Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Admin »

De woonplaats mag je noemen, maar de dierenarts met naam en toenaam niet. Vraag dit via de PB aan de topic starter, ajb.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Isanne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:34

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Isanne »

Ik ga zelf ook mensen waarschuwen, niet via internet, maar in mijn betreffende woonplaats.
Indien ik naarmate ik verder met mijn onderzoek kom mijn zaak sterk genoeg kan maken zal ik de PB op de hoogte brengen of het wijs is om informatie op de kattensite te zetten.

ik hoop dat er nog mensen zich melden die met succes via het tuchtcollege een procedure zijn gestart tegen een dierenarts en die nog tips hebben en deze willen delen.

Nogmaals bedankt voor de reacties. Ik begrijp het wel van mensen dat er zo lauw wordt gereageerd, maar ik doe het inderdaad uit respect voor mijn overleden kat en hopelijk hebben anderen er nog wat aan.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Adriana »

Admin schreef:De woonplaats mag je noemen, maar de dierenarts met naam en toenaam niet.
Vraag dit via de PB aan de topic starter, ajb.
k wil hier best wel even neerzetten dat ik indd ervaring heb met een klachtenprocedure bij het veterinair tuchtcollege.

alles maar dan ook werkelijk alles wat je daarover wilt weten en moet doen staat onder de al eerder vermelde link ( http://www.agro.nl/vtc/ )
daar kun je ook checken of je informatie en gegevens genoeg hebt om de procedure te kunnen starten.

je hebt ons heel omstandig uitgelegd wat er allemaal is misgegaan in jouw ogen en het blijft een verhaal van één kant,
(waar ik inhoudelijk heel erg veel vragen bij heb.... en dat is hier verder niet belangrijk.. )

ook via een persoonlijk bericht krijg ik nog niet eens de vestigingsplaats van de betreffende praktijk,
k heb je de nodige alternatieve suggesties aan de hand gedaan waarop niet is gereageerd
en kan verder niets meer voor je doen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Isanne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:34

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Isanne »

Hi Adriana,

Ik heb heb je persoonlijk bericht gelezen en ik heb je ook teruggemaild dat het mij er niet om gaat om via deze site de betreffende praktijk openbaar te maken maar puur te vragen naar mensen hun ervaring met het tuchtcollege.

Ik heb zelf allang contact met ze gehad en ik ben n bezig om alles op papier te zetten zodat mijn verhaal in samenwerking met mijn eigen dierenarts niet eenzijdig overkomt maar goed onderbouwt, maar ik zie er op dit punt het nut er niet van in om dit in detail te gaan vermelden. Ik heb dingen vermeld niet om mensen ervan te overtuigen dat ik echt een zaak heb.


Eerlijk gezegd begrijp ik jouw reactie niet in dit geval niet, ik heb wat uitleg verschaft over wat er gebeurd is niet om bijval te krijgen op deze site maar om toe te lichten waarom ik het gevoel heb dat ik een procedure wil starten en was benieuwd of forumleden met succes een procedure zijn gestart en hun ervaring ermee. Jouw ervaring met het tuchtcollege zijn mij niet duidelijk geworden en blijkbaar begrijpen we elkaar niet.

Desondanks bedankt voor de moeite en hoop dat er mensen zijn die hun ervaringen kwijt willen indien zij iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Nyncke »

Isanne, zou je hier misschien willen bijhouden hoe je contacten verlopen en hoe het allemaal in zijn werk gaat?
Ik ben daar altijd wel benieuwd naar zelf heb ik er geen ervaring mee.

in ieder geval veel sterkte en succes!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Adriana »

je had je hier toch gewoon kunnen beperken tot de vraag:
wie heeft er zèlf ervaring met een procedure bij het veterinair tuchtcollege?

en het zou kunnen zijn dat ik vrij veel contacten heb, hier en op vrij veel plekken en je misschien ook nog wel zou kunnen zeggen dat er meer mensen met je mee zouden willen doen in deze klacht tegen deze praktijk.
en dan heb ik dus de vestigingsplaats nodig. en die is blijkbaar geweldig geheim en dat begrijp ik niet.

je deinst er niet voor terug om de betreffende dierenarts nogal te beschadigen terwijl ik langzamerhand steeds meer begrip krijg voor zijn handelen. hij heeft één kolossale fout gemaakt: hij had je onmiddellijk moeten confronteren met zijn inschatting van de hopeloze situatie en jou de bepaalde beslissingen moeten voorleggen en laten nemen. ongeacht jouw geestelijke staat op dat moment.
nogmaals, een kat overlijdt niet aan een gebroken poot, die wordt gestabiliseerd, foto's gemaakt en zo snel mogelijk geopereerd (bv pin erin of amputatie). er was ongetwijfeld veel meer aan de hand.

mijn zaak is qua inhoud en onderbouwing niet te vergelijken met die van jou en het heeft om allerlei redenen geen zin om daarover (inhoudelijk of mbt de gang van zaken, dan wel de uitkomst) met je van gedachten te wisselen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Isanne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:34

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Isanne »

@ Adriana

Ik vind het jammer dat het nodig hebt gevonden om er zo'n punt over te maken, indien mijn vraag niet duidelijk genoeg geformuleerd was. Ondanks dat je wellicht wat ervaring en contacten hebt bevreemdt het mij dat jij jezelf zo'n expert acht dat je conclusies meent te kunnen trekken over wat er aan de hand was, welke enige fout de dierenarts heeft gemaakt en over mijn geestelijke toestand op dat moment.

Jij vroeg mij in dit topic naar de naam en de woonplaats van de dierenarts. Ik heb hem niet genoemd en dus ook niet beschadigt, als ik op je verzoek was ingegaan dan had ik dat wel gedaan en ook nog eens schade toegebracht aan datgene wat ik wil bereiken.
Nogmaals het was niet mijn vraag wat jullie van de situatie vinden want ik heb allang contact met mijn eigen dierenarts hierover. Ook heb ik al contact gehad met het tuchtcollege en heb ik de brochure ontvangen.

Ik weet ook wel dat elke zaak verschillend is, maar ik was benieuwd naar de ervaringen van mensen die met succes een klacht via het college hebben ingediend, dat was alles. Jij haalt eruit dat ik advies wil of ik uberhaupt wel een zaak heb.

Je begrijpt mijn vraag niet en het moet ook nog eens allemaal op jouw manier.
Ik heb hier dus geen boodschap aan.

Misschien een idee voor jou om dit topic dan maar verder links te laten liggen, want hier schiet niemand wat mee op.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Adriana »

Adriana schreef:Isanne, mogen wij weten over ongeveer welke woonplaats het gaat en ongeveer welke dierenartsenpraktijk?
stel je voor dat er een paar leden dezelfde da hebben en dat niet weten..... :eeh: :eshifty:
p.s.ssst......
k heb je dus zeker weten niet naar de naam van de specifieke dierenarts gevraagd, zoals je boven suggereert en vind deze manier van citeren niet zo prettig!

;-) dank je wel voor je advies
en ik zal verder niet meer op je berichten reageren indd omdat dat niet opschiet en de nodige tijd kost.. :eeh:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Isanne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:34

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Isanne »

Ik vind jouw manier van reageren ook helemaal niet prettig en ik ben blij dat je mij niet meer zult vereren met jouw "expertise" en contacten. Je bent niet positief ingesteld maar uit om je gelijk te krijgen en ik vraag mij af of dit uberhaupt iets toevoegt. Ik laat dat verder over aan andere forum bezoekers en gebruikers, maar ik ben in elk geval van je af.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Nyncke »

Offtopic
Admin, ik snap niet waarom je iemand, stelselmatig, de sfeer op het forum zo laat verzieken.
Het lijkt wel alsof ze eropuit is om door een hele hoop mensen gewoon uitgekotst te worden. Kijken "hoever kan ik gaan, waar is de grens "...het lijkt verdorie wel of we met een kleuter te maken hebben, inplaats van een volwassen forum zijn.

Na alle discussie heb ik het idee dat het alleen maar erger is geworden. Het zieken, het drammen en het betweterige.
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 279
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door ktje »

Ik ben deze discussie eigenlijk meer dan zat! Ik heb ook telkens minder zin om op dit forum te zitten. Omdat het telkens weer een discussie wordt, daar is verder niks mee. Maar we kunnen nu niet eens normaal een vraag stellen of er komt meteen weer een discussie.
Ik zelf ben er een beetje klaar mee en kom ook niet meer echt met plezier op dit forum
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Isanne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:34

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Isanne »

Ik baal er enorm van dat mijn serieuze oproep naar aanleiding van een dermate verdrietige gebeurtenis op deze wijze om zeep geholpen wordt.

Ik hoop dat dit mensen niet ervan weerhoudt om te reageren. Ik heb de administrator gemaild over de vijandige en negatieve wijze waarop deze persoon zich heeft uitgelaten binnen dit topic.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door JLC »

Isanne, ik hoop wel dat je op dit forum blijft komen en je niet laat afschrikken.
Ik hoor heel graag jouw vorderingen bij het aanspreken van deze DA op zijn handelen. Zelf heb ik er geen ervaring mee (zowel als het gaat om klacht bij het tuchtcollege als een rechtszaak). Ik ben wel jurist, maar niet op het vakgebied (civiel recht/ tuchtrecht) dat jij nodig hebt. Ik hoop dus dat je wat hebt aan je rechtsbijstandverzekeraar. Nogmaals, veel succes en wijsheid.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1302
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Camoth »

Ik ben het met bovenstaande reacties eens en hoop tevens dat Isanne nog wil blijven. Misschien wil je ons nog op de hoogte houden over hoe het gaat met je klacht? Ik denk dat dit voor ons heel nuttig kan zijn mochten wij ooit met zoiets te maken krijgen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Isanne
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:34

Re: Ervaring met aanpakken van dierenarts via tuchtcollege?

Bericht door Isanne »

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie steun. Ik zal waarschijnlijk tzt een nieuw topic gaan openen met mijn eigen ervaringen en hopelijk ook die van anderen over dit onderwerp. Ik kan me voorstellen dat wanneer je zoiets overkomt en je denkt erover om het aan te gaan, dat deze informatie best nuttig kan zijn.

Ik laat me in elk geval niet wegjagen van het forum.
Ik zou nog willen meegeven aan mensen die de discussie gevolgd hebben dat, indien ze zelf last van zo iemand krijgen of merken dat anderen er last van hebben, er iets aan te doen is.
Je kunt de admin mailen erover en natuurlijk een bericht posten waarin je duidelijk laat weten dat dergelijk gedrag onacceptabel is. Wanneer er genoeg mensen zijn die dat doen en hiervoor opkomen, is het zo over en kan het forum weer een leuke informatieve plek worden zoals het oorspronkelijk bedoeld is.
Plaats reactie