Poes Kleintje in nood met dikke kaakontsteking

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
catman
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 07:26

Poes Kleintje in nood met dikke kaakontsteking

Bericht door catman »

Hallo mensen op het Forum
Poes Kleintje is 22 jaar en momenteel in nood
Zal kort weergeven wat het probleem is.
09-08-2022 stopte ze met eten (warmte etc niet 123 duidelijk)
13-08-2022 Dierenarts Bernisse kaak links ontstoken antibiotica / pijnstiller / dwangvoer / medicatie
flexicam was voor 3 dagen nieuwe gehaald alleen dan ander merk : LOXICOM
Dagelijks toegedient en tijdje ging het goed, ging zelfs weer brokjes eten
Het ging weer achteruit en wederom bezig met dwangvoer
Hele onregelmatige tijden mbt toedienen ivm het feit dat ze heel moeilijk is te vangen het meer een onverwacht aaimoment is dat het lukt.
Ging nog redelijk tot ze het zat was.
29-07-2022 wederom Dierenarts Bernisse Ontsteking is zwaar uitgebreid van een rode kaak naar een 2 centimeter dikke bult cq abces cq lelijke ontsteking.
Dierenarts vermoed Tumor danwel iets van een kankergezwel en beveelt aan om haar in te slapen.
Verdrietig enzo, gezegd geef haar maar pijnstiller dan ga ik de dag erop naar een andere arts waar ze rontghenfoto,s kunnen maken voor een second opinion, danwel andere diagnose, inmiddels ook een mail gestuurd naar een DA in Utrecht die diverse topics online heeft staan over tumoren abcessen ontstekingen en dergelijken, aldaar de vraag gesteld of een ""tumor"" van een vlakke maar rode huid kan groeien naar een dikke bobbel van 2 centimeter in 16 dagen ?????
Wachtende op antwoord.
Problemen met andere dierenartsen, 2 x afspraak gemist bij de DA met de rontgen, willen me daarom niet meer helpen, kon haar niet vangen 15 minuten voor de rit ernaar toe, zou ook niet meegaan als ik de dag ervoor iets hoor over euthanasie toch.
Andere Dierenarts in HVS hoef ik ook niet meer te komen vanwege boze brief in 2019 na het inslapen van kater witcliff onder oa valse voorwendselen en falende dienstverlening, hoorde ik pas vandaag dat ik niet welkom was dus zeg dan kunnen we altijd nog naar het veterinaire tuchtcollege toch als het er zo voor staat, waarom denken die dierenartsen dat ze zomaar iemand kunnen bannen voor de rest van hun bestaan als publieke sector ???.
Maar goed een hoop gezeik nadat ik sedert 2015 met diverse katten en poezen het heen en weer kon krijgen.
Kleintje zit met een pijnlijke bek, eet niet drinkt kleine beetjes en het duurt nu al 18 dagen zonder oplossing.
En ondertussen zwakt ze steeds verder af, weigert bij me te komen verstopt zich en eergisteren haalde ze me open.
Angst is op leververvetting door alleen melk en water te drinken.
Nou zag ik eingelijk een topic van jullie van een oude vrouw met een oude kat van 28 jaar waar in feitte een hoop support van naar voren kwam, ik vind het voor mij ook zo dat ik met mijn diertje van 22 jaar die nog lang niet wil gaan en nog fit is op de aandoening nu na dan het nogal gemakzuchtig is om haar in te slapen, ze hadden het ook over narcose en leeftijd enzo.,
Wat moet ik doen ?.
Ik ben zelf 52 jaar en leef van minima heb best wat voor haar over immers 22 jaar mijn maatje....
maar met een hoop tegenwerking en strubbelen wordt het moeilijker dan anders.
Eerst zakte ze op de 13de reeds bijna in elkaar nadat we weg waren gekomen bij de Dierenarts
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes Kleintje in nood met dikke kaakontsteking

Bericht door nellebel »

ik vind tumor ook nogal snel geroepen zonder echo of anderszins bewijs. klinkt toch meer als abces, maar dan moet je wel een goede DA vinden die er goed naar wil kijken. en jij zult een manier moeten vinden om haar daar te krijgen, of een DA aan huis. kun je haar niet in een kamer in je huis opsluiten voor 1 dag ofzo?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes Kleintje in nood met dikke kaakontsteking

Bericht door Rik »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ook een bloedonderzoek gedaan is. Want meloxicam (flexicam, metacam, loxicom) geven aan een 22 jarige kat zonder eerst de bloedwaardes te controleren zou ik onverantwoordelijk vinden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Poes Kleintje in nood met dikke kaakontsteking

Bericht door Cerna »

Op je vraag: Kan een tumor binnen 16 dagen zo hard groeien? Ja, dat kan.
Ik heb een kat van 6 gehad en zij bleek een tumor in de kaak te hebben. Dat hebben ze zoveel mogelijk verwijderd, maar binnen 14 dagen was het weer volledig terug.

Een kat van 22 met zoveel pijn zou ik ook in laten slapen want dat is het diervriendelijkst. Ik snap dat je erg aan haar gehecht bent, maar houden van is ook loslaten.
Geopereerd kan ze niet meer worden (ze zou de operatie niet overleven), pijnstilling is ivm haar nieren ook niet aan te raden, en je schrijft zelf dat ze zich al verstopt omdat ze al dat gedoe met medicatie niet wil.

Het is heel uitzonderlijk dat een kat 22 wordt en wees blij dat je haar zolang hebt mogen hebben, maar eens komt er een tijd van afscheid nemen.
Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes Kleintje in nood met dikke kaakontsteking

Bericht door Anne »

Los van dit alles, vind jij het fair om je poes van 22 dit nog allemaal aan te doen?
Het beestje lijdt :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
catman
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 07:26

Re: Poes Kleintje in nood met dikke kaakontsteking

Bericht door catman »

Bedankt voor jullie reacties, maar ik wil haar echt nog niet laten inslapen, ga dadelijk weer proberen of ik haar kan dwangvoeren en medicatie kan toedienen, ze is nog steeds fit en heeft een doorzettingvermogen van heb ik jou daar, zodra ze geen pijn heeft loopt ze gewoon rond en doet haar ding, zoals ze dat deed voor de aandoening, , ik zou liever ook zeggen operatief verwijderen onder narcose en nabehandelen met medicatie, ik ga persoonlijk niet uit van een tumor, ze heeft nog effe brokjes gegeten een tijdje dit kan door pijnstilling gevoelloos geweest zijn en dat ze door het kauwen de kaak pijnlijker heeft gemaakt waardoor dit sneller groeide, of een abces wat een vette ontsteking dan ook meestal al snel is, volgens een website groeit een tumor niet dermate snel dat ik ook zeer kritisch kijk naar de diagnose met die 16 dagen pijnstilling brokjes eten en wellicht te onregelmatige pijnstilling/onstekingsremmer.........elke kauwbeweging zorgt al voor pijn natuurlijk ja het is moeilijk en begrijp dat menig zal zeggen 22 jaar is mooi geweest zo, het is echter zo dat ik sedert sedert 2015 reeds een 5 tal katten en poezen ben verloren allen rond de 20 jaar oud tot 2019 Kleintje was de survivor van de groep waar ik dan niet weer dezelfde fout wil maken opdat ik best wel spijt heb van enkele katten om ze zomaar in te slapen waar naar mijn idee de dierenartsen best wel nalatig waren, zo kom je aanzetten met een uitgedroogd diertje en een arts doet hem dan nog geeneens een infuus geven, stelde wel de diagnose van uitdroging maar ging vervolgens wat ontlasting afnemen om giardia op te sporen, ik kon dezelfde avond nog naar een noodarts opdat ie in elkaar zakte en toen ging die wel aan een infuus....zoveel nalatigheid en incompetentie dat ik zeg hier in de regio is er geen echt vertrouwen op goede adequate hulp.Het schept wantrouwen natuurlijk, de dierenarts waar ik nu steeds heenga is een stuk beter maar dan die diagnose tumor heb ik dan ook weer zoiets van tja.......en andere dierenartsen moet ik al buiten de regio terecht kunnen spijkenisse of zo wachttijd van 5 dagen.......kwee niet denk dat ik maar laat proberen het operatief te verwijderen......verwacht geen tumor.
catman
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2013 07:26

Re: Poes Kleintje in nood met dikke kaakontsteking

Bericht door catman »

gister bij de dierenarts geweest rontgenfoto en abcessen verwijdert bekkie gereinigd etc, maar eindconclusie was dan toch iets van een tumor, ze at gister gelijk alweer wat brokjes naar gelange de pijnstiller uitwerkt zal dat weer afnemen, werk aan de winkel dus.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: Poes Kleintje in nood met dikke kaakontsteking

Bericht door Carine74 »

Hoe gaat het nu?
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Plaats reactie