Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Carine74 »

Ze hebben om 9.15 uur bloedgeprikt. De uitslag zou over 2 uur bekend zijn, maar ze laten het me pas tussen 1500 en 1600 uur weten. Vind ik wel raar, zo vlak voor t weekend 1 uurtje voor ze dichtgaan. 😔
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Anne »

Ja dat is kort dag
Hopelijk valt de uitslag mee🙏
Lukt het met dwangvoeren of eet ze al weer zelf?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Carine74 »

Ze eet niets zelf. Dwangvoeren gaat heel moeilijk. Ik doe nu kittenbrokjes weken en dan met wat water tot een drab roeren en dat via een spuitje geven. Als ik t niet diep genoeg in haar mond geef, spuugt ze het uit. En ze wil niet. Loopt weg. Maar in n handdoek wikkelen doe ik niet meer. Het vasthouden maakt haar gek en ze worstelt zich eruit. Ze drinkt ook niet en poept en plast ook niet.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Sifra »

Is er ook gekeken naar eventuele problemen in het kaakgewricht?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Carine74 »

Net belde ze voor de uitslag: alles is goed. Alle waardes zijn perfect!.. hetzelfde als mijn overleden Bobby...in eerste instantie niets te vinden. Het enige dat nu nog overblijft is kanker. Ze willen volg week een echo maken van de buik. En we wachten nog maandag de uitslag af van t biopt (van de zwelling op haar kin). Ik krijg nu oorzalf met mirtazapine mee om haar eetlust te stimuleren, omdat ze me niet zo t weekend met haar kunnen laten zitten. Wie heeft er nog ideeen?
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Carine74 »

Sifra schreef: 09 sep 2022 13:42 Is er ook gekeken naar eventuele problemen in het kaakgewricht?
Bek is uitvoerig bekeken, ook naar de functie van de kaak. En er zijn rontgenfotos gemaakt. Niks te zien!
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Carine74 »

Ik ga morgenochtend ook nog naar de Belgische dierenkliniek waar ik normaal met Bobby ook ben geweest. Zij hebben pilletjes ipv oorzalf en wie weet heeft de dierenarts daar nog ideeen. Ik ben ten einde raad.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Anne »

Ja kan me voorstellen dat je er door heen zit
Wel fijn dat er niks uit het bloed gekomen is, aan de andere kant ben je geen stap verder gekomen
Hier werken de pilletjes v mirtazapine goed bij Bella, het is me echter ook overkomen dat het niks deed bij een andere kat
Ik denk ook dat de pilletjes beter werken dan de oogzalf
Hopelijk weet de arts in België nog iets🙏
Sterkte voor jullie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Carine74 »

Dank je wel!! Ik was aanvankelijk naar een andere kliniek gegaan, omdat de Belgische kliniek er zo lang over gedaan heeft om de juiste diagnose te stellen bij Bobby.. maar ik denk dat ik speciale gevallen heb steeds, en dat het daarom zo moeilijk is voor de dierenartsen..
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Carine74 »

Zojuist bij de Belgische dierenarts geweest, zoals verwacht weet hij ook niet wat het is. Hij zegt laten we er vanuit gaan dat het haar kaak is.. Kauwspieren bv of toch een diepere ontsteking van de kaak (en dus pijn bij het eten). Hij heeft een andere vorm van corticosteroiden gezet, omdat elke soort weer op andere receptoren werkt, ook een ander soort ab gespoten (Convenia) die dieper inwerkt. Verder moet ik Moderin (corticosteroiden) in tabletvorm blijven geven, heb ik Remergon tabletjes gekregen voor de eetlust en mag ik Tramadol gaan geven als het niets doet als pijnstiller. Maandag weer bellen.
Hij vond een echo echt niet nodig, omdat hij met de hand heeft gevoeld en hij voelt niks vreemds. Nu afwachten of het allemaal iets gaat doen..
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Anne »

Ik ga hier hard zitten duimen, sterkte en betetschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Carine74 »

Dank je wel!
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Rik »

Carine74 schreef: 10 sep 2022 09:56 Zojuist bij de Belgische dierenarts geweest, zoals verwacht weet hij ook niet wat het is.
...
Hij vond een echo echt niet nodig, omdat hij met de hand heeft gevoeld en hij voelt niks vreemds.
Dat vind ik dan weer raar. De dierenarts weet niet wat het is, kan niets vinden, maar vindt een echo niet nodig omdat hij niets "voelt". Ik weet niet of je het verhaal van Bowy kent maar ik krijg daar dan altijd de kriebels bij.

Hopelijk werken de medicijnen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Carine74 »

Rik schreef: 10 sep 2022 11:27 Dat vind ik dan weer raar. De dierenarts weet niet wat het is, kan niets vinden, maar vindt een echo niet nodig omdat hij niets "voelt". Ik weet niet of je het verhaal van Bowy kent maar ik krijg daar dan altijd de kriebels bij.

Hopelijk werken de medicijnen.
Wow, ik lees net je verhaal over de haarbal, heftig dat inslaapadvies, terwijl het zoiets simpels bleek te zijn! Zou mijn kat ook een haarbal kunnen hebben denk je? Ze is bijna 1 kilo afgevallen. Ze geeft niet over/kokhalst niet en geeft geen buikpijn aan. De dierenarts bedoelde meer dat hij geen onbekende massa's voelde in haar buik. Omdat de Nederlandse dierenarts een echo van haar buik willen maken om te kijken of ze tumoren in haar buik heeft. Dat sluit hij uit. Waar zou een haarbal precies kunnen zitten?
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Rik »

Nee, ik dacht niet gelijk aan een haarbal maar meer aan het feit dat een dierenarts denkt alles met zijn 'handjes' te kunnen voelen. Dat hij geen onbekende massa kan voelen wil nog niet betekenen dat ze er niet zitten.

Een haarbal zou in de maag zitten. Als een haarbal doorgaat naar de darm is het wel zeer ernstig (want dan moet ie verwijderd worden). Maar meestal zie je dan al eerder dat de kat kokhals neigingen heeft.

Bij Masou denk ik ook niet direct aan een haarbal oid maar meer iets bij het kopie. Dus daar geef ik de dierenarts wel gelijk in (diepere ontsteking oid). Maar dat hij zomaar alles kan voelen... nee, dat geloof ik niet.

Mocht het dus niet snel beter worden dan zou ik de "nee, ik voel niets" niet zomaar op blind geloof nemen en wel verder zoeken voordat er opgegeven wordt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie