Mijn kat stinkt uit zijn bek!

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Brokken en tandsteen kan heel goed samen gaan. Mijn katten eten prima brokken, maar er zijn een stel die echt regelmatig behandeld moeten worden tegen tandsteen. Wel gaan dus!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Zou ook nog kunnen duiden op ontstoken amandelen. Daar gaan ze ook van uit het bekje stinken.
nelkie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2004 15:05

Bericht door nelkie »

Nano stinkt ook sinds wij hem uit het asiel hebben ontzettend uit zijn bekkie. Na 3 weken geen enkel verschil (dacht eerst zal wel aan het voer liggen wat hij kreeg), dus toch maar langs de DA. Daar bleek dat hij ontstoken tandvlees heeft. Hij heeft nu een kuurtje van een aantal pilletjes en dan moet het over zijn. Moet zeggen dat na 3 dagen pilletjes zijn bekkie al een stuk minder stinkt.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Solo had ook ontstokken tandvlees. Zo erg dat hij nu een hoektand mist! Die stak gewoon op een dag schuin uit zijn bekkie. De da plukte hem zo uit zijn kaak, daarvoor hoefde hij niet eens te trekken. Best sneu.
Maar Solo heeft er geen hap minder om gegeten voor of na het da bezoekje.

Wel is de stank (en ontsteking) inderdaad verdwenen na een antibiotica kuurtje
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Hallo allemaal,

Ben naar de DA geweest met hem ivm ziekte maar heb meteen naar zijn bekkie laten kijken. Hij had een klein beetje tandsteen maar niet dramatisch. De DA kon ook geen oorzaak vinden voor de stank dus ik zal het moeten accepteren.
Nu heb ik wel kattensnoepjes gekregen met mint erin en de stank is een stuk minder.

Ben wel heel blij dat het niet iets medisch is, maar dat hij "gewoon"uit zijn bekkie stinkt. :icon_shifty:
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
bounce
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2010 18:37

Re: Help, Mijn kat stinkt uit zijn bek!!

Bericht door bounce »

Ik heb sinds een half jaar een noorse boskat kater, hij stikt ook gigantisch uit zn bek. Hij krijgt alleen brokken en geen natvoer. Als ik op de bank zit en hij anderhalve meter verder op zich wast dan ruik ik dat nog. Ik heb nog nooit een kat mee gemaakt die zo verschrikkelijk uit zn bekkie stinkt! Ik vraag me echt af of er niet iets mis is met zn ingewanden ofzo.. Ik heb zn tanden al nagekeken, daar zie ik niks aan, zelfs zo goed als geen tandsteen dus daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand misschien een antwoord voor mij waar het aan kan liggen of een oplossing want ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet :?:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help, Mijn kat stinkt uit zijn bek!!

Bericht door castratenkoor »

Laat hem eens grondig nakijken bij de dierenarts zou ik zeggen, inclusief uitgebreid bloedonderzoek.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Help, Mijn kat stinkt uit zijn bek!!

Bericht door Ilone »

Dat is ook mijn idee.
Uit de bek stinken kan een aantal lichamelijke oorzaken hebben, bijvoorbeeld iets in de maag, maar ook nierfalen.
A.s.a.p. naar de DA dus.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Help, Mijn kat stinkt uit zijn bek!!

Bericht door Catfish »

Ik sluit me volledig bij Dinie en Ilone aan.
Een volledig onderzoek!
Je merkt vaak niet aan katten dat er wat is, zwakte laten zien kan niet uiteraard, dat betekent in het wild de dood.
Het is duidelijk dat er iets aan de hand is, maar wat, dat moet je DA bepalen.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help, Mijn kat stinkt uit zijn bek!!

Bericht door Cari »

Ook al zie je zo niets aan zijn gebit, het kan wel aangetast zijn. FORL is iets wat steeds vaker bij katten voorkomt (ik hoorde gisteren bij 1 op de 3 katten boven de 5 jaar :shock: ). DIt kan ook de tandwortels aantasten en dat zie je niet. Je kan een foto van het gebit laten maken, als je da zo niets kan zien.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Cindy1969
Lynx
Lynx
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 aug 2009 20:54
Locatie: Heiloo

Re: Help, Mijn kat stinkt uit zijn bek!!

Bericht door Cindy1969 »

Misty stonk ook uit haar bekkie, het viel me pas laat op eigenlijk.
Op een gegeven moment had ze moeite met eten, en ze bleek FORL te hebben. Daar moet ze al lange tijd last van hebben gehad, maar nooit iets laten merken... Katten zijn keihard wat dat betreft, laten amper pijn blijken.
Bij Misty is het grootste deel van haar kiezen inmiddels getrokken. Ze stinkt nog wel iets uit haar bekje, maar dat komt omdat ze nu een heel hardnekkige slijmvliesonsteking in haar bekkie heeft :-(
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help, Mijn kat stinkt uit zijn bek!!

Bericht door Cari »

Safa en Yimper ruiken weer als een frisse zeebries :pdtdan: :-D .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help, Mijn kat stinkt uit zijn bek!!

Bericht door nellebel »

flippie stinkt ook veel minder nu ze een AB kuurtje heef tgehad. Chronische niesziekte, maar door verminderde weerstand (nieuw huis, castratie, enting) flink verkouden en snotterig.
Nu is het stukken beter. Onze vorige stonk ook nooit uit haar bekkie. Die rook zelfs altijd naar zwitsal over haar vachtje. ( van nautre, ik heb haar nooit gewassen ofzo) Dat was heerlijk om met je neus tegenaan te liggen. Zal ook wel per kat verschillen. net als bij mensen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Help, Mijn kat stinkt uit zijn bek!!

Bericht door pearlsofpassion »

Mijn katten hun vachtje ruikt ook super heerlijk :verliefd: zeker de katers. Als kitten was het nóg lekkerder...
Maar hun mondje ruikt toch ook wel een beetje hoor. Gewoon zoals je zou verwachten dat een kattenmondje zou ruiken. Ik ruik het niet als ik er gewoon bij zit, zelfs niet als ze in mijn gezich ademen, maar gewoon als Luis mijn neus wast. Dan ruik je toch wel iets. Het tegendeel had mij eigenlijk meer verontrust... :eeh:
Cuzco stonk als kitten uit zijn mond zelfs als hij gewoon onder je kin lag, maar dat is weggegaan met tanden wisselen. Niets ergs dus.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn kat stinkt uit zijn bek!

Bericht door Ilone »

Ik ben best benieuwd hoe het nu met de Noorse Boskater gaat. Wat voor actie er is ondernomen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie