Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WORLDTRAVELER010
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2020 12:00

Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Bericht door WORLDTRAVELER010 »

Hi allemaal,

In december was ik bij de DA (voor iets anders) en die gaf bij het onderzoek aan dat mijn poes geïrriteerd tandvlees heeft en een afgebroken snij of hoektand heeft die er uit moet. Ze zei toen dat het in februari gebitsmaand is en dat ze dan 10% korting hebben.

Ik heb nu een offerte aangevraagd en daarin staat dat de verwachte kosten tussen de 500 en 600 euro zijn. Eerlijk gezegd schrik ik er een beetje van. Gaat om een gebitshandeling B/C als iemand dat wat zegt.

Ik heb de poes geadopteerd (begin november) en wist uiteraard niet dat ze kennelijk wat gebitsproblemen heeft (neem ik de organisatie ook niet kwalijk).

Mijn vraag: is deze prijs normaal?

Andere vraag: kennen jullie dierenartsen in omgeving Rotterdam die evt dit goedkoper zouden uitvoeren? Ik las laatst dat als je buiten de stad naar de dierenarts gaat, dit nogal kan schelen. Ik woon namelijk in hartje Rotterdam ( en deze DA zit hier ook).

Ben benieuwd! Dank.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Bericht door Rik »

Ik heb er geen ervaring mee maar er zit wel groot verschil tussen categorie B en C.

https://dierenkliniekleusden.nl/voorstellen/tarieven/

Hou er ook rekening mee dat een goede dierenarts naderhand nog foto's maakt om te kijken of er geen wortels achtergebleven zijn.

Ik zou sowieso even een rondje bellen om wat meer prijzen op te vragen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Bericht door Synemios »

Als het een echte tandarts is en er ook foto’s gemaakt worden dan is het normaal.
Als de dierenarts het zelf doet en er geen foto’s gemaakt worden dan is het duur.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Bericht door Cerna »

Ik vind het belachelijk veel.
Onze Milka moest afgelopen september onder het mes en toen zijn er twee kiezen en een hoektand getrokken en de wortelresten verwijderd van een andere hoektand die afgebroken was. Daarnaast is het gebit schoongemaakt.
En ik heb net geen 350 euro betaald.

Ik weet dat de huizen in het westen een stuk duurder zijn dan bij ons in de Achterhoek, maar geldt dat ook voor dierenartsen?
Gebruikersavatar
WORLDTRAVELER010
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2020 12:00

Re: Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Bericht door WORLDTRAVELER010 »

Ja, ik schrok ook nogal.. Ik heb maandag een afspraak bij een andere dierenarts (iets buiten de stad). Daar werkt sowieso een speciale dieren tandarts. Ben benieuwd met voor prijs zij komen.

En zo'n groot verschil tussen de Achterhoek en hier, bizar eigenlijk.
Gebruikersavatar
WORLDTRAVELER010
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2020 12:00

Re: Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Bericht door WORLDTRAVELER010 »

Update: vandaag bij een andere DA geweest (iets buiten de stad). Op z'n hoogst schatte ze 329 euro in, maar eigenlijk 250 euro (gebitsreiniging plus trekken van die ene tand). Het zou 329 kunnen worden als blijkt dat er ook nog 2 kiezen moeten worden getrokken.

Ben zo blij dat ik nog even langs een andere DA ben gegaan. Wat een verschil!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Bericht door Rik »

Dat lijkt inderdaad meer richting die categorie B.
Nog steeds een klap geld maar ik denk dat dat wel normaal is.

(Waarom de ander meer richting cateforie C zat is een raadsel. Misschien gewoon hoog ingeschat.)

Fijn dat je nog een andere DA kon raadplegen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Bericht door Cerna »

Altijd goed, zo'n third opinion :smile:
RenatevK
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2023 15:41

Re: Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Bericht door RenatevK »

Mag ik vragen naar welke dierenarts je uiteindelijk bent geweest? Wij komen uit de buurt van Rotterdam en zijn zojuist terug van de dierenarts met een rekening van 650 euro voor het trekken van een kies, een tand en het verwijderen van een wortel. Nadat zojuist haar gebit is gereinigd voor 270 euro. Dus als we haar ergens anders goedkoper kunnen laten helpen zou dat fijn zijn. 😬
Cerna

Re: Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Bericht door Cerna »

@ Renate: het bericht is 2 jaar oud en TS is ook al bijna 2 jaar niet meer op het forum geweest.

Misschien in de toekomst eerst even rondbellen (of een ritje naar de Achterhoek? Die benzinekosten heb je er zo uit :smile: )?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kosten gebitsreiniging incl. trekking tand

Bericht door Asse-Poes »

Das een dure tandarts!
Ik kan je voor de volgende keer Dierenziekenhuis Gorinchem aanbevelen. Tandarts V. Van Essen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie