Katjes geven vaak over

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Booyadm
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:23

Katjes geven vaak over

Bericht door Booyadm »

Hallo iedereen,

Is enige tijd geleden dat ik hier actief ben geweest, sinds overlijden van Lilou+.

Ondertussen loopt het leven verder met Mali en onze nieuwe bewoonster Zima. In het verleden had ik al verteld dat al haar tanden rot waren, allemaal eruit zijn gehaald en nog enkel haar 4 hoektanden heeft (en chronische nierziekte). Maar ze is erdoor gekomen.

Nu sinds enkele weken geven ze vaak over, het is moeilijk om te zeggen wie het meeste dit doet. De ene keer Mali, de andere keer ZIma. We geven ze gourmet natvoer (ook omwille dat ZIma moeilijk brokjes kan eten --> Geeft dit dan bijna 5 min later integraal op) --> Deze brokken waren appetite control van royal canin.
Mijn echtgenote had vorige week natvoer van de Aldi mee, wat meermaals er terug uit kwam.

Ik vraag me af of ik me zorgen moet maken? (laatste week al 3x overgeefsel gevonden op een stoel of voor een zetel).
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Katjes geven vaak over

Bericht door Ani »

Waren ze pas overgestapt op Gourmet? Misschien een reactie op verandering van voer? Ik heb geen ervaring met dit voedingsmerk. Hier eten ze barf afgewisseld met Ziwi peak.

Ik weet ook niet of Gourmet geschikt is voor nierpatiëntjes.
Ik heb wel Gourmet even opgezocht omdat ik benieuwd was naar de ingrediënten. Er zit weinig vlees in lijkt het en is niet echt evenwichtige voeding vermoed ik. Hierbij de link: https://www.catmoneo.nl/gourmet/

Hebben ze misschien last van haarpluizen, zie je die in wat ze hebben uitgespuugd?

Als er opvallend veel overgegeven wordt, ook al zijn het kleine beetjes, toch maar op controle bij de da lijkt me…
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie