Dierenarts veel te duur

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Dierenarts veel te duur

Bericht door Yin_en_Yang »

sinds vorige week donderdag is mijn poes Yin uit het raam gesprongen van bijna 4,5 mtr hoog.
ik had haar de volgende dag naar de dierenarts gebracht.
die middag belde de assistente terug:
assistente: "we kunnen zo niet van de buiten kant zien wat er aan de hand is, dus zullen we een foto moeten maken
ikzelf: en hoeveel gaat me dat ongeveer kosten?
assistente: nou foto + meds+ loon + btw ongeveer 120€

nu dinsdag , yin ligt nog steeds in het dierenziekenhuis...
ik ben er naartoe gegaan, want ik heb nu 120€ en ik wil me poes terug.
affijn, ik vroeg de vrouw hoe het met me poes was, en het ging goed met haar, maar omdat haar achterpootjes uit de kom waren kon ze niet plassen.
dus ik vraag hoe hoog ongeveer de rekening was: 228€uro's!!!!!! :evil: :evil: :evil:
nekharen gingen overeind staan bij me, ik voelde me ziek worden....
ik vindt dit echt niet kunnen!! zoveel geld!!! ik heb nog nooit voor me eigen lichaam zoveel betaalt!

ik let nu echt wel op wat die katten doen voortaan....
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: dierenarts veel te duur

Bericht door sandy »

Sja..het is algemeen bekend dat dierenartsen niet goedkoop zijn, het is wel iets waar je rekening mee moet houden als je aan huisdieren begint.
Zoiets als dit loopt inderdaad al gauw in de papieren, je kan beter zorgen dat je een potje hebt zodat je altijd geld achter de hand hebt als het nodig is.
Kijk nu was het een ongeluk maar ze kunnen ook zodanig ziek worden dat het ook veel geld gaat kosten.
Dat is nou eenmaal zo, je betaald voor jezelf toch elke maand je zorgkosten? Ook niet zo goedkoop hoor ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: dierenarts veel te duur

Bericht door Camoth »

Ik vind dat nog behoorlijk meevallen eigenlijk. Ik heb bedragen gehoort voor verblijven bij dierenziekenhuizen/artsen van rond de 600/700 euro.

Als je dit soort bedragen niet kan/wil betalen, kan je beter een verzekering voor je kat regelen. Je hoeft dit soort bedragen voor jezelf niet te betalen, omdat jouw zorgverzekering dat namelijk voor je doet, anders zou je veel meer betalen dan voor de kat.

Waarschijnlijk zal je als je de kat terug krijgt haar in een bench moeten houden voor een aantal weken, aangezien ze dus wellicht niet kan plassen of poepen. Ik mag hopen dat ze dat ooit weer zal kunnen. Het is een probleem wat veel voorkomt bij katten die uit ramen zijn gevallen.

Ik hoop dat je poes snel weer zal genezen. En overweeg de verzekering, het is in dit soort gevallen absoluut de moeite waard. Sterkte.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: dierenarts veel te duur

Bericht door Sannie_xx »

Met een verzekering voor je kat ben je dan inderdaad nog een stuk goedkoper uit dan voor jezelf. Het bedrag dat jij noemt valt, zoals Camoth al zegt, echt heel erg mee voor een dierenarts.
Drie maanden je eigen zorgverzekering is zeker net zoveel, gok ik. Dus je betaalt zoiets wel degelijk voor je eigen lichaam :)
Het punt is dat je je eigen verzekering als vaste kosten meerekent, en dierenartskosten zijn meestal onverwacht. Dit kun je opvangen door er inderdaad maandelijks zelf geld voor opzij te zetten of door een verzekering voor je katjes af te sluiten. Zeker als ze nog jong zijn is dat helemaal niet zo duur.

Ik hoop dat je katje snel beter is en verder niks mankeert!
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Nyncke »

Pfijoew, maar ja, desondanks, het is een hoop geld...daar zou ik ook niet blij van worden, je moet het toch maar mooi voorschieten...ook als je verzekerd bent.

Hoe is het nu met Yin?

Even een praktische vraag, hoe plassen en poepen die katten dan?
Ze moeten het toch kwijt.
Gebruikersavatar
droppie2009
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:17

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door droppie2009 »

Vind het inderdaad ook niet zo heel duur , het is zo en zo bekend dat dierenartsen nu eenmaal duur zijn daarom kan je inderdaad het beste de katten verzekeren.

Mijn poes is wel eens uit het raam gesprongen en brak toen haar kaak , verder mankeerde ze gelukkig niks maar heeft me wel 840 euro gekost
Groetjes Desiree
Snowy en Smookey
*Droppie* 25-06-2009/08-12-2009
*Snoopy* 19-05-2009/02-10-2009
Gebruikersavatar
Yin_en_Yang
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2009 11:24
Locatie: Dordrecht

Re: dierenarts veel te duur

Bericht door Yin_en_Yang »

Camoth schreef:Ik vind dat nog behoorlijk meevallen eigenlijk. Ik heb bedragen gehoort voor verblijven bij dierenziekenhuizen/artsen van rond de 600/700 euro.

Als je dit soort bedragen niet kan/wil betalen, kan je beter een verzekering voor je kat regelen. Je hoeft dit soort bedragen voor jezelf niet te betalen, omdat jouw zorgverzekering dat namelijk voor je doet, anders zou je veel meer betalen dan voor de kat.

Waarschijnlijk zal je als je de kat terug krijgt haar in een bench moeten houden voor een aantal weken, aangezien ze dus wellicht niet kan plassen of poepen. Ik mag hopen dat ze dat ooit weer zal kunnen. Het is een probleem wat veel voorkomt bij katten die uit ramen zijn gevallen.

Ik hoop dat je poes snel weer zal genezen. En overweeg de verzekering, het is in dit soort gevallen absoluut de moeite waard. Sterkte.

voor sommige mensen is het niks, voor sommige is het gewoon te veel.
ik had een kattenverzekering, maar die kon ik niet meer betalen, want het gaat per kat, ja en dan heb ik er 2, dus kost dat ook weer dubbel.


het gaat nu ietje beter met d'r. ze blijkt zelf te willen plassen maar kan dat moeilijk.
ik overweeg vandaag weer om langs te gaan om haar mee te nemen voordat de kosten boven me portomonnee komt.
en Yang mist haar ook heeeeeeeel erg... hij doet meer mauwen dan normaal, en lig vaker bij me( bijna de hele dag door)

gelukkig was d'r pootje alleen uit de kom, dus niks gebroken of letsels aan gehouden.
maar het had erger kunnen wezen, wat Als Yang nou een pootje brak en Yin een pootje brak zou het misschien al meer kunnen kosten.
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Het is misschien heel hard om te zeggen, dat is absoluut mijn intentie overigens niet. Maar ook ik verdien erg weinig, zit in de zorg en studeer nog. Mijn vriend is ook nog aan het studeren en zit ook erg krap. We zijn van tevoren echt bij onszelf nagegaan of we katten konden betalen, bijzonder voer als het nodig is, medicatie, de benodigdheden. Daaruit hebben we besloten dat we het kunnen betalen, wij kunnen ook een kattenverzekering betalen. Als we dit niet hadden gekund waren we niet aan katten begonnen...
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door shiva »

Het is inderdaad een hoop geld allemaal, maar ik wist dit voordat ik aan katten begon en wil alleen het beste voor me beestjes.
De kosten kunnen aardig oplopen bij de da, daarom heb ik ze allebei verzekerd, zodat ik niet voor verassingen kom te staan en t kan betalen als t nodig mocht zijn.
Ik heb t ervoor over, omdat je er zoveel liefde voor terug krijg
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Tember »

Ik schrok ook de eerste keer toen ik de rekening kreeg, maar het gaat wel om je dieren, dus ik heb het beste voor ze over. En anders kun je inderdaad een verzekering afsluiten.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Nyncke »

Zijn jullie nooit pissig als je de dierenarts-rekening ziet?
Ik wel hoor en ik doe bv erg goed aan prijs-vergelijking bij verschillende da, want de verschillen zijn erg groot.

Ik snap best dat als je niet weet hoe het in zijn werk gaat, en je staat daar met je 120 euro en je moet opeens bijna het dubbele betalen...dan ben je boos. Ik zou dan ook boos zijn, dan gaat het niet eens om verzekerd of niet verzekerd zijn, je moet het toch voorschieten.

En wat ik eruit begrijp, krijgt ze haar kat ook niet mee, dus morgen is het weer x-euro duurder...ja dan mag je best boos zijn van mij.

Wat weten jullie verder van haar?
Misschien is vorige maand ook de wasmachine en tv kapot gegaan...

Kortom, niet te snel oordelen!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Tember »

We oordelen niet, we geven alleen onze visie op het verhaal en onze mening. Tuurlijk heb je het recht om boos te zijn als je ineens een grote uitgave onder je neus krijgt die je niet verwacht. Maar het is geen onterecht uitgave, want het gaat om je dier. Toen je je dier in huis hebt genomen, heb je een soort belofte gedaan om ervoor te zorgen. Helaas horen hier ook (soms vrij hoge) dierenarts kosten bij.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Lana »

Ik was laatst bij de dierenarts voor mijn konijn! Hij plast of verkeerd of heel veel! Zo blijft het in zijn haren zitten en dan gaat zijn huid irriteren! Hij zei dat ik het kon zien als luier uitslag! :roll:

Maar goed, ze wilden nog de urine nakijken. Om dat op de vangen moest ik hem in een bak laten plassen met een speciaal soort kattengrid. Grid dat niks opneemt en zo met een pipetje het op kon zuigen! Ik zei: Ja, doe mij die maar! Oke, dat is dan 20 euro mevrouw! :shock: Voor een zakje grid??????????? Een soort kralen? :eeh:

Ik heb het voor elkaar gekregen op een andere manier! En het terug kunnen brengen! Vond het echt veel!

Nu zijn de billen van het konijn kaal geschoren! En moet het vet houden met zalf!
Hij heeft nu blote billen! :shock: :grin:
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Tember »

Hihi, een konijntje met blote billen. Dat lijkt me er grappig uitzien. :D
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Dierenarts veel te duur

Bericht door Nyncke »

Ach ik moet de eerste mens zien, die er niet een hoop onzin uitkraamt omdat ie erg pissig is...dus ga me niet vertellen dat dat bij jullie niet zo is....want dat geloof ik dus echt niet.

Wat maakt het dan uit of het een terechte of onterechte uitgave is?

Ik krijg zelden een bon en als ik die krijg is dat terecht, voor 4-5 km te hard of voor vergeten te betalen bij parkeermeter ( kom ik alleen maar als ik met clienten op stap ben ) reken maar dat ik vloek en dagen pissig ben, hoewel ik weet dat ik fout zat.

Iedere rekening bij de DA vind ik er 1 teveel, ookal gun ik mijn beestjes natuurlijk een goede behandeling en krijgen ze die.

Als bij mij alles tegelijkertijd komt, is de maand nog lange niet voorbij als het geld op is.

En ik ga ervanuit dat ik niet de enige wereldburger ben, bij wie de situatie zo is.

Ik persoonlijk vind het eerder onnatuurlijk als je al die dingen betaald zonder een krimp te geven.
Of om te betalen zonder er kanttekeningen te zetten.

Ik geef reiki behandelingen aan mensen en dieren, die schrikken ook altijd als ze moeten betalen, dan ben ik nog stukken goedkoper als de DA.
Plaats reactie