geslachtsdiscriminatie :roll: )
Bij De Nationale Huisdierenverzekering ben je meteen vanaf de eerste dag verzekerd.
Toe ik Flea liet helpen was ik nog maar 3 weken verzekerd en ik kreeg alles gewoon meteen vergoed.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Siris »

Als ik zin/tijd heb zal ik daar eens goed op neuzen, ik was daar al eens geweest maar je bent duurder uit dan bij Proteq, tenminste voor wat ik wil, bij Proteq ben je met de standaard al goed verzekerd, bij nationale moet je aanvullend hebben (bv voor gebit) Maar bedankt voor de tip. Ga zeker nog eens goed lezen. Al twijfel ik nog steeds :roll:

Ik wil toch dat ze de beste zorg krijgen, ik kan net zo als Camoth natuurlijk de ene wel en de andere niet en ietsjes extra sparen. Ik twijfel nog even door :???:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Siris »

Umimeis@ bij de nationale huisdierenverzekering is er ook een wacht termijn voor 30 dagen, net zoals bij Proteq wel castratie/sterilistatie wel wordt vergoed (vreemd?) maar ziekte e.d. dus niet. Net zoals bij andere verzekeringen. :-(

Camoth@
Bij Proteq zitten er al heleboel in de standaard hoef je niets aanvullend te doen, bij de nationale moet je meteen aanvullende pakket erbij aanschaffen. Als ik ga kijken ben ik duurder uit (zelfs nog met geslachtsdiscriminatie), dus als ik neem denk ik dat ik toch maar weer bij Proteq doe, als ik weer dierenverzekering neem :???: Ik ben Proteq ook zo gewend ik weet wat ik aan ze heb en niet :lol:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Camoth »

Nou, dat is dus een heel leuk trucje van Proteq. Die laat je dus denken dat alles in het pakket zit, maar als je goed leest zie je dat ook Proteq met een aanvullend pakket werkt en laat in het aanvullende pakket van proteq nou net de allerduurste behandelingen zitten zoals oncologie bijvoorbeeld....

Bij de nationale zit dat er al standaard in, en is het aanvullende juist voor de dingen die eigenlijk niet zo duur zijn, maar dan weer vaker voorkomen. Maar voor mij is de nationale met aanvullend pakket goedkoper dan Proteq met aanvullend pakket en dekt het zelfs dan nog meer dan Proteq, vandaar dat ik had gekozen voor de nationale.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Dierverzekeringen

Bericht door Umimeis »

Umimeis@ bij de nationale huisdierenverzekering is er ook een wacht termijn voor 30 dagen, net zoals bij Proteq wel castratie/sterilistatie wel wordt vergoed (vreemd?) maar ziekte e.d. dus niet. Net zoals bij andere verzekeringen.




Ow ok.......Ik had er niet echt op gelet hoeveel dagen ik precies verzekerd was toen ik mijn declaratie ingediend had.

Ik weet wel dat ik ergens in de laatste week van oktober (toen ik Flea net had) heb laten verzekeren.
13 november heb ik Flea laten helpen en laten chippen en vaccineren zie ik in zijn paspoort. En kort daarna de declaratie ingediend (in elk geval net voor sinterklaas).
En tegen kerst kreeg ik het geld terug vd verzekeraar.


Ik weet wel dat Proteq bekender is onder de dierenartsen en de Nationale Huisdierenverzekering wat minder.
Tenminste dat zei mijn DA.

Maar ieder moet zelf bepalen waar hij/zij de dieren laat verzekeren. Er zijn vast wel meer Dierenverzekeraars, maar Proteq blijft de bekentste.

Bij de Nationale Huisdierenverzekering kennen ze volgens mij geen geslachtsdiscriminatie....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie