Dierverzekeringen

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Klopt het dat dier en zorg Proteq is geworden? wordt doorgelinkt...
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Klopt. Dier en Zorg was altijd al een dochter van Proteq, maar nu is het helemaal van Proteq
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
timmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2006 16:31

Bericht door timmy »

Ik heb net het ehbo boekje [Protec gratis] aan gevraagt met daarbij een vrijblijvende offerte. Ik zit ook te verzinnen om Sjonnie te verzekeren.
Gezien dat we met een aantal huisdieren toch wel pech hebben gehad qua ziekten. Geld opzij leggen is leuk en aardig, maar stel dat hij nu wat krijgt :shock: Die 120 ero per jaar die ik dan weg zou leggen betaal je al voor de inentingen dus dan heb je nog niks of je moet grof weg gaan leggen 25 tot 50 euro ofzo?
Ik ben er nog alleen niet uit of ik dan de duurste zou nemen of de ena duurste, ik wil wel dat als hij bv plasproblemen krijgt ik de betere vergoeding zou krijgen. Volgens mij was toch alleen bij de duurste sterilisatie en castr. inbegrepen? Maar die krijg ik toch al tegen asiel tarief, dat was bij de koop van Sjonnie inbegrepen.
DaantjuHH
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2007 11:12

Bericht door DaantjuHH »

Er is geloof ik sinds kort ook een nieuwe verzekering voor dieren.
Het heet geloof ik PetPlan.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten Danielle en Chester
Gebruikersavatar
Mieuwp
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:02

Bericht door Mieuwp »

Dacht slim te zijn en na het constateren van een hartruis bij Lily haar te verzekeren, in de hoop dat dan eventuele toekomstige kosten gedekt zouden zijn, maar dat viel dus tegen. "Kosten voor aandoeningen, al aanwezig voordat de verzekering werd afgesloten, worden niet vergoed". Dus echt NIETS vergoed gekregen, niet de consultkosten dierenarts, niet de echo, en niet de medicijnen voor haar hartje (wat mijns inziens de enige kosten waren die echt op de kwaal waren gericht, de anderen waren alleen diagnostisch). Gevolg: wel leuk elke maand premie betaald, 130 euro gelapt voor haar hartbehandeling, helaas katje overleden en naar elke cent kunnen fluiten. Ik neem dus geen verzekering meer, doe het ook wel via een vast bedrag per maand. Proteq bedankt. (en ja, ik weet dat het in de polis staat, maar dat maakt mij er niet blijer op).
Slaafje van Fay en Pippin, en eeuwig dankbaar voor mijn Lily.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Dat is inderdaad erg vervelend, maar het is wel een gebruikelijke manier van verzekeren. Neem nu bijvoorbeeld een rechtsbijstandverzekering. Die kun je ook altijd afsluiten, maar lopende zaken zijn ook niet meeverzekerd.
Gebruikersavatar
WollyWobbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 dec 2006 14:43
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door WollyWobbel »

Wij hebben onze 2 katten verzekerd bij Briass.
Of het een goede verzekeraar is weten we eigelijk nog niet, want we hebben hem (gelukkig) nog niet nodig gehad
(Je weet pas of een verzekeraar goed is als je hem nodig hebt)
Groetjes Wolly Wobbel, Sneaky, Kosmo, Leia en Wonka
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Uit de nieuwsbrief van Petlook:
Beste Baasjes,

Afgelopen jaar heeft Dier en Polis geadverteerd op Petlook, helaas hebben we de advertenties enkele weken geleden moeten verwijderen omdat we signalen kregen dat Dier en Polis niet goed draaide en slecht te bereiken was. Ons vertelden ze desgevraagd dat er niets aan de hand was....

Maar nu blijkt toch dat ze failliet zijn:


Gedupeerde verzekerden kunnen terecht bij de curator mevr. Riezenboss.
Zij is bereikbaar op telefoonnummer 0318 687878 of per email D.vanheerde@vanveen.com. Iedereen die claims heeft lopen kunnen het beste deze melden bij de curator.

Let op: Deze failliete verzekeringsmaatschappij Dier en Polis heeft niets te maken met de huisdierenverzekeringen van Proteq, Dier en Zorg.

Namens Petlook,

Bulle Koster en Peter Klaver
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Ik heb al ettelijke verzekeringspolissen doorgenomen voor katten. Je wordt er echt niet goed bij. Deze zijn zo uitgekiend dat je in de meeste gevallen niets terugtrekt of bepaalde forfaitaire bedragen die amper 20% van het te betalen bedrag zijn.

Ik denk inderdaad dat een apart spaarpotje voor noodgevallen een veel betere oplossing is, tenzij iemand een polis kent met betere voorwaarden?
Eerst eten dan de moraal
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

onze katten zitten gewoon bij onze familiale mee in. Ik kon aankruisen of ik ook een verzekering wou afsluiten voor de huisdieren en dat heb ik gedaan. Onze familiale dekt alle schade aan ons, aan ons huis en inboedel en an de katten (en natuurlijk ook alle schade door ons, door ons huis of inboedel en door de katten aan andere personen berokkend)

heel simpel en niet zo heel duur.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Ik was op zoek naar een ziekteverzekering voor katten.

In mijn verzekering burgerlijke aansprakelijkheid zit ook de schade veroorzaakt aan derden door katten in.
Eerst eten dan de moraal
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

ja Freija, dat vroeg ik me ook al af, je katten zijn dan toch niet verzekerd voor ziekte?
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

sKatje schreef:ja Freija, dat vroeg ik me ook al af, je katten zijn dan toch niet verzekerd voor ziekte?
Nee maar wel als ze bv. aangereden worden door een auto of vallen en een poot breken enzo, als daar een noodzakelijke operatie uit voortvloeit zit dat in de dekking van onze familiale verzekering.

Voor ziekte hebben we een spaarpotje.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Mhm, weet niet hoe onze polis in mekaar steekt, maar dan hadden we mss voor Woefie ook kunnen terugtrekken....
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Het zit niet standaard in alle polissen, Lies. Wij zijn verzekerd voor alles bij DKV, ze zijn iets (ok veel :???: ) duurder, maar je hebt wel een veeel grotere dekking en geen eigen risico. Moet ik er wel bij zeggen dat wij allebei verzekeringsfreaks zijn hoor. Liever meer betalen en onmiddellijk geld krijgen als er wat gebeurt, dan half en half verzekerd te zijn.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Plaats reactie