Zorgen rond nieuwe kattin

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Booyadm
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 nov 2020 13:23

Zorgen rond nieuwe kattin

Bericht door Booyadm »

Hallo iedereen,

In December hebben wij onze lieve kater Lilou zijn laatste slaapje laten doen (hello Lilou xx). Een tijd geleden had ik bericht gepost omtrent twijfel adoptiekat met niesziekte....
We hebben nu sinds enkele weken onze nieuwe bewoonster Zimma (kattin, 5 jaar, zwaar verwaarloosd) en proberen haar een goed huisje te geven. Ze is enorm angstig, laat praktisch geen contact toe (bij dierenarts is ze de grootste floss en vraagt ze aandacht +++).

Het beestje ging hier wel wat achteruit... vacht stond lelijk, at weinig... Wat bleek? Tanden rot: alle tanden eruit gehaald behalve 4 hoektanden (en een lege portefeuille  ). Ze was onmiddellijk wat actiever maar een dag of 3 later zat ze met een zware ooginfectie. We proberen haar nu 3x per dag oogzalf toe te dienen, maar is niet makkelijk om haar te 'vangen. Ze isoleert haar nu vaak op een stapel kussen en komt praktisch niet meer in zicht. Als we haar wrijven lijkt ze hier wel van te genieten.

Na de operatie een week geleden kreeg ze meloxoral 0.5mg/ml wat we 5 dagen hebben gegeven. Vanavond (na enkele dagen) heb ik dit terug 1x gegeven´

Ik maak me toch zorgen... als je de onderstaande fotos bekijkt... die aan de ruit is gisteren genomen, die onder de bank 7 weken geleden...
Wil niet terug een kat verliezen :(

Groetjes

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Zorgen rond nieuwe kattin

Bericht door Sifra »

Komt Zimma uit een dierenasiel en zo ja, is ze daar ook medisch onderzocht? Het is vervelend een schuwe kat lastig te moeten vallen met medicijnen, maar als ze weer in orde is, kan er weer aan het vertrouwen gebouwd worden.
De foto's zijn niet zichtbaar. Wat is nu concreet de vraag?
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie