Kaakfractuur

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Beestenboel2021
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2021 20:56

Kaakfractuur

Bericht door Beestenboel2021 »

Goededag
Even een vraag want ik ben wanhopig. Gisteren is er tijdens mijn afwezigheid iets gebeurt waarbij Yasmin haar kaak op ten minste 2 plaatsen heeft gebroken. Wat er gebeurt is weet ik niet maar het resultaat is best rampzalig.
Omdat haar hartslag rond de 200 lag mocht Yasmin niet onder narcose voor de foto dus de dierenarts heeft zo goed en zo kwaad als het ging een foto gemaakt en die is alles behalve hoopvol. De kaak is ten minste gebroken tussen de voortanden beneden dit is op zich geen probleem, maar nu komt het er zit ook aan de zijkant een fractuur maar over de kop van het gewricht dus hier schijnt niet veel mee gedaan te kunnen worden. Naast dit is ook te zien dat de andere kant van de kaak gekanteld is dus mogelijk hier ook een fractuur. Omdat we niet willen opgeven mag Yasmin maandag alsnog onder narcose en gaan we kijken wat er mogelijk is.
Toch ben ik alvast opzoek naar meer info voor als er onverhoopt toch niks gedaan kan worden, de dierenarts geeft aan dat ik daar serieus rekening mee moet houden en dat ze dan ook geëuthaniseerd moet worden. Ik wil als laatste op de wereld mijn dieren laten lijden maar wil wel een overwogen beslissing kunnen maken.
Dus zijn hier mensen met katten die zo goed en zo kwaad mogelijk zonder operatief ingrijpen zijn "hersteld" van dergelijke fracturen. Of enigszins een idee kunnen geven wat me te wachten staat.
Plaats reactie