Lily doet raar met bekkie

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Lily doet raar met bekkie

Bericht door Gula »

Lily, 14, schildklier patient doet al geruime tijd raar met haar bekkie, veel slikken na het oplikken(want eten doet ze niet echt,meer)van de saus of gepureerd voer, en dan met haar tong naar buiten in een rare grimas, ik heb dit meerdere keren aangekaard bij verschillende dierenartsen en geen van alleen weet wat ik bedoel of wat het is. Drie weken geleden stopte ze met het eten van harde brokjes, toen ben ik naar de DA gegaan (kijk nou eens goed in dr bekkie, DA!)met haar, bloedtestje doen, ze bleek overgedoseerd te zijn qua schildklier medicatie maar ook kwam naar voren een verhoogde calcium waarde wat de DA zorgen baarde, kan wijzen op kanker en andere narigheden... in mijn hoofd deed ik 1+1 =2, tumor in het bekkie of de keel? Maar elke keer als een dierenarts in haar mond kon kijken(voor zo ver ze dat toeliet,) zagen ze niks afwijkends. Ondertussen voelt lily zich steeds beroerder, verstopt zich ... vorige week opnieuw testje doen, vermindering medicatie heeft een beetje effect(T4 van 6 naar 14) maar het vehoogde calcium is gebleven. Nu een paar dagen verder en ik krijg er eigenlijk alleen liquid snacks bij haar in, Ik zag haar voor het eesrt ooit kwijlen twee dagen geleden, ze laat zich weinig zien zit meestal onder het bed... woensdag ga ik een echo laten maken als ze zich laat vangen tenminste...

Dit kan vanalles zijn, ik post dit maar hier maar het kan natuurlijk ook de keel zijn of misselijkheid van ellende elders in het lichaampje...feit is er is iets zeer mis maar tast in het duister...
Plaats reactie