Mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?

Bericht door loek »

He hallo
Ik doe net een premieberekeing bij proteq. Vul alles hetzelfde in behalve mannetje of vrouwtje. Is mannetje goedkoper dan een vrouwtje!!! huh! Het scheelt niet veel. Mannetje 12,15 en vrouwtje 12,74 maar weet iemand waarom dat zo is? Zit daar logica achter denken jullie?
Gewoon even voor de nieuwsgierigheid dit hoor.
gr. Loek
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?!

Bericht door Ilone »

Geen idee.
Maar het "helpen" is ook verschillend van prijs, misschien dat vrouwen wat complexer in elkaar zitten ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?!

Bericht door ktje »

uhm zit bij de verzekering ook castratie in? Zoja dit is voor een vrouwtje stuk duurder dan bij een mannetje. Dus zou het daar aan kunnen liggen
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?!

Bericht door loek »

Nou dat is al gebeurd, dus daar hoeven ze het niet duurder voor te maken....Maar zou kunnen dat het dar toch mee te maken heeft, dat ze dat standaard daarom doen inderdaad. Maar misschien ook eerder problemen met vrouwelijke geslachtsorganen als de mannelijke? (en als er iets mee is...dan is het sowieso moeilijker op te lossen???)

Dat zal het inderdaad wel zijn. Vond het in eerste instantie zo gek.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?!

Bericht door ayla »

wij hebben gekozen voor een verzekering van petplan. Deze is wat goedkoper, vergoed hezelfde als proteq maar je betaalt bij proteq een eigen bijdrage van 19% over de rekening. Bij petplan betaal je eenmalig 35 euro over alle rekeningen die je indient. ( wij sparen dus altijd de rekeningen op) Voor ons is dit een stuk voordeliger. Ik weet niet hoe het zit met hoeveel ze max. uitbetalen bij protect, die van petplan in ieder geval 2500 euro per jaar.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?!

Bericht door loek »

He da's toevallig ik was net bij petplan an het kijken. 9,91 per maand, en geen verschil tussen man of vrouw.
Ik heb net bij de Hema verzekering gekeken, ja alles even af. Daar word Muis niet eens geaccepteerd. Sjonge jonge, net een jaar oud, super gezond...maar de afgelopen 6 maanden wel iets aan oogje gehad. Vandaar afwijzig.

Zoals het er nu naar uitziet denk ik dat het inderdaad petplan wordt. Ik speur nog even verder...

Volgens mij is er bij prtoq geen limiet...maar kan me vergissen, ik zie het nergens staan iniederrgeval, en bij petplan inderdaad wel.

Ayla, Heb je dat al eens gedaan, opgespaard en dan opgestuurd? En staat dit ergens dat dit mag? Er staat namelijk dat het 35 euro (of 25 of 15) is per declaratieformulier.....als je er dus bij wijze van spreken 6 opstuurd in een jaar tellen ze dan niet gewoon 6 keer....?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?!

Bericht door ayla »

Persoonlijk nog niet gedaan, maar wel hierover gebeld met Petplan en die beaamden dit. verder staat het in onderstaande quotes dat je opsparen kan. je kan gewoon meerdere rekeningen opsturen per declaratieformulier. zie net staan bij proteq: hoogste maxiamale vergoeding per jaar is 3500.
website petplan: Let op: Voor het indienen van uw declaratie geldt dat een rekening maximaal een jaar mag worden
opgespaard. Declaraties hoeven niet aan het einde van het kalenderjaar (december)
te worden ingediend.

Samen met het declaratie- formulier stuurt u de rekeningen op naar Petplan
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?

Bericht door loek »

ayla, bedankt voor je antwoord. Da's inderdaad wel een voordeel.

Dit is wel een handige site ter vergelijking van proteq en petplan. Komt petplan toch ook echt beter in uit. Nu zit ik alleen weer te twijfelen of ik het tweede pakket neem of gewoon de basis.
http://www.dierverzekeringvergelijking.nl/pagina17.html

En ik moet nog even kijken of bovenstaand niet misschien verouderd is. Wat me wel aangenaam verrast (hoewel hopenelijk nooit nodig) is dat advertentiekosten als je huisdier vermist is worden vergoed bij petplan (basis)! Maar ja moet dus nog even checken of dit wel klopt.
En je krijgt een vergoeding als eigenaar in ziekenhuis ligt. Nou ben ik dat niet van plan...maar echt heel onmogelijk is dat met mijn gezondheid ook niet...dus...nog even broeden. :-)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?

Bericht door ayla »

ja precies, ik vond de voordelen ook erg fijn. Ik heb gewoon het basispakket gekozen, had zoiets van dat moet toch genoeg zijn per kat. nu zijn wij al zoveel geld kwijt door ongeval met felix, maar nog steeds zitten wij niet aan de 2500 euro. Ik wordt altijd heel vriendelijk te woord gestaan aan de telefoon bij petplan, dus je zou altijd even kunnen bellen naar ze.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?

Bericht door loek »

Ja dat zal ik eens doen.

Nog een vraagje. Moet je bewijs opsturen dat ze als kitten ingeent zijn? (ik zit namelijk nu bij andere da dan toen, en heb nooit de sticker gehad voor Muis..boekje toen niet bij...en nooit voor terug gegaan)
En moet je nog andere bewijzen opsturen of gaan ze navraag doen bij da over ziektegeschiedenis?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?

Bericht door ayla »

ik heb enkel formulier ingevuld geloof ik. Er is nooit navraag gedaan bij de DA over ziektegeschiedenis. Maar mijne waren dan ook nooit ziek geweest. Boekje heb ik ook nooit op hoeven sturen volgens mij, tenzij dat vermeld staat. Wellicht dat er andere regels zijn als er al een ziektegeschiedenis is? Kan ik je helaas niet mee helpen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?

Bericht door Cari »

Ik heb hele goede ervaringen met Petplan. Je moet inderdaad je rekeningen opsparen. Bij mij was het zelfs zo dat ik in een jaar slechts ongeveer € 42 declareerde en toen hoefde ik niet eens die
€ 35,= zelf te betalen, want dan "vonden ze 't de moeite niet". Vind maar eens zo'n verzekering! Verder stellen ze ook geen eisen aan jaarlijkse inentingen en dat ben je bij andere verzekeringen vaak wel verplicht (grote onzin!)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?!

Bericht door Claudia007 »

ktje schreef:uhm zit bij de verzekering ook castratie in? Zoja dit is voor een vrouwtje stuk duurder dan bij een mannetje. Dus zou het daar aan kunnen liggen
Dat is alleen als je de extra verzekering heb dan heb je dat er bij.

Het was mij ook opgevallen maar bij mijn polis was Gallardo toch weer duurder.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?!

Bericht door Claudia007 »

ayla schreef: Voor ons is dit een stuk voordeliger. Ik weet niet hoe het zit met hoeveel ze max. uitbetalen bij protect, die van petplan in ieder geval 2500 euro per jaar.
3500 euro per jaar.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Gebruikersavatar
Claudia007
Poema
Poema
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 sep 2009 00:56
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Mannetje goedkoper om te verzekeren dan vrouwtje?

Bericht door Claudia007 »

loek schreef:ayla, bedankt voor je antwoord. Da's inderdaad wel een voordeel.

Dit is wel een handige site ter vergelijking van proteq en petplan. Komt petplan toch ook echt beter in uit. Nu zit ik alleen weer te twijfelen of ik het tweede pakket neem of gewoon de basis.
http://www.dierverzekeringvergelijking.nl/pagina17.html
klopt alleen weinig van want ik zie er dingen tussen staan die niet vergoed zouden worden maar die wel vergoed worden.
Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo
Plaats reactie