Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Wie heeft een idee? Mysterie rondom pijn in bek en niet eten

Bericht door Carine74 »

Het volgende mysterie heeft zich aangediend, ditmaal bij Masou, mijn 11 jarige poes. Ze at steeds minder en had op een gegeven moment een ontstoken oog. Bij nadere inspectie zag ik een kleine zwelling op haar kin. Ik ben met haar naar de dierenarts gegaan en daar bleek ook haar oor ontstoken te zijn. Alles aan dezelfde kant van haar hoofd, dus zwelling kin, ontstoken oog en ontstoken oor. Weer naar huis met antibiotica (Amoxibactin) en Novacam. Dit hielp niets. Ontstoken oog is wel weg, maar ze eet nu helemaal niets meer. Ook schud ze nog met haar kop en krabt veelvuldig aan haar oren. Ik had nog een Onsior liggen, dus heb dat gegeven, maar dat hielp ook niets. Ze vraagt om eten, om vervolgens ernaar te kijken en niets te eten. Soms likt ze wat saus tussen de brokken weg, maar als er een brokje in haar mond komt, kauwt ze heel raar ermee en spuugt ze het weer uit. Het enige dat ze nog wil eten is vloeibaar snoep: catisfactions creamy. Ik vind het er overduidelijk uit zien dat eten pijn doet. Vandaag was ze dan eindelijk aan de beurt om onder narcose nagekeken te worden door de dierenarts. IK had me geestelijk voorbereid op een gebitssanering of kanker. Ze hebben rontgenfoto's gemaakt van haar kaak en goed in haar bek gekeken. En... ze hebben NIETS gevonden. Alles ziet er perfect uit. Op de rontgenfoto is de zwelling wel te zien op haar kinnetje, maar het ziet er niet uit als kanker. Ze heeft voor de zekerheid er een biopt van genomen en opgestuurd. Er kwam geen pus uit. Kortom: ze weten het niet en snappen het niet. Ze mogen ook gewoon overal aan haar bek komen, ze geeft geen pijn aan. Ze heeft haar nu een spuit dexamethason gezet om te kijken