Tandvleesontsteking/bloed overgeven/vreemd gedrag

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Kato2021
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2021 11:39

Tandvleesontsteking/bloed overgeven/vreemd gedrag

Bericht door Kato2021 »

Hoi!

Ik begin wat wanhopig te worden aangezien de DA geen permanente oplossing lijkt te vinden hiervoor.

Ik heb mijn kat sinds november 2020 (via een vzw die gevonden katjes aan een thuis helpt) Toen ik ze kocht was ze ongeveer 1 jaar, dus nu moet ze een 2-tal jaar oud zijn.

Sinds het begin zag ik dat haar oog soms wat waterachtig was maar stelde me er nooit echt verdere vragen bij. Nu in juli kreeg ze ook etter in het oog waarna ik naar de dierenarts ben geweest, die stelde vast dat haar volledige mond en slokdarm ontstoken zat. Antibiotica gehad en naar huis. Dit werd niet beter en ben intussen een tweede keer terug geweest voor antibiotica die weer niet hielp, erna laten bloed nemen, ook niks gevonden en nu de laatste keer moest ze bloed overgeven + haar voeding lag er ook weer uit en toen kreeg ze cortisone en iets tegen misselijkheid.
Nu is die cortisone (die 10 dagen werkte) uitgewerkt en gisteren lag er weer een beetje kots (gelukkig wel zonder bloed) Ik ga nu morgen terug naar de DA (5e x voor ditzelfde probleem)

Ik vind het gewoon jammer dat de dierenarts niet echt iets doet wat op lange termijn haar gezondheid kan oplossen. Dit zijn allemaal oplapmiddeltjes die tot niets leiden.

Heeft iemand dit al voor gehad met zijn/haar kat?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tandvleesontsteking/bloed overgeven/vreemd gedrag

Bericht door Anne »

Nee ik niet, wat vervelend
Ik ben benieuwd of de da je ook dieetvoer heeft voorgeschreven die de slokdarm ed ontziet?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Tandvleesontsteking/bloed overgeven/vreemd gedrag

Bericht door Synemios »

Ik zou een second opinion of liever een doorverwijzing naar een internist vragen.
Dit duurt te lang en het lijkt erop dat de dierenarts het niet weet en maar wat probeert.
Is er ook bloedonderzoek gedaan naar FIV/FELV.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Kato2021
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2021 11:39

Re: Tandvleesontsteking/bloed overgeven/vreemd gedrag

Bericht door Kato2021 »

Anne schreef: 24 sep 2021 13:50 Nee ik niet, wat vervelend
Ik ben benieuwd of de da je ook dieetvoer heeft voorgeschreven die de slokdarm ed ontziet?
Geen dieetvoer voorgeschreven
Kato2021
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2021 11:39

Re: Tandvleesontsteking/bloed overgeven/vreemd gedrag

Bericht door Kato2021 »

Synemios schreef: 24 sep 2021 13:52 Ik zou een second opinion of liever een doorverwijzing naar een internist vragen.
Dit duurt te lang en het lijkt erop dat de dierenarts het niet weet en maar wat probeert.
Is er ook bloedonderzoek gedaan naar FIV/FELV.
Inderdaad ik zou beter naar een andere DA gaan.
Tijdens bloedonderzoek is er ook gekeken naar FIV/FELV maar werd niet bij haar gevonden.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Tandvleesontsteking/bloed overgeven/vreemd gedrag

Bericht door Synemios »

Als ik het goed begrijp heeft de cortisone wel gewerkt?
En zodra dat uitgewerkt is begint alles opnieuw?

Als je naar een ander gaat dan zou ik dat wel vermelden, het is belangrijk dat er een diagnose komt.
En soms kun je een kat beter maken maar soms bij bijvoorbeeld autoimmuun-stoornissen kun je het niet genezen maar wel met aanpassingen zorgen voor een katwaardig leven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie